Skip to content
آگاه ثبت » وبلاگ و مقالات » مقالات ثبت برند » ثبت برند کلاه

ثبت برند کلاه

آموزش ثبت برند کلاه

این روز ها بر خلاف گذشته که انجام ثبت برند محصولاتی مثل: کلاه، از اهمیت زیادی برخوردار نبوده است، ثبت برند کلاه و لوگو یکی از امور بسیار مهم و اساسی در کسب و کار های گوناگون محسوب می شود. در گذشته در مشاغل مختلف تولیدی از اهمیت ثبت برند محصولات آگاهی چندانی نداشته و به همین دلیل آن را مهم تلقی نمی کردند و نمی دانستند که انجام این کار تا چه اندازه می تواند به افزایش درآمد آن ها کمک کرده و به کسب و کار آن ها اعتبار ببخشد.

برند یا علامت تجاری کلاه چیست؟

منظور از برند یا علامت تجاری برای کلاه در واقع طرح، نام و یا نمادی می باشد که یک فروشنده و خدمات ارائه شده توسط وی را با دیگران متمایز می کند. علامت های تجاری هم در واقع یک عنوان قانونی برای برند به شمار می روند. به عبارتی وقتی که مخاطب در هر مکان و زمانی برند مورد نظر را دیده، شنیده، احساس کرده و به هر نحوی با ان سر و کار داشته باشد، ویژگی ها و جزئیات مربوط به آن برند در ذهن وی تداعی خواهد شد و به این ترتیب است که یک محصول از سایر محصولات مشابه خود و نمونه های موجود در بازار متمایز خواهد گردید.

نحوه ثبت برند کلاه

روش ثبت برند کلاه

کلاه ها یکی از محصولاتی هستند که در سال های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده و همواره مشتریان زیادی در بازار متقاضی خرید انواع مختلف در مدل های گوناگون و رنگ های متنوع آن ها می باشند. کلاه های موجود در بازار هم در تنوع بالا و مدل های گوناگون عرضه می شوند و باعث شده که بازار فروش این محصولات هم به یکی از بازار های داغ این روز ها تبدیل شود. این بازار به ویژه در فصل سرما که تقاضا برای خرید و تهیه کلاه به میزان قابل توجهی افزایش می یابد نیز رونق بیش تری یافته و مشتریان زیادی اقدام به تهیه کلاه در این فصول می نمایند. با نگاهی به بازار کلاه ها در می یابید که این محصولات موجود در بازار با تنوع گسترده ای عرضه شده و می توان مدل ها و انواع گوناگونی از آن ها را در بازار یافت.

طریقه ثبت برند کلاه

اگر شما هم یک تولید کننده کلاه به حساب می آیید، برای این که بتوانید وارد عرصه تولید و فروش انواع کلاه های تولیدی خود در بازار شوید، لازم است تا برای شروع کسب و کار خود ابتدا اقدام به ثبت برند کلاه و لوگوی تجاری خود به شکل قانونی نمایید. برای این که برند خود را با موفقیت به ثبت برسانید لازم است تا طبقه بندی علائم تجاری را نیز مد نظر قرار داده و طبقه مربوط به برندی که می خواهید آن را به ثبت برسانید را انتخاب نمایید. طبقات برند ها به طور کلی در 45 طبقه جای می گیرند که هر طبقه به یک صنف به خصوص اختصاص می یابد. این طبقه بندی به شکلی است که در آن طبقات بین 1 تا 34 به کالاها و محصولات اختصاص یافته و طبقات بین 35 تا 45 نیز مربوط به خدمات می باشد.

برای ثبت برند کلاه چه مدارکی مورد نیاز است؟

مدارک ثبت برند کلاه

برای این که بتوانید برند خود را در حوزه کلاه، به ثبت برسانید لازم است تا مدارک مربوط به هر برند را در طبقه مخصوص به آن ارائه دهید. با این وجود به طور کلی برای این که بتوان روند ثبت برند را به انجام رساند لازم است تا یک سری مدارک مشترک تهیه و ارائه شوند. این مدارک ثبت برند شامل مدارک مربوط به هویت شخص مالک برند، مدارک نماینده قانونی در صورتی که درخواست به وسیله یک نماینده قانونی ارائه شود، شماره تلفن شخص مالک برند، کپی شناسنامه و کارت ملی برای اشخاص حقیقی و برای اشخاص حقوقی نیز آخرین روزنامه رسمی علت مدیریت در کنار کپی شناسنامه و کارت ملی شخصی که صاحب امضا است می باشد.

برای ثبت برند کلاه چه مراحلی را باید طی کرد؟

در ابتدا برای این که بتوانید برند محصول خود را به ثبت برسانید لازم است تا با ارائه مدارک ذکر شده در بالا جهت ثبت برند، پرونده ثبت برند کلاه خود را تشکیل دهید. در ادامه بعد از این که مدارک مورد نیاز را تکمیل کرده و ارائه دادید، لازم است تا در وب سایت مرکز مالکیت معنوی ثبت نام نموده و برای این که حساب کاربری شما در این سایت مورد تایید قرار گیرد، گواهی امضای خود را از دفتر خانه اسناد رسمی دریافت کنید. در صورتی که در برند شما هیچ گونه نقص در مدارک ارائه شده وجود نداشته باشد و هیچ نوع مغایرت و یا تشابهی در مقایسه برند شما با سایر برند ها یافت نشود، می بایست سایر اقدامات لازم برای صدور آگهی تقاضای ثبت علامت تجاری را به انجام رسانید.

آگهی ثبت برند کلاه

روش ثبت برند کلاه

در روند ثبت برند می بایست 3 آگهی صادر شوند که تمامی آن ها از اهمیت زیادی برخوردار بوده و جز گام های ضروری در ثبت برند به شمار می روند. برای این که بتوانید علامت تجاری خود را در کشور ایران به ثبت برسانید، لازم است تا یک اگهی تقاضا از جانب شما صادر  شود. از هنگامی که این آگهی در روزنامه رسمی کشور چاپ شود، یک مهلت سی روزه به افراد داده می شود تا اگر نسبت به ثبت برند خود اعتراضی داشته باشند، آن را با ارائه مستندات مربوطه به اداره مالکیت صنعتی ارائه دهند.

بعد از این که مهلت سی روزه اعتراض به پایان رسیده و هیچ گونه اعتراضی نسبت به ثبت برند دریافت نشود، آگهی رسمی ثبت علامت در روزنامه رسمی چاپ خواهد شد. در ادامه شما می توانید با ارائه این روزنامه رسمی به واسطه وکیل خود، آگهی انحصاری 10 ساله ثبت علامت تجاری خود را درخواست نمایید. در آخر برای این که بتوانید برند خود را در طبقه های مختلف ثبت نمایید می بایست تعرفه مربوط به آن را بپردازید.

چرا لازم است تا ثبت برند انجام شود؟

به کمک ثبت برند به صورت رسمی، شما می توانید از سو استفاده از نام تجاری برند خود توسط سایر اشخاص حقیقی و حقوقی جلوگیری کرده و اجازه به ثبت رسیدن برندی شبیه به برند خود را نخواهید داد. بعد از این که برند شما به ثبت رسید، لازم است تا دقت کافی داشته باشید تا از برند شما سو استفاده نشده و به شکل غیر قانونی توسط سایرین مورد استفاده قرار نگیرد.

جمع بندی

ثبت برند کلاه برای کسب و کار هایی که در این زمینه فعالیت می کنند و دارای یک تولیدی یا فروشگاه هستند، می تواند باعث شناخته شدن محصولات آن ها و حفظ حقوق معنوی آنها شود. شما اگر یک نشان تجاری در این زمینه ثبت کنید می توانید با ارتقای کیفیت محصولات خود، آن ها را  در داخل و خارج از کشور توزیع کرده و افزایش اعتماد مشتریان را برای خود به همراه داشته باشید. اگر نیاز به دریافت اطلاعات بیشتری برای شرایط ثبت برند کلاه، هزینه ها و تعرفه ها، مدت زمان و مشاوره رایگان دارید، می توانید همه روزه از طریق راه های ارتباطی آگاه ثبت با ما در تماس باشید.

سوالات متداول

چرا یک تولیدی یا فروشگاه کلاه نیاز به ثبت برند دارد؟

با ثبت نشان تجاری خود در این بخش می توانید محصولات خود را با یک علامت روانه بازار کنید و در صورت کیفیت مناسب آنها، به عنوان یک برند تخصصی در این حوزه شناخته شوید.

هزینه ثبت برند کلاه در ایران چقدر است؟

برای بررسی تعرفه ها و هزینه ثبت برند کلاه در ایران پیشنهاد می کنم با کارشناسان ما در تماس باشید تا بصورت کامل با دریافت اطلاعات شما، هزینه ها و تعرفه ها را توضیح دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *