همه چیز راجع به ثبت شرکت مواد غذایی

در گذشته جمعیت این قدر زیاد نبود و به همین دلیل کشاورزان نیز به اندازه ای که خود نیاز داشتند محصولات کشاورزی و خوراکی را تولید می کردند، اما زمانی که جمعیت افزایش پیدا کرد کارخانه ها و شرکت های مواد غذایی نیز به روی کار آمدند تا بتوانند به خوبی به نیازهای غذایی کل جمعیت پاسخ دهند.

اگر به دنبال ثبت یک شرکت مواد غذایی هستید و از روند آن اطلاع ندارید این متن را تا انتها مطالعه کنید. ما قصد داریم در مورد مراحل تاسیس و ثبت شرکت مواد غذایی و مدارکی که برای تاسیس آن نیاز است و همچنین سایر موارد مربوطه نکاتی را عنوان کنیم.

اهمیت ثبت شرکت مواد غذایی

ثبت شرکتهای مواد غذایی

نیاز به غذا یکی از نیازهای اساسی انسان است که در طول تاریخ با هیچ چیز دیگری جایگزین نشده است. اهمیت مواد غذایی باعث شده شرکت هایی که دنبال تولید، توزیع و یا بسته بندی مواد غذایی هستند رو به افزایش بگذارند.

البته افرادی که قصد دارند در این حوزه ورود پیدا کرده و در قالب یک شرکت، به کار و فعالیت خود ادامه دهند باید شرکتی که قصد دارند آن را تاسیس کنند به ثبت برسانند. برای آنکه بعدها با مشکلات قانونی مواجه نشده و با دردسر رو به رو نشوید بهتر است حتما برای ثبت رسمی شرکت به صورت قانونی اقدام کنید.

ثبت شرکت مواد غذایی و انواع آن

شرکت های مواد غذایی در دو شکل ثبت می شوند؛ شرکت های سهامی خاص و شرکت های بازرگانی با مسئولیت محدود. البته این تمام قسمتی نیست که در مورد ثبت یک شرکت باید از آن اطلاع داشته باشید.

برای ثبت شرکت باید مواردی همچون نام و موضوعی که قرار است شرکت در آن فعالیت کند، میزان سرمایه ای که شرکت در اختیار دارد، مشخص کردن سهامداران و میزان سهم شراکت آنها، معین کردن رؤسای شرکت و سمت آنها را نیز مشخص باشند.

ثبت شرکت مواد غذایی سهامی خاص

  • 35 درصد از سرمایه شرکت باید به صورت نقدی پرداخت گردد
  • حداقل 3 نفر عضو و 2 نفر بازرس برای شرکت تعیین شوند
  • در اختیار داشتن حداقل سرمایه ای که برای تاسیس شرکت نیاز است

ثبت شرکت مسئولیت محدود

  • حاضر بودن حداقل 2 نفر برای تاسیس شرکت
  • آماده بودن حداقل سرمایه ای که برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود تعیین شده است
  • تعهد با پرداخت کردن کل سرمایه

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت مواد غذایی

مدارک لازم جهت ثبت شرکت مواد غذایی

برای آنکه بتوان برای ثبت شرکت مواد غذایی اقدام کرد باید مدارکی که اداره ثبت شرکت ها شما را ملزم به آماده کردن آن ها کرده است را ارائه دهید. این مدارک به شرح زیر هستند:

مدارک برای ثبت شرکت سهامی خاص

  • ارائه کپی از کارت ملی همه اعضای شرکت
  • ارائه کپی از شناسنامه کلیه اعضای شرکت
  • ارائه اصل گواهی سوء پیشینه
  • امضای اقرار نامه
  • گرفتن مجوز در صورتی که موضوع فعالیت شرکت به مجوز نیاز دارد
  • ارائه وکالتنامه در صورتی که وکیل یا نماینده شخص متقاضی، امور مربوط به ثبت شرکت را انجام می دهد

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت مسئولیت محدود

  • ارائه یک کپی از شناسنامه
  • ارائه یک کپی از کارت ملی
  • ارائه اصل گواهی عدم سوء پیشینه
  • امضا کردن اقرارنامه
  • ارائه مجوز، در صورتی که موضوع فعالیت شرکت نیاز به دریافت مجوز دارد

مراحل ثبت شرکت مواد غذایی

بعد از آنکه مدارک ذکر شده در فوق را آماده کردید باید شرکتنامه، اظهارنامه شرکت، اساسنامه و صورت جلسه های مجمع عمومی شرکت را نیز آماده کنید. بعد از این مرحله باید به سامانه اداره ثبت شرکت ها رفته و تمام مراحلی که برای ثبت شرکت نیاز  است را به ترتیب طی کنید و در نهایت نیز باید مدارک را در سایت بارگذاری کنید.

در قدم بعدی اگر اطلاعاتی که در سامانه وارد کرده اید کاملا درست باشند اجازه دارید مدارک را برای اداره ثبت ارسال کنید. کارشناس اداره ثبت تمام مدارک ارسال شده را بررسی می کند تا از بی نقص بودن آن ها مطمئن شود.

بعد از آنکه کامل بودن مدارک شما برای کارشناس اداره ثبت محرز شد، شما باید به همراه اصل مدارکی که در اختیار دارید برای دادن امضاء و تطبیق مدارک به صورت حضوری به اداره مراجعه کنید. در قدم بعدی، رئیس اداره ثبت مدارک را بررسی، تایید و امضا می کند و سپس شما باید یک آگهی در روزنامه چاپ کنید. معمولا این مرحله آخرین مرحله ای است که برای ثبت شرکت مواد غذایی باید انجام دهید.

پیش نیازها و قوانین ثبت شرکت مواد غذایی

قوانین ثبت شرکت مواد غذایی

یکی از مهم ترین پیش نیازهایی که شرکت های مواد غذایی باید نسبت به رعایت آن وسواس زیادی به خرج دهند رعایت ضوابط و قوانین بهداشتی است. از آنجایی که این شرکت ها به صورت مستیم با مساله غذا و خوراک مردم در ارتباط هستند بنابراین باید در مورد بهداشت توجه بسیار ویژه ای به خرج داده شود.

در شرکت های مواد غذایی انباری که برای انبار کردن و نگهداری این مواد استفاده می شود باید کاملا بهداشتی باشد. افرادی که به انبار نیز وارد می شوند باید بهداشت را به صورت کامل رعایت کنند. اگر فردی از این موارد تخطی کند توسط قانون جریمه می شود.

کلیه مراکزی که در حال تهیه و تولید، نگهداری، حمل مواد غذایی، آشامیدنی و آرایشی هستند باید در مورد رعایت بهداشت با توجه بیشتری رفتار کنند. این مورد از جمله مهم ترین پیش نیازهایی است که شرکت های مواد غذایی باید در کار خود آن را رعایت کنند.

در قانونی که در تاریخ 22/4/1346 مصوب شده، ذکر گردیده که تخلف کردن از مقررات بهداشتی مانند بهداشت فردی، بهداشت در ساختمان و وسایل کار ممنوع است و اگر رعایت نگردد افراد خاطی باید مجازات شوند.

هزینه ثبت شرکت مواد غذایی

هزینه هایی که برای ثبت شرکت مواد غذایی باید پرداخت کنید شامل موارد زیر هستند:

  • هزینه حق ثبت شرکت که توسط اداره ثبت شرکت ها دریافت می شود و باید هنگام تحویل پیش نویس پرداخت گردد
  • هزینه ابطال تمبر سرمایه شرکت که آن نیز باید به اداره مالیات پرداخت شود
  • هزینه پست مدارک
  • هزینه درج آگهی در روزنامه های محلی و رسمی
دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…