Skip to content
آگاه ثبت » وبلاگ و مقالات » مقالات ثبت برند » ثبت برند در کانادا

ثبت برند در کانادا

طریقه ثبت برند در کانادا

در این مقاله از وبلاگ موسسه حقوقی آگاه ثبت، می خواهیم به آموزش ثبت برند در کانادا و مواردی مثل : شرایط، قوانین، هزینه ها و مدارک مورد نیاز آن اشاره کنیم. پیش از پرداختن به این موضوعات باید در نظر داشته باشید که برند یا همان نشان تجاری، هویت و ویترین یک محصول یا خدمات می باشد و در هنگام ثبت آن باید حداکثر دقت و توجه را به خرج دهید تا یک علامت تجاری مناسب را داشته باشید. برند ها در کشور کانادا می توانند شامل: نام، لوگو، تصویر و مواردی این چنین باشند که برای به ثبت رساندن آن ها به موضوعی به نام: یکتا بودن نشان تجاری و غیر تکراری بودن آن توجه کرد. در ادامه به بررسی این موارد بصورت دقیق خواهیم پرداخت تا بتوانید به سادگی نشان تجاری خود را در این شهر ثبت کنید.

ثبت برند در کانادا چیست؟

نحوه ثبت برند در کانادا

منظور از ثبت علامت تجاری در این کشور، انتخاب یک اسم یا لوگو متناسب با نوع کسب و کار شما می باشد که برای به رسمیت شناختن آن نیاز به طی کردن چندین مرحله قانونی می باشد. به اقداماتی که شما می توانید با کمک یک راهنما یا وکیل و یا بصورت شخصی انجام داد ( تهیه مدارک ثبت برند ، پرداخت هزینه ها، استعلام برند و…) که در نهایت منجر به ثبت رسیدن برند شما در کشور کانادا شود، ثبت برند می گویند. این اقدام یکی از فعالیت های آگاه ثبت می باشد و شما می توانید برای مشاوره و دریافت اطلاعات جامع بصورت رایگان با ما در تماس باشید.

مزایای ثبت برند در کشور کانادا

ثبت برند در کانادا چفدر هزینه دارد

امروزه اکثر افراد با اهمیت داشتن یک نشان تجاری آشنا هستند و اگر شما جزو آن دسته هستید که دوست دارید اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید، باید در نظر داشت: با داشتن یک برند با کیفیت و استاندارد، فروش و شناخت محصولات شما افزایش خواهد یافت. اگر یک کالا یا خدماتی صادر می کنید و قصد دارید تا مالکیت آن را حفظ کنید، شما قطعا نیاز به ثبت علامت تجاری خود در کشور کانادا خواهید داشت. لازم به ذکر است که با به ثبت رساندن آن می توان از مزایای زیادی در این کشور بهره مند شد.

مواردی مثل:

  • حفظ حق و حقوق محصولات خود با درج برند
  • دریافت وام
  • افزایش شناخت در بین مردم و کشور های مختلف
  • صادرات با لوگو یا برند ثبت شده
  • شما قادر خواهید بود برند خود را به فروش برسانید
  • کسب سود بیشتر با هزینه ای اندک
  • ثبت برند بین المللی مادرید

انواع ثبت برند در کانادا

برای این کار باید بدانید که دو روش کلی وجود دارد که بستگی به افراد و شخص درخواست کننده دارد. اقدام برای افراد حقیقی و حقوقی از نظر طی کردن مراحل و تهیه مدارک مورد نظر دچار تفاوت های اندکی می باشد که به آن اشاره می کنیم. اشخاص حقوقی در این کشور معمولا دارای شرکت های سهامی می باشند که به دو روش فدرالی و استانی می توانند برند خود را به ثبت برسانند. در کشور کانادا نیز بر اساس ایالت و شهری که شرکت در آن به ثبت رسیده است، ممکن است قوانین و مقررات با سایر ایالت ها دارای تفاوت های اندکی باشد.

قوانین ثبت برند در کانادا

ثبت برند در کانادا چه قوانینی دارد

استعلام برند حتما باید گرفته شود تا یک نشان تجاری تکراری در این کشور ثبت نشود و مشکلاتی را به همراه نداشته باشد.

برند، لوگو یا اسمی که انتخاب می کنید باید بصورت واضح با سایر علامت های تجاری ثبت شده تفاوت داشته باشد و باعث ایجاد تمایز شود

در انتخاب و ثبت برند در کانادا باید به قوانین این کشور احترام گذاشته و از علائم، نوشتار یا لوگویی که مخالف آن باشد استفاده نکنید.

برای ثبت برند در کانادا چه مدارکی مورد نیاز است؟

 

  • برای ثبت نشان تجاری خود در این کشور شما کافیست، تصویر مدارک شناسایی از جمله : کارت ملی، کارت بازرگانی و شناسنامه خود را به مشاوران ما ارائه دهید.
  • برای افراد حقوقی آخرین گواهی تغییرات رسمی شرکت ، مجوز های لازم و گواهی های مورد نیاز الزامی است.
  • تهیه اظهارنامه و گواهی ثبت نشان تجاری در ایران
  • وکالت نامه رسمی در صورتی که امور حقوقی شما توسط یک وکیل انجام می شود.

هزینه ثبت برند در کانادا

برای محاسبه نرخ و قیمت و هزینه ثبت برند در کانادا باید بر اساس طبقات برند، نحوه به ثبت رساندن آن، و موسسه حقوقی که امور خود را به آن واگذار می کنید، هزینه را تخمین زد. در آگاه ثبت ما با بهترین و ارزان ترین تعرفه های ثبتی، می توانیم امور شما را در سریع ترین زمان پیگیری و به نتیجه برسانیم. برای دریافت و محاسبه هزینه دقیق می توانید از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید.

جمع بندی

ثبت برند در کانادا به عنوان یکی از کشور هایی که تعداد ایرانیان در آن بسیار زیاد است، مزایای زیادی برای کسب و کار ها دارد. حفظ حق و حقوق و مالکیت معنوی خدماتی که ارائه می دهید و داشتن یک برند بین المللی می تواند وجهه اقتصادی شما را دگرگون کرده و باعث رشد  کسب وکارتان شود. با صرف هزینه های کم می توان بیشترین بازدهی را از طریق صادرات و واردات محصولات با برند ثبت شده را دریافت کرد و در نتیجه به اهداف خود در این حوزه رسید. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتر برای مدارک، قوانین، هزینه ها و مواردی این چنین دارید، همین حالا با ما در تماس باشید.

سوالات متداول

آیا برای ثبت برند در کانادا حتما در ایران باید نشان تجاری داشت؟

برای دریافت برند های بین المللی شما نیاز به ثبت برند در ایران دارید و این موضوع الزامیست.

آیا با ثبت برند در کشور کانادا می توان اقامت دریافت کرد؟

دریافت اقامت را می توانید با ثبت شرکت انجام داده و از مزایای آن بهره مند شوید که در آگاه ثبت ما خدمات مربوط به ثبت شرکت را نیز انجام می دهیم.

 

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۴ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *