Skip to content
آگاه ثبت » وبلاگ و مقالات » مقالات ثبت برند » ثبت برند تولید صندل و دمپایی

ثبت برند تولید صندل و دمپایی

ثبت برند تولید دمپایی و صندل

تمام مدیران کارگاه های تولیدی که می خواهند آینده ای درخشان را برای خود ترسیم کنند نیاز است تا با مراحل ثبت برند آشنا شوند چرا که ثبت برند باعث می شود تولیدات این واحدها بازبانی ساده و شیواتر به دیگران معرفی گردد.

یکی از این موارد واحدهای تولید کننده صندل و دمپایی است. مراحل ثبت برند تولید صندل و دمپایی را به عنوان یکی از کالاهای تولید داخل تشریح می کنیم. پیش از ثبت برند خود بهتر است تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

اهمیت ثبت برند تولید صندل و دمپایی

در وهله اول باید به عدم سوء استفاده دیگران از نام و نشان تجاری اشاره کرد. بعد از ثبت برند مربوطه تمام تولیدات شما دارای یک نام و نشان تجاری شده و با جلوه ای دیگر در کنار سایر اجناس موجود در فروشگاه ها حاضر می شوند گویی اصالت خود را به دست آورده و ارزش واقعی خود را کسب کرده اند.

حداکثر زمان حمایت قانونی از علامات ثبت شده ده سال است و پس از آن با درخواست دارنده آن هر ده سال قابل تمدید می باشد.

در وهله دوم باید به حقوق ناشی از ثبت برند برای تولید کننده اشاره کرد که مشهودترین نمونه آن همان ارائه تسهیلات بانکی است. فعالیت های شما بعد از ثبت برند از لحاظ قانونی به رسمیت شناخته شده و استانداردهای مختلفی را از جانب سازمان های ذی ربط دریافت خواهید کرد. این امر علاوه بر حفظ حقوق مادی و معنوی شما، توسعه کسب و کار تجاری در آینده را به دنبال خواهد داشت.

مدارک لازم برای ثبت برند تولید صندل و دمپایی را تهیه کنید

 

در گام اول باید تمام مدارک لازم برای ثبت برند را تهیه کنید. در همین ابتدای کار باید عرض کنیم که قرار نیست با یک پروسه سخت و دشوار مواجه باشید. ثبت برند کالاهای تولیدی در اغلب موارد بدون مشکل صورت گرفته و افراد طی چند اقدام ساده می توانند به هدف خود نائل شوند.

مدارک لازم برای ثبت برند تولید صندل و دمپایی توسط اشخاص حقیقی به شرح ذیل است:

  • تصویر شناسنامه و کارت ملی
  • کپی مجوز فعالیت که می‌تواند شامل جواز تاسیس، پروانه بهره‌برداری، پروانه ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای قانونی باشد.
  • ارائه کارت بازرگانی در صورتی که می خواهید برند خود را به زبان لاتین ثبت کنید.
  • ارائه ده نمونه گرافیکی از تصویر اصلی یا کپی شده نشان تجاری که برای ثبت برند تقاضا می شود.

مدارک لازم برای ثبت برند تولید صندل و دمپایی توسط اشخاص حقوقی نیز به شرح ذیل است:

  • کپی شناسنامه و کارت ملی
  • کپی روزنامه رسمی ثبت شرکت و آخرین تغییرات شرکت
  • ارائه کارت بازرگانی و کپی آن برای برندهایی که به زبان لاتین ثبت شده اند.
  • کپی مجوز فعالیت (که همانند نمونه قبل می‌تواند شامل جواز تاسیس، پروانه بهره‌برداری، پروانه ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای قانونی باشد.
  • ارائه ده نمونه گرافیکی از تصویر اصلی یا کپی شده نشان تجاری که برای ثبت برند تقاضا می شود.

بارگزاری مدارک در وب سایت مرکز مالکیت های معنوی

اعتبار ثبت شرکت دارویی

حال به وب سایت مرکز مالکیت های معنوی وارد شده و مدارک فوق را بارگزاری کنید. البته علاوه بر وب سایت مرکز مالکیت های معنوی، برخی از سامانه های هوشمند نیز قادر به اجرای این مرحله هستند. شما بعد از ورود به بخش ثبت برند، باید مدارک شخصی خود یا شرکت تجاری را بارگزاری کرده و سایر مدارک را آپلود کنید. بعد از تایید نهایی باید بقیه مراحل را سپری نمایید.

تمدید این مجوز به درخواست متقاضی به صورت رسمی و موافقت کمیسیون بستگی دارد. در صورتی که فعالیت شرکت در طول یک سال اول با هیچ کدام از مفاد قانونی موجود در این زمینه تناقض نداشته باشد مجوز تمدید فعالیت با اعتبار دو ساله ارائه می شود.

هزینه ثبت برند تولید صندل و دمپایی را پرداخت کنید

 

در سامانه مورد نظر باید هزینه ثبت برند را نیز وارد کنید. این هزینه به صورت مشخص در سامانه مورد نظر رویت می شود. بعد از پرداخت هزینه از طریق سیستم بانکی مورد نظر خود باید شماره اظهارنامه و رمزی را که از طریق تلفن برای شما ارسال می‌شود دریافت کنید.

اگر همه مراحل را به درستی سپری کرده باشید یک نسخه از این اظهارنامه را امضا کرده و به اداره مورد نظر ارسال کنید.

ارسال مدارک به اداره مالکیت صنعتی در تهران

 

برای این کار یا باید به صورت شخصی راهی تهران شوید یا یک نماینده قانونی تعیین نمایید تا مدارک شما را به اداره تحویل دهند. سپس هزینه کارشناسی و بررسی مدارک پرداخت شده و نظریه کارشناسی بعد از چند روز یا چند هفته صادر می گردد.

در صورت تایید مدارک مربوطه وارد مرحله بعد می شوید اما در صورت ناقص بودن به شما اخطار داده می شود تا مدارک را کامل کنید و در صورت وارد بودن ایرادات جدی به مدارک موجود، کارشناس مربوطه درخواست شما را رد خواهد کرد.

بنابراین نیاز است تا تقاضای خود را مجددا از طریق وب سایت مالکیت معنوی قوه قضاییه پیگیری کنید. البته باید قبل از آغاز تکمیل اظهارنامه، نسبت به رفع ایرادات موجود اقدام نمایید.

آگهی ثبت برند تولید صندل و دمپایی در دو نوبت

طبق قوانین موجود شما بعد از دریافت تاییدیه از اداره مالکیت معنوی باید نسبت به پرداخت روزنامه کثیرالانتشار نیز اقدام کنید. در اغلب موارد نیاز است تا فرد دو نوبت مبادرت به انتشار آگهی نماید و هزینه های مربوطه را شخصا پرداخت کند. پس از انتشار و عدم ورود اعتراض به علامت مورد نظر، حق الثبت را پرداخت کرده و حقوق مادی و معنوی ناشی از برند خود را به دست خواهید آورد.

ثبت برند سه بعدی صندل و دمپایی

 

اگر می خواهید باتوجه به پیشرفت های حاصله در صنعت و برندینگ به دنبال خلق یک نشان سه بعدی باشید باید قواعد داخلی ثبت برند در خصوص برندهای سه بعدی را رعایت کنید.

بنابراین باید در زمان ارائه مدارک در صورت سه بعدی بودن علامت ارائه علامت به صورت نمونه گرافیکی یا تصویر دو بعدی به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد را تشکیل دهند.

استفاده از حق تقدم ثبت برند صندل و دمپایی

در قوانین داخلی ایران یک بند مشخص به عنوان استفاده از حق تقدم درج شده است بدین صورت که اگر متقاضی ثبت بخواهد به استناد تقاضای ثبت برند داخلی یا ثبت خارج از کشور از مزایای حق تقدم (حداکثر 6 ماه) استفاده نماید باید مدارک مربوط به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم کند.

در این خصوص بهتر است حداقل یک مشاوره اصولی از وب سایت های تخصصی در این زمینه را دریافت کنید.

ثبت برند دمپایی و صندل چقدر زمان می برد؟

یکی از مهمترین سوالاتی که توسط کاربران و متقاضیان ثبت برند مطرح می شود این است که زمان لازم برای ثبت برند چقدر می باشد؟ زمان لازم برای ثبت برند باتوجه به اینکه امور مربوطه را به وکالت واگذار کرده اید یا به صورت شخصی آن ها را انجام می دهید متفاوت است.

همچنین رد شدن مدارک مربوطه یا پذیرش آن ها در همان مرحله اول نیز بر زمان مورد نیاز برای ثبت برند تاثیر گذار است اما شما باید حداقل سه ماه و به صورت میانگین، چهار ماه را به این کار اختصاص دهید تا در نهایت برند مورد نظر خود را با تمام حقوق مادی و معنوی خود به ثبت رسانده و حقوق آن را به خود اختصاص دهید. در این خصوص بهتر است حتما از مهارت مشاورین و کلای ثبت برند در مجموعه آگاه ثبت کمک بگیرید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *