شرایط اخذ ایزو 22000

نحوه اخذ ایزو 22000

به منظور فعالیت در حوزه های مختلف لازم است تا گواهینامه های گوناگون و مختلفی را اخذ کرده و از آن ها استفاده کنید. یکی از این قوانین و گواهینامه های که امروزه شاهد استفاده از آن توسط شرکت ها و کسب و کارهای مختلف هستیم ایزو 22000 است. در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به نحوه اخذ ایزو 22000 انداخته و در رابطه با این گواهینامه توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم تا با دید کاملی نسبت به آن، برای اخذ این استاندارد اقدام کنید، پس با ما همراه باشید تا در رابطه با این گواهینامه با شما صحبت کرده و توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

استاندارد ایزو 22000 چیست؟

گواهینامه ایزو 9001 به مدیریت کیفیت در بخش تولید و خدمات اطلاق می گردد. این گواهی نامه به عنوان مهم ترین استاندارد شناخته شده در عرصه بین المللی برای سیستم مدیریت کیفیت یا qms تعریف می شود. استاندارد iso 9001 یک استاندارد جامع و کامل است که در بیش از 187 کشور مورد موافقت و اجرا واقع شده است.

گواهی سیستم مدیریت کیفیت یک راهنمای جامع و دستور العمل لازم الاجراست که در تمام سازمان ها و ارگان هایی اجرا می شود که بر موضوع کیفیت تاکید ویژه ای دارند. درواقع شرکت ها و سازمان هایی که موفق به دریافت ایزو 9001 شده اند به مشتریان خود اعلام می کنند که خدمات و تولیدات آن ها توسط یک سیستم مدیریت کیفیت کنترل می شود.

مزایای دریافت گواهی ایزو 9001

mazaya iso 22000

زمانیکه علامت و نشان گواهی ایزو 9001 روی یک تولید یا خدمت قرار می گیرد در واقع مصرف کننده می تواند به راحتی یک سیستم مشخص و تعریف شده از ابتدای تولید تا انتهای آن را درک کند. به عنوان مثال زمانیکه یک کارخانه تولید چیپس و پفک، علامت ایزو 9001 را روی کارتن و بسته های چیپس و پفک درج می کند به مصرف کنندگان این اطمینان را می دهد که محصول تولید شده امروز هیچ گونه تفاوتی با محصولات قبل و محصولاتی که در آینده تولید می شوند نخواهد داشت.

این سیستم مشخص و معین در چرخه مدیریت امنیت خاصی را برای مصرف کننده ایجاد می کند البته این گواهی در چند سال اخیر تحت تاثیر پیشنهادات خاصی واقع شده است که امکان ریسک را به تولید کنندگان می دهد بدین صورت که از چرخه تعریف شده فوق خارج شده و برای افزایش کیفیت محصولات خود تلاش کنند با این حال این عملکرد نیز باید منطبق بر یک سیستم مدیریت کیفیت باشد که جزییات آن در استاندارد 9001 سازمان ایزو درج شده است.

ضرورت اخذ گواهی ایزو مدیریت کیفیت

یکی دیگر از موضوعات بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است که اخذ ایزو 22000 مزایای بسیار زیادی برای شما خواهد داشت که اگر این مزایا را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اطمینان پیدا کردن از سلامت محصولات
  • اطمینان پیدا کردن از سلامت مواد غذایی
  • امکان جهانی شدن و به وجود آمدن مزایای رقابتی به هنگام صادرات
  • امکان دریافت گواهینامه های بین المللی معتبر
  • به وجود آوردن حس اطمینان خاطر در مشتری
  • افزایش فروش با توجه به تقویت برند
  • امکان ایجاد و بهبود یک سیستم مدیریت کارآمد

موارد گفته شده تنها بخشی از مزایای استفاده از استاندارد ایزو 22000 است.

چگونه ایزو 22000 را کسب کنیم؟

صدور فوری استاندارد ایزو ۲۲۰۰۰

افرادی که در حوزه مواد غذایی فعالیت می کنند، ممکن است این سوال را مطرح کنند که چگونه می توان اقدام به اخذ ایزو 22000 کرد؟ به منظور پاسخ به این سوال بسیار مهم باید گفت که امروزه گروه ها و موسسات مختلفی در کشور ما فعالیت دارند که با اخذ مجوز رسمی از سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین ارتباط با ۴ کشور گفته شده که امکان صادر کردن ایزو 22000 را دارند، می توانید از طریق آن ها اقدام به اخذ ایزو 22000 برای کسب و کار خود کنید.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که شرایط اخذ ایزو 22000 ممکن است هر ساله دستخوش تغییرات گوناگونی شود و در همین راستا به شما پیشنهاد می دهیم تا حتماً با این موسسات تماس گرفته و شرایط جدید را از آن ها جویا شوید تا بتوانید بدون هیچ مشکل خاصی پیش نیازهای اخذ گواهینامه ایزو 22000 را به دست آورده و اقدام به دریافت این گواهینامه های بسیار مهم کنید.

استاندارد ایزو 22000 شامل چه مواردی می شود؟

یکی از سوالات مهمی که افراد آن را مطرح می کنند این است که استاندارد ایزو 22000 شامل چه مواردی می شود؟ به منظور پاسخ به این سوال باید گفت که این استاندارد برای کنترل و مدیریت کلیه فرایندها و همچنین مراحل زنجیره تولید بوده و همین مسئله باعث شده تا شاهد بررسی مراحل فرآوری و عرضه مواد غذایی از مزرعه تا فرآوری در کارخانه، انبارش، بسته بندی و ارائه محصول نهایی با استفاده از این استانداردها باشیم.

در واقع اخذ ایزو 22000 و رعایت استانداردهای ایزو 22000 به شما اجازه می دهد تا بتوانید این فرآیندها را به صورت کاملاً استاندارد انجام داده و بدون هیچ مشکل خاصی بتوانید از مزایای آن بهره مند شوید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…