Skip to content
آگاه ثبت » وبلاگ و مقالات » دسته‌بندی نشده » آموزش مرحله به مرحله ثبت قرارداد در ساجات

آموزش مرحله به مرحله ثبت قرارداد در ساجات

ثبت قرارداد در ساجات

تصمیماتی از سمت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گرفته شده که، حداکثر ظرف سه ماه پس از انعقاد قرارداد و صورت وضعیت های جدید پس از تأیید کارفرما، باید در سامانه ساجات ثبت شود، ا امتیاز آنها هنگام تشخیص صلاحیت دوره بعد و آزادسازی ظرفیت منظور شود لذاشرکتهای متقاضی می بایستی نمونه قراردادهای خود را ظرف مدت 3 ماه در سایت ساجات وارد کنند تا بهنگام درخواست ارتقاء پایه مواجه با مشکل نگردند مراتب اعلام تا  شرکتهای پایه 3 نیز در جهت ثبت قراردادها در  سامانه با پیش بینی آینده از هم اکنون در مورد یاد شده اقدام نمایند. این مقاله توسط تیم قدرتمند آگاه ثبت برای شما آماده شده پس از شما تقاضا داریم با دقت آن را مطالعه کنید.

چگونگی دریافت نام کاربری ورود به سیستم

برای استفاده از سامانه جامع هوشمند تشخیص صلاحیت عوامل نظام فنی و اجرایی (ساجات)، کاربران باید ابتدا گذرواژه دریافت کرده و پس از آن، وارد سیستم شوند تا بتوانند، قرارداد های خود را در ساجات ثبت کنند.

در فرم ثبت نام باز شده گزینه ”متقاضی دریافت گواهینامه تشخیص صلاحیت“ را انتخاب و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. آدرس ایمیل از موارد مهم می باشد، زیرا برای ورود به ساجات و ثبت قرارداد، نام کاربری و رمز عبوری به ایمیل شما ارسال می شود؛ پس یک آدرس ایمیل درست و در دسترس را وارد کنید.

موارد مهم قرارداد

برای انجام گرفتن هرجه سریعتر، ثبت قرارداد در ساجات باید این موارد را آماده کرده باشید تا در این روند با مشکل مواجه نشوید.

  1. موضوع قرارداد
  2. تاریخ انعقاد (حداکثر 3 ماه پس از عقد قرارداد باید قرارداد ثبت گردد)
  3. شماره قراداد
  4. نحوه واگذاری
  5. وضعیت پیمان
  6. تاریخ پایان کار در قرارداد
  7. نام کارفرما
  8. محل قرارداد (برای قراردادهای داخلی نام استان و قرارداد های خارجی سایر انتخاب گردد)
  9. مبلغ اولیه قرارداد
  10. آخرین صورت وضعیت

در این مرحله آموزش ثبت قرارداد در ساجات را برای شما آماده کرده ایم.

آموزش چگونگی ثبت قرارداد در ساجات

1) ورود به سیستم

ثبت قرارداد در ساجات نیازمند مراحلی است که اولین آن ورود به سیستم می باشد. وارد سایت https://sajat.mporg.ir/ شده و شناسه کاربری و کلمه عبور خود را در قسمتهای مربوطه وارد کنید و سپس گزینه ورود را انتخاب نمایید.

پس از ورود به سامانه ساجات صفحه فهرست تقاضاها نمایش داده می شود.

2) کنترل ظرفیت قراردادها

با کلیک بر روی دکمه تجربه کاری یک فرم به شما نمایش داده می شود.

در این قسمت قراردادها به دو دسته تقسیم می شوند:

  • دسته اول قراردادهای گذشته هستند که هیچ ظرفیتی اشغال نم یکنند و توسط کارشناس تایید شده اند.
  • دسته دوم قراردادهای “معلق” و یا “در دست اجرا” هستند که گزینه ویرایش دارند حتی اگر تایید شده باشند.

برای ویرایش اطلاعات قرارداد ها باید ابتدا تاریخ و سپس مبلغ صورت وضعیت قرارداد را ویرایش و دکمه ذخیره را بزنید. در صورت تغییر وضعیت قرارداد پس از ویرایش تاریخ و مبلغ و ذخیره آن مجددا دکمه ویرایش را زده و وضعیت کنونی قرارداد را وارد نمایید.

توجه: اگر وضعیت قرارداد را از حالت در دست اجرا و یا معلق به حالت گذشته یا خاتمه یافته انتخاب کنید و بعد آن فرم را ذخیره کنید دیگر امکان ویرایش اطلاعات قرارداد را نخواهید داشت، پس در تکمیل اطلاعات دقت لازم را داشته باشید.

نکته آگاه ثبت

نکاتی در مورد کنترل ظرفیت قراردادها

  1. پس از انعقاد قرارداد جدید حداکثر تا چهار ماه شرکت فرصت دارد اطلاعات قراردادها را در سامانه ساجات وارد نماید. اگر بیش از چهار ماه از تاریخ روز گذشته باشد سیستم اجازه ثبت نمی دهد.
  2. در شرایطی می توان عنوان وضعیت قرارداد را به گذشته تغییر داد که دارای صورت مجلس تحویل موقت و یا تحویل قطعی و یا مفاصاحساب باشد.
  3. توجه داشته باشید جمع کل حق الزحمه های دریافتی قرارداد نباید بیشتر از آخرین مبلغ پروژه باشد.

3) ثبت درخواست جدید

تغییرات در فهرست قرارداد های ثبت شده در ساجات شامل موارد زیر می باشد:

تمدید گواهینامه صلاحیت

برای تمدید یا جابه جایی افراد با مشاهده لیست رشته ها بدون ایجاد تغییر در اطلاعات موجود دکمه ذخیره را انتخاب نمایید.

تقاضای رشته (پیمانکاری) / تخصص (مشاوره ای) جدید

با استفاد از گزینه اضافه کردن تخصص می توانید از فهرست کشویی باز شده تخصص و پایه درخواستی را انتخاب و با کلیک بر روی دکمه ذخیره، تخصص و پایه انتخاب شده ثبت می گردد.

حذف پایه

برای حذف هرکدام از ردیف ها بر روی نشان “حذف” در آن ردیف کلیک نمایید.

ارتقاء پایه

در این قسمت باید رشته ای که درخواست ارتقا آن را دارید ابتدا از لیست با استفاده از دکمه حذف، حذف و سپس پایه درخواستی جدید وارد نمایید.

بعد از اعمال تغییرات دکمه ذخیره را انتخاب کنید تا صفحه ی فهرست تقاضاها برایتان باز شود.

4) ورود و خروج نفر

با توجه به اینکه نام فرد مورد نظر در فرم سهامداران، هیات مدیره و یا پرسنل امتیازآور ثبت شده باشد به آن فرم مراجعه می کنیم.

خروج نفر

برای خروج نام فرد از پرونده شرکت در شکل 5 نام فرد را با استفاده از دکمه “حذف”، از لیست حذف می کنیم.

ورود نفر

برای اضافه کردن نام یک نفر به لیست افراد شرکت در فرم، با زدن دکمه “اضافه/جدید” یک فرم برای شما نمایش داده می شود.

برای تکمیل مشخصات فردی سه راه پیش رو دارید:

  1. تایپ مشخصات
    هرکدام از فیلدهای مشخصات فردی را در جای خود تایپ کنید.
  2. انتخاب از لیست
    اگر مشخصات فرد قبلاً در پرونده شرکت شما ثبت شده باشد با انتخاب گزینه انتخاب از لیست، اسم فرد را فراخوانی کنید و با این کار اطلاعات فرد در فیلدهای مربوطه نمایش داده می شود که برای ثبت اطلاعات دکمه ذخیره را انتخاب کنید.
  3. جستجو
    اگر اطلاعات فرد مورد نظر قبلا در شرکت دیگری در سامانه ثبت شده باشد ، می توانید با استفاده از دکمه جستجو، با وارد کردن اطلاعات مربوط به شماره ملی، شماره شناسنامه و تاریخ تولد و زدن دکمه “چستجو” اطلاعات فرد را فرخوانی کنید. در صورتیکه فرد در شرکت دیگری امتیازآور بوده باشد امکان انتخاب آن بعنوان امتیازآور شرکت نیست.

پس از تکمیل پرونده آن را برای تایید ورود و خروج افراد به واحد رسیدگی کننده تشخیص صلاحیت (معاونت و یا دفاتر فنی استانداریها) ارسال مینمایید. تا زمانی که پرونده جدید توسط معاونت تایید نشود و وضعیت پرونده به حالت صدور گواهینامه در نیاید. فرد حذف شده از شرکت خارج نخواهد شد.

آموزشی که در بالا برای شما آماده کره بودیم، حاصل تلاش تیم متخصص آگاه ثبت بود؛ تمامی تلاش این تیم بر این است تا تمامی مراحل برای شما به سادگی صورت گیرد. به همین دلیل همه ی قسمت های، ثبت قرارداد در ساجات را برای شما به خوبی شرح دادیم. لازم به ذکر است شما عزیزان می توانید از خدمات مشاوره رایگان آگاه ثبت در هر مرحله از امور ثبتی و حقوقی از جمله ثبت شرکت اینترنتی بهره مند شوید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۶ رای

۴ thoughts on “آموزش مرحله به مرحله ثبت قرارداد در ساجات”

  1. سلام
    از زمان انعقاد قرارداد پیمانکاری شرکت بیش از ۳ ماه می گذرد ، کارفرما دولتی بوده و در پایگاه قراردادها ثبت نموده است .
    چگونه می توان نسبت به ثبت قرارداد مذکور اقدام نمود

  2. سلام خسته نباشید یک شرکت به صورت غیر قانونی اسم من رو در سایت ساجات ثبت کرده من برای حذف اسمم از سایت باید به کجا مراجعه کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *