ثبت برند آموزشگاه رانندگی

یکی از شاخه های آموزشی که امروزه بسیار رونق دارد، آموزشگاه رانندگی است که لازم است برای راه اندازی آن الزاماتی را رعایت نمایند. آموزشگاه های بسیاری در سطح کشور برای اینکار فعالیت می کنند که هر یک دارای استانداردهای لازم بوده و با استفاده از مجوز اخذ شده، اقدام به آموزش می نمایند. در این میان آگاهی از شرایط ثبت برند آموزشگاه رانندگی ، می تواند نقش به سزایی را در کسب اعتبار و شهرت بیشتر آموزشگاه داشته و اعتماد مخاطبان خود را به دست آورد.

انواع آموزشگاه های رانندگی

ثبت برند آموزشگاه رانندگی و موتور سیکلت

ثبت برند یکی از اقداماتی است که صاحبان مشاغل می بایست آن را برای گسترش و رشد فعالیت های خود، جدی بگیرند. این باعث می شود تا بتوانند به راحتی برای کار خود بازاریابی و تبلیغات نموده و در معرفی بهتر امکانات و مشخصات آموزشگاه خود قدم بردارند. بدین ترتیب می توانند در میان رقابت شدیدی که در این حوزه وجود دارد، سرآمد شده و سودآوری مناسبی را داشته باشند.

در این میان برای آگاهی از  مراحل ثبت برند آموزشگاه رانندگی ، نخست لازم است که به انواع آموزشگاه های رانندگی بپردازیم. یکی از آموزشگاه های رانندگی، مربوط به آموزش قوانین موتورسیکلت است که لازم است کاربران برای کسب مهارت عملی و تئوری لازم در خصوص موتورسیکلت، از آموزش این نوع از آموزشگاه ها استفاده نمایند.

نوع دیگر آموزشگاه ها مختص پایه دوم و سوم است که مطابق با قوانین برای آموزش افراد جهت کسب مهارت عملی با وسایل نقلیه است که می تواند حداکثر 9 نفر را به عنوان سرنشین داشته باشد و ظرفیت وزن و بار آن نهایتا پنج تن باشد.

از سویی دیگر آموزشگاه هایی که رانندگی پایه یک را آموزش می دهند، برای وسایل نقلیه ای می باشد که دارای ظرفیت 26 نفر بوده و ظرفیت بار آن نهایتا شش تن باشد. برخی از آموزشگاه ها نیز به صورت همزمان می توانند برای ارائه آموزش در دو سطح متفاوت اقدام کرده و در این خصوص مجوزهای لازم را دریافت کرده اند.

اقدامات لازم برای ثبت آموزشگاه رانندگی

راه ثبت برند آموزشگاه رانندگی

از جمله مقدمات ثبت برند آموزشگاه رانندگی این است که مربیان و مدیر آموزشگاه باید توسط اتحادیه آموزش های لازم را داشته و تاییدیه صلاحیت را از پلیس دریافت نموده باشند. ضمن آن که برگزاری آزمون نیز بر عهده پلیس می باشد.

بنابراین آموزشگاه رانندگی، برای آنکه بتواند دوره های آموزش رانندگی خود را اجرا نماید، لازم است که دارای شرایط و امکانات مشخصی باشد. که از آن جمله می توان به برخورداری از فضای کلاس آموزشی مناسب اشاره نمود که باید بتواند حداکثر بیست و پنج نفر را پوشش داده و چهل متر مربع فضا داشته باشد که امکاناتی همچون سرویس بهداشتی و نمازخانه نیز نیاز است که با احتساب فضای پارکینگ و … متراژ مورد تایید حداقل یک صد و سی متر مربع می باشد.

همچنین برای آن که آموزشگاهی دارای شرایط ثبت برند آموزشگاه رانندگی باشد و بتواند فعالیت نماید، لازم است که از تجهیزاتی مانند اطفای حریق، رایانه، لوازم کمک های اولیه بهره مند باشد. در صورتی که تمایل دارید برای ثبت برند خود در این حوزه اقدام کنید، توصیه می شود در ابتدای کار، با کارشناسان حقوقی آگاه ثبت مشورت نموده و با کسب آگاهی کامل، اقدام کنید. همچنین شما باید از مدارک ثبت برند، اطلاعات کافی را داشته باشید.

شرایط اختصاصی برای ثبت برند آموزشگاه رانندگی

اگر تصمیم دارید برای آموزشگاه رانندگی موتورسیکلت اقدام کنید، توجه داشته باشید که لازم است حداقل دو دستگاه موتور سیکلت را در اختیار داشته باشید که کاملا سالم و آماده به کار بوده و از لوازم ایمنی کاملی برخوردار بوده و مدل آن نیز نهایتا پنج سال گذشته باشد.

اما برای آموزشگاه رانندگی پایه سوم، داشتن شش خودروی سالم جهت آموزش که از نظر فنی کاملا بی عیب و نقص بوده و مدل آن بیش از هفت سال نباشد، می تواند مناسب باشد. در خصوص آموزشگاه هایی که برای رانندگی پایه یکم اقدام می کنند، برخورداری از اتوبوس آموزشی و کامیون لازم است که به شکل دنده ای بوده و عمر آن بیش از ده سال نباشد.

برای آن که بتوانید ثبت برند آموزشگاه رانندگی انجام دهید و فعالیت خود را به صورت مجاز انجام دهید، به تمامی نکات و ضوابط و قوانین در این حوزه دقت نمایید تا هنگام درخواست و ثبت برند خود، به دلیل کارشناسی، تقاضای گواهی برند شما رد نشود.

چطوری ثبت برند آموزشگاه رانندگی انجام دهیم؟

ضمن آن که نکاتی را باید در این خصوص رعایت کنید که می توان از آن جمله به انتخاب صحیح نام آموزشگاه اشاره کرد که باید کاملا مطابق با فعالیت آموزشگاه بوده و تکراری نباشد. هر گونه مشابهت علامت تجاری با دیگر رقبا و یا سازمان و نهادهای دولتی، منجر به رد درخواست ثبت برند خواهد شد.

مدیر و موسس آموزشگاه نیز باید دارای شرایط مشخصی باشد که تابعیت ایران از آن جمله است. همچنین باید حداقل بیست و پنج سال سن داشته و گواهی پایان خدمت یا معافیت را اخذ کرده باشد. مدیر آموزشگاه ضرورت دارد که دارای گواهی نامه معتبر رانندگی نیز باشد و گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر و عدم سوء پیشینه کیفری را نیز ارائه نماید.

یکی دیگر از موارد مطرح شده در شرایط ثبت برند آموزشگاه رانندگی داشتن تاهل است و برخورداری موسس از مدرک تحصیلی حداقل دیپلم ضرورت دارد و مدیر آموزشگاه می بایست حداقل مدرک کارشناسی داشته باشد. این نکته را نیز باید توجه داشته باشید که اعتبار مجوز مدیر به صورت سه ساله خواهد بود که قابل تمدید خواهد بود.

همچنین برای درخواست ثبت برند، لازم است که پروانه کسب با اعتبار پنج ساله که از سوی اتحادیه صادر شده است را ارائه نماید. این پروانه کسب را نمی توان به شخص ثالثی واگذار نمود. اما این امکان وجود دارد که آموزشگاه در صورت نیاز، به مکان دیگری منتقل گردد که مطابق با آیین نامه مربوطه ممانعتی ندارد.

شرایط مدرسین آموزشگاه رانندگی برای ثبت آموزشگاه رانندگی

مدارک برای ثبت برند آموزشگاه رانندگی

مدرسین آموزشگاه برای دارا بودن شرایط ثبت برند آموزشگاه رانندگی و فعالیت آن، بایستی مدرک دوره های فنی حرفه ای را داشته یا مدرک تحصیلی کارشناسی را ارائه نماید که می تواند در حوزه های مکانیتک خودرو یا راه و ترابری باشد. ضمن آنکه لازم است که بتوانند در آزمون تخصصی پلیس، گواهی خود را دریافت کنند.

دیدگاه های دیگران
مدیر سایت 2 سال پیش:

کاربر عزیز لطفا جهت این موضوع با شماره 02141858000 در تماس باشید.

تورج 2 سال پیش:

با سلام خرید ی مجوز آموزشگاه رانندگی تو یه شهر کوچک چقدره زیر۲۰هزارنفر جمعیت داره ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…