Skip to content
آگاه ثبت » وبلاگ و مقالات » دریافت دفاتر پلمپ آنلاین

دریافت دفاتر پلمپ آنلاین

دریافت دفاتر پلمپ آنلاین

 

شرکت‌ها پس از به ثبت رسیدن و شروع فعالیت موظفند فردی را برای پر کردن دفاتر رسمی پلمپ انتخاب کنند. منظور از پر کردن دفاتر رسمی وارد کردن تمام هزینه ها و درآمدهای روزانه، هفتگی وماهانه است که معمولا توسط حسابدار شرکت پر می‌شود. دفاتر پلمپ در واقع به صورت دفتر کل و روزنامه می باشند که بر حسب کارکرد ۵۰-۱۰۰-۱۵۰برگی می باشند. دریافت دفاتر پلمپ و پر کردن آن‌ها برای تمام شرکت‌ها الزامی است و عدم دریافت، تکمیل و ارایه این دفاتر باعث علی الراس شدن شرکت خواهد شد. امکان دریافت دفاتر پلمپ آنلاین نیز به وجود آمده‌اند که شما می‌توانید با آگاهی کامل نسبت به دریافت دفاتر پلمپ آنلاین اقدام نمایید و پس از تکمیل آن‌ها را به اداره دارایی و مالیات تحویل دهید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با دریافت دفاتر پلمپ آنلاین و نحوه پر کردن آن‌‌ها با شما در میان بگذاریم.

 

دفتر پلمپ چیست؟

اداره دارایی و مالیات هر ساله برای آگاهی نسبت به وضعیت حسابها و اخذ مالیات از شرکت‌ها به دفاتر پلمپ مراجعه می‌کند. ممکن است برایتان سوال پیش آید که چرا به این دفاتر دفاتر پلمپ گفته می‌شود؟ علت این است که تمام صفحات دفاتر گفته شده پس از تسلیم به اداره دارایی و ثبت شرکت‌ها پلمپ می‌شوند که این موضوع خود به تنهایی نشان‌دهنده اهمیت بالای این ذفترهاست. لذا در دریافت دفاتر پلمپ آنلاین و تکمیل آن‌ها باید نهایت دقت را به کار ببرید.

 

بر اساس ماده ۶ قانون تجارت تمام افراد حقیقی و حقوقی موظفند که دفاتر تجاری را دریافت نمایند. دریافت دفاتر قانونی و دفاتر مالی و ثبت عملیات مالی در مورد اشخاص حقوقی جدید التا͛سیس از تاریخ ثبت شخص حقوقی و در مورد سایر اشخاص از تاریخ شروع فعالیت تا ۳۰ روز مجاز خواهد بود.

 

تمام شرکت‌ها باید برای ثبت تمام هزینه‌ها و درآمدهای روزانه، ماهانه و سالانه از دفاتر تجاری و قانونی استفاده کنند. آن‌ها موظف به وارد کردن تمام اطلاعات حساب و کتاب خود در این دفاتر و همچنین پلمپ این دفاتر هستند. دفاتر تجاری و قانونی پس از پلمپ مورد تایید اداره مالیات و دارایی قرار می‌گیرند و دفاتر بدون پلمب برای مسئولین مالیاتی فاقد اعتبار خواهند بود. اصلی‌ترین اهمیت دریافت دفاتر پلمپ آنلاین و تکمیل و تحویل آن‌ها به اداره مالیات این است که این دفاتر تا حد بسیار زیادی مانع هرگونه تقلب و جابجایی ثبت گزارش‌های مالی می‌شود.

 

به طور کلی می‌توان گفت دفاتر پلمپ دفاتری هستند که تمام اطلاعات مالی شرکت‌ها در آن‌ها به ثبت می‌رسند. لیست تمام هزینه‌ها و درآمدهای شرکت در این دفاتر به ثبت رسیده‌اند و به نوعی معیار محاسبه مالیات بر درآمد افراد حقیقی و حقوقی به حساب می‌آیند. نکته قابل ذکر این است که حتی اگر شرکت شما در طول سال فعالیتی نداشته و درآمد و هزینه‌ای نیز نداشته است، شما موظف هستید دفاتر سفید را پلمپ کرده و تسلیم اداره مالیات و دارایی کنید زیرا پلمپ دفاتر تجاری امری اجباری برای تمام اشخاص حقیقی و حقوقی می‌باشد.

 

چه زمانی می‌توان اقدام به دریافت دفاتر پلمپ آنلاین نمود؟

برای دریافت دفاتر پلمپ آنلاین باید هر سال پیش از آغاز سال مالی جدید نسبت به آن اقدام نمایید. به طور مثال برای دریافت دفاتر پلمپ آنلاین سال ۱۴۰۰ باید اواخر سال ۱۳۹۹ اقدام نمایید. البته در صورتی که دفاتر پلمپ شرکت پیش از زمان موعد تمام شود می‌توانید نسبت به دریافت دفاتر پلمپ آنلاین اقدام نمایید.

 

شما عزیزان می توانید از خدمات مشاوره رایگان موسسه حقوقی آگاه ثبت بهره مند شوید یا با ثبت سفارش آنلاین دفاتر پلمپ کار خود را چند مرحله جلو ببرید.

 

موارد کاربرد دفاتر پلمپ چیست؟

دریافت دفاتر پلمپ آنلاین می‌تواند موارد کاربرد بسیاری زیادی داشته باشد. اصلی‌ترین کاربرد دریافت دفاتر پلمپ آنلاین دریافت کد اقتصادی می‌باشد و تنها با دریافت دفاتر پلمپ آنلاین می‌توانید نسبت به دریافت کد اقتصادی اقدام نمایید. از دیگر کاربردهای دریافت دفاتر پلمپ آنلاین می‌توانیم به دریافت کارت بازرگانی و اظهارنامه مالیاتی اشاره کنیم. تمام افراد حقیقی و حقوقی برای دریافت کارت بازرگانی و اظهارنامه مالیاتی ملزم به پلمپ دفاتر می‌باشند.

 

نحوه پر کردن دفاتر پلمپ به چه صورت است؟

تمام مودیان مالیاتی باید اطلاعات معاملات و هر رویداد مالی و محاسباتی را در دفتر روزنامه و کل به قید تاریخ وقوع خود درج و نگهداری کنند.  تمام هزینه‌ها و دارایی‌ها طبق مقررات باید ثبت شوند و ثبت اطلاعات غلط می‌تواند موجب پرداخت جریمه‌های سنگین شود. توجه داشته باشید که اگر اطلاعاتی به غلط وارد شوند و پیش از پلمپ دفاتر اصلاح شده و مستندات آن همان سال مالیاتی ضمیمه دفاتر شود، جریمه‌ای صورت نخواهد گرفت.

طبق ماده ۱۱ قانون تجارت، تمام مودیان مالیاتی موظفند همه یا بخشی از درآمد و هزینه‌های مشابه روزانه خود را تحت یک شماره ردیف در دفاتر ثبت کنند. پس از ثبت تمام موارد گفته شده در دفاتر پلمپ، باید مستندات به ترتیب شماره ردیف دفاتر نگهداری شوند.

 

دریافت دفاتر پلمپ آنلاین

 

مراحل پلمپ دفاتر به چه صورت است؟

برای پلمپ دفاتر ابتدا لازم است اقدام به دریافت آن‌ها کنید. پس از دریافت دفاتر پلمپ آنلاین باید آن را تکمیل کنید. پس از تکیل نوبت به پلمپ دفاتر خواهد رسید. برای پلمپ دفاتر باید ابتدا به وب‌سایت ثبت شرکت‌ها به نشانی http://irsherkat.ssaa.ir مراجعه کنید. سپس وارد بخش پلمپ دفاتر تجاری شده و سپس با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز در ارتباط با شخص حقوقی و همچنین وارد کردن تابعیت و شناسه ملی و شماره تلفن ثابت و کد پستی شخصیت حقوقی در سامانه درخواست پلمپ آنلاین کنید.

در مرحله بعد باید تمام اطلاعات شخصیت حقوقی مورد بررسی قرار گیرد. پس از بررسی و تایید اطلاعات شخصیت حقوقی می‌توانید با تایید اطلاعات شخصص حقوقی وارد مرحله بعد شوید. در مرحله بعد با توجه به اطلاعات داده شده یک کد پیگیری به فرد داده می‌شود. سپس باید تمام اطلاعات مربوط به تکمیل کننده اظهارنامه پلمپ وارد شود و سپس اطلاعات مربوط به یکی از اعضاء هیات مدیره را  در سامانه وارد نمایید. در مرحله بعد اسامی بقیه اعضاء هیات مدیره را  به همراه اطلاعات مربوط به آن‌ها نظیر نام، نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد و… را وارد کنید. سپس با وارد کردن اطلاعاتی در ارتباط با سمت اشخاص هیات مدیره، مدت تصدی محدود/نامحدود و تاریخ شروع سمت آن‌ها می‌توانید وارد مرحله تایید اطلاعات شوید. پس از تایید اطلاعات باید اصل اظهارنامه پلمپ دفاتر مهر و امضاء شده دریافتی از اینترنت را به همراه سایر مدارک تسلیم اداره ثبت کنید. کارشناسان پس از بررسی مدارک اجازه پلمپ دفاتر را صادر می‌کنند.

 

پلمپ دفاتر کار ساده ای نیست؛ حال تصمیم با شماست که آنرا به تنهایی انجام دهید، یا از مشاوره رایگان تلفنی آگاه ثبت در زمینه ی سفارش آنلاین دفاتر پلمپ بهره مند شوید. امیدواریم این مقاله نیز برای شما سودمند بوده باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

۲ thoughts on “دریافت دفاتر پلمپ آنلاین”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *