ثبت شرکت گردشگری با روش های نوین

 

با داغ شدن فضای مسافرت ها و فضای جذاب سر تا سر ایران عزیزمان، افراد زیاد به فکر تشکیل تور های گردشگری افتادند. ثبت شرکت گردشگری یکی از مراحل راه اندازی تور های مسافرتی است، که موضوع اصلی مقاله ما می باشد. گردشگری به معنای مسافرت از یک مبدأ به یک مقصد به منظور سیاحت یا تجارت است و مفهوم آن فرایندهای مبادله فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را نیز در برمی گیرد. به بیانی دیگر، گردشگری فعالیتی چند جانبه بوده و از آن جا که در مراحل مختلف آن از مبدا تا مقصد، خدمات گوناگونی درخواست و عرضه می شود از لحاظ جغرافیایی نیز پیچیده است. علاوه بر این احتمالاًَ در هر کشور یا منطقه ای تعداد زیادی مبدأ یا مقصد وجود دارد که اغلب آن ها دارای هر دو خصوصیت حرکت (مبدأ) و پذیرش (مقصد) هستند.

مقاله ای که هم اکنون در حال مطالعه ی آن هستید یکی از کامل ترین مقالات در زمینه، ثبت شرکت گردشگری می باشد که توسط متخصصین آگاه ثبت برای شما تهیه شده است. به همین خاطر از شما تقاضا داریم تا آن را با دقت مطالعه کرده و اگر سوالی برایتان پیش آمد که در مقاله به آن پاسخ نداده بودیم، می توانید در انتهای مقاله آن را مطرح کنید تا متخصصین امور ثبتی ما به سرعت پاسخ سوالتان را بدهند.

 

گردشگری چیست؟

گردشگری به مجموعه فعالیتی اطلاق می شود که در جریان مسافرت یک گردشگر اتفاق می افتد.این فرایند شامل هر فعالیتی از قبیل برنامه ریزی سفر،مسافرت به مقصد،اقامت،بازگشت و حتی یادآوری خاطرات آن نیز می شود.همچنین فعالیت هایی را که گردشگر به عنوان بخشی از سفر انجام می دهد نظیر خرید کالاهای مختلف و تعامل میان میزبان و مهمان را نیز دربرمی گیرد.به طور کلی می توان هر گونه فعالیت و فعل و انفعالی را که در جریان سفر یک سیاحتگر اتفاق می افتد گردشگری تلقی کرد.

 

مراحل فعالیت گردشگر چیست؟

  • اقدامات اولیه نظیر کسب اطلاعات،پرس و جو از اقوام و دوستان،نگه داری جا یا برنامه ریزی برای یک بازدید روزانه و آماده شدن برای سفر
  • مسافرت به مقصد و بالعکس که احتمالاَ شامل توقف شبانه در مسیر نیز می شود.
  • فعالیت هایی که در مقصد انجام می شود و ممکن است به صورت یکنواخت و معین یا بسیار متنوع باشد.
  • فعالیت هایی بعد از سفر نظیر چاپ عکس و گفت و گو و بحث درباره تجارب سفر

 

متقاضیان محترم ثبت شرکت گردشگری میتواند با ارائه مدارک ثبت شرکت گردشگری که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد، و با مراجعه به صفحه ی ثبت شرکت آنلاین برای انحام مراحل ثبت شرکت گردشگری، به راحتی و در زمان مناسب شرکت خود را به ثبت برسانند.

 

انواع خدمات و تسهیلاتی که در گردشگری مشارکت دارند چیست؟

گردشگری خدمات و تسهیلاتی را با خود درگیر کرده یا به عبارت دیگر، در کنار گردشگری شغل ها و مکان های دیگری نیز مورد حمایت و استفاده قرار میگیرند که اغلب سودآوری خوبی برای صاحبان آن ها دارند. اانواع این مکان ها و خدمات عبارتند از:

  • هتل ها و تسهیلات اسکان و پذیرایی
  • اردوگاه ها
  • رستوران ها و خدمات تغذیه
  • استراحتگاه ها
  • پارک ها
  • خدمات اطلاع رسانی
  • تورهای داخلی و سفرهای کوتاه تفریحی
  • جاذبه های فرهنگی
  • مغازه ها
  • تسهیلات تفریحی و ورزشی

 

امروزه فعالیت شرکت های گردشگری در چه زمینه ای می باشد؟

در جهانگردی محل سکنا و غذا و آشامیدنی بخشی از محصول اصلی هستند. معمولاً هر دیدار کننده ای مجبور است از تسهیلات مختلف موجود استفاده کند. استفاده از اجزای دیگر محصول اختیاری است و به نیازها و ترجیحات دیدار کننده بستگی دارد. بنابراین برای حداکثر کردن درآمد های حاصل از جهانگردی باید دیدار کننده را تشویق کرد تا آنجا که می تواند از جاهای تماشایی دیدن کند، فعالیت کند و خرید نماید. این امر نیازمند اطلاعات قابل دسترسی، آماده و به روز در مورد امکانات موجود و همچنین نیازمند عملیات منسجم تبلیغ و پیشبرد و تجاری کردن است. بدین منظور امروزه شرکت های گردشگری بسیاری به منظور آشنایی با جاذبه های طبیعی و تاریخی کشورمان و همچنین آشنایی با سایر نقاط دنیا فعالیت می کنند.

 

آمار نشان داده که 86% از افرادی که قصد ثبت شرکت را دارند در اواسط این مسیر، به علت پیچیده بودن آن دست از کار می‌کشند. ثبت شرکت یکی از مسائل ثبتی است که برای یک متخصص امور ثبتی کار ساده ای می‌باشد. به شما پیشنهاد می‌کنیم با مطالعه مقاله ثبت شرکت به یک متخصص امور ثبت شرکت تبدیل شوید و ثبت آنلاین شرکت را به خوبی پیش برید. در ضمن لازم به ذکر است که در این مسیر، آگاه ثبت همواره با مشاوره رایگان تلفنی کنار شما خواهد بود.

 

شرایط کلی دریافت مجوز ثبت شرکت

  1. تابعیت ایرانی
  2. متدین به دین اسلام یا سایر ادیان شناخته شده در قانون اساسی ایران
  3. داشتن اهلیت قانونی، مشهور نبودن به فساد اخلاقی و نداشتن پیشینه محکومیت کیفری که موجب سلب حقوق اجتماعی شده باشد و نیز عدم اعتیاد به مواد مخدر به تائید مراجع ذیصلاح.
  4. داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی.
  5. داشتن حداقل 25 سال سن.
  6. داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت از آن برای متقاضیان مرد.
  7. نداشتن مشاغل یا عضویت در سازمانهایی که مغایر با مقررات جاری کشور، یا موجب تحکیم مبانی رژیم گذشته بود، یا ضدیت با جمهوری اسلامی ایران شناخته شده، و یا هرگونه پیشینه همکاری با ساواک منحله و گروه های ملحد محارب و غیر قانونی.
  8. عدم اشتغال دیگر که مانع فعالیت فوق باشد.
  9.  عدم اشتغال به تحصیل.
  10.  داشتن حداقل 3 سال سابقه کار مفید مرتبط با فعالیت مورد نظر با تاییدیه پرداخت بیمه و صلاحیت شغلی.

 

با مطالعه راهنمای ثبت شرکت فوری به یک متخصص امور ثبت شرکتی تبدیل شوید که این امر را به راحتی انجام میدهد. تنها کافیست به مقاله مربوطه مراجعه کرده و آنرا مطالعه نمایید.

 

جدیدترین روش ثبت نمودن شرکت گردشگری

 

متقاضیان محترم ثبت شرکت گردشگری میتواند با ارائه مدارک ثبت شرکت گردشگری که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد، و با مراجعه به صفحه ی ثبت شرکت آنلاین برای انحام مراحل ثبت شرکت گردشگری، به راحتی و در زمان مناسب شرکت خود را به ثبت برسانند.

 

حال این شرایط را به تفکیک اشخاص حقیقی و حقوقی برای شما بیان می کنیم.

شرایط اشخاص حقوقی

  • تابعیت ایران
  • ارتباط موضوع فعالیت شخص حقوقی با فعالیت های موضوع آیین نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفترهای خدمات مسافرتی،سیاحتی،جهانگردی و زیارتی

 

شرایط اشخاص حقیقی

  • تابعیت ایران
  • متدین به دین اسلام یا سایر ادیان به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر بنا به تایید مراجع ذی صلاح
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • داشتن حداقل 25 سال سن
  • کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت از آن برای متقاضیان مرد
  • داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی
  • نداشتن اشتغال دیگر که مانع فعالیت مورد نظر باشد.
  • داشتن حداقل 3 سال سابقه کار مفید مرتبط با فعالیت مرتبط و صلاحیت شغلی

تبصره: مجوز تاسیس و فعالیت دفتر برای اتباع بیگانه فقط در قالب اشخاص حقوقی و با رعایت قوانین و مقررات مربوط صادر می شود.

 

شرایط دفتر برای تاسیس شرکت

  1. مساحت دفتر ۴۰ الی ۷۰ متر مربع (با توجه به میزان تقاضا و موقعیت به تشخیص مرجع صدور مجوز)
  2. در صورت مالکیت، ارائه اصل سند همراه تصویر آن
  3. در صورت استیجاری، ارائه اصل اجاره نامه محضری همراه تصویر آن
  4. محل فعالیت در طبقه همکف یا طبقه اول واقع بوده و قابل دسترسی و دید عموم باشد
  5. محل فعالیت با دیگر صنوف مجاور سنخیت داشته باشد.
  6. محل فعالیت دارای تجهیزات و امکانات مناسب با نوع فعالیت باشد.
  7. حداقل مساحت مفید برای فعالیت با توجه به آیین نامه.
  8. محل فعالیت باید دارای سند اداری یا تجاری باشد.

متقاضیان تاسیس دفتر باید یک نفر را به عنوان مدیر فنی به مراجع مربوط حسب مورد معرفی نمایند.

 

تمامی تعرفه ها و هزینه ثبت شرکت را در مقاله ای برای شما بیان کرده ایم، تا متقاضیان به این تعرفه ها دسترسی داشته باشند و بتوانند این هزینه هارا مدیریت کنند؛ ولی لازم به ذکر است که معیار های زیادی در تعیین هزینه ثبت شرکت دخیل است مثلا اگر شرکت تان کوچک باشد، هزینه روزنامه رسمی یک قیمت است، اگر شرکت تان بزرگ باشد ، هزینه روزنامه رسمی گران تر خواهد شد. نه تنها روزنامه رسمی بلکه هزینه های دیگر نظیر وکیل، آگهی های ثبتی، واریزی های قانونی و … نیز نسب به نوع شرکت، تعداد اعضا، موضوعات شرکت و … متغیر و متفاوت خواهد بود.

 

شرایط مدیر فنی دفتر گردشگری

  • آشنایی کامل به یکی از زبان های خارجی ترجیحاَ انگلیسی و مورد متقاضیان دفتر خدمات زیارتی ترجیحاَ عربی
  • ارایه گواهینامه فارغ التحصیلان از آموزشگاه ها و مراکز آموزش عالی و مدارس حرفه ای خدمات مسافرتی و سیاحتی-جهانگردی یا مراکز آموزشی وزارتخانه های مرتبط

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت گردشگری

  1. کپی کارت ملی و اصل آن
  2. کپی کامل تمام صفحات شناسنامه به همراه اصل شناسنامه
  3. مدارک مربوط به سابقه کار و پرداخت بیمه
  4. تعداد 6 قطعه کس سه در چهار مربوط به سال جاری
  5. کپی آخرین مدرک تحصیلی به همراه اصل مدرک
  6. کپی کارت پایان خدمت یا معافیت دائم و اصل آن(برای آقایان)
  7. اظهارنامه رسمی ثبت شرکت ها (برای اشخاص حقوقی)

 

مقاله ای که مطالعه نمودید، تمامی نکات و ضوابط مربوط به تاسیس و راه اندازی یک شرکت گردشگری را در بر گرفته بود تا شما عزیزانی که قصد ثبت شرکت گردشگری را دارید به راحتی بتوانید به این امر اقدام کنید. در آخر ما مشاورین آگاه ثبت، از شما تشکر میکنیم بابت مطالعه ی این مقاله و از شما تقاضا داریم تا نظرات خود را درباره ی این مقاله با ما مطرح کنید.

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…