ثبت شرکت مسئولیت محدود در یزد

ثبت کردن شرکت مسئولیت محدود در یزد

شهر یزد به واسطه شرایط خاص جغرافیایی و همچنین دارا بودن معادن بسیار غنی، یکی از بهترین شهرها برای ثبت شرکت محسوب می‌شود. این شهر دارای شرکت‌های متعددی است که در حال فعالیت هستند. اما اگر قصد دارید شرکتی را با دوستان و یا اعضای فامیل خود در یزد ثبت کنید، شرکت مسئولین محدود بهترین گزینه برای شما است.

ثبت شرکت مسئولیت محدود در یزد بسیار پرطرفدار است و دلیل آن این است که ثبت این نوع شرکت روند آسان‌تری دارد و دارای شرایط معمول‌تری است. به همین دلیل افراد بسیاری هستند که در این شهر کویری تمایل دارند شرکت خود را به صورت مسئولیت محدود ثبت کنند. انجام این کار نیاز به ارائه مدارک و انجام فعالیت‌های خاصی دارد که در این مطلب سعی می‌شود این مسائل به طور دقیق بررسی شود. اگر قصد دارید نسبت به ثبت شرکت مسئولیت محدود در یزد اقدام کنید، این مقاله را بخوانید.

معرفی شرکتهای مسئولیت محدود

کارت بازرگانی، جزو مدارک ضروری جهت واردات و صادرات محصول با خارج از کشور، محسوب می‌شود. چنانچه شخص اقدامات لازم را جهت دریافت کارت بازرگانی انجام ندهد، موانعی بر سر راه او ایجاد می‌شود که باید به قوه قضائیه پاسخگو باشد.

این نوع شرکت بر اساس قوانین موجود در ایران دست‌کم نیاز به دو عضو دارد تا شکل رسمی به خود بگیرد. از سوی دیگر اختیارات و مسئولیت اعضای این نوع شرکت بر اساس میزان آورده آنان به عنوان سرمایه اصلی شرکت مشخص می‌شود. ضروری است که قبل از هر اقدامی برای تاسیس شرکت، حتما نسبت به قوانین مرتبط با ثبت آن آگاهی کامل داشته باشید تا در زمان انجام امور مربوط به ارائه مدارک به اداره ثبت شرکت‌ها‌، دچار مشکل و وقفه در کار خود نشوید. البته پیش از هر اقدامی بهتر است که همه موارد مرتبط با فعالیت شرکت را به طور کامل تعیین کنید و در زمینه تهیه و تکمیل مدارک نیز کاملا دقت کنید. برای ثبت شرکت مسئولیت محدود به مدارک خاصی نیاز دارید که در ادامه به این موارد اشاره می‌کنیم.

مدارک ثبت شرکت مسئولیت محدود در یزد

مدارک لازم ثبت شرکت مسئولیت محدود در یزد به شرح زیر است:

  • کپی شناسنامه و کارت ملی همه اعضای شرکت
  • شماره تلفن همراه هر یک از اعضای شرکت که باید به نام خود آنان باشد
  • آدرس کامل و دقیق شرکت به همراه کد پستی محل شرکت
  • مدرک تحصیلی. این مدرک فقط در موارد خاص ضروری است، مانند مواردی که شرکت مهندسی است و یا مواردی که منطبق با قانون است و بر اساس قانون در این موارد صدور مجوز بر اساس مدرک تحصیلی ضروری است.
  • معرفی‌نامه مربوط به نمایندگان شرکت. در صورتی که سهامدار و یا اعضای هیئت مدیره شرکت اشخاص حقوقی تلقی شوند، ارائه این مدرک ضروری خواهد بود. علاوه بر این ارائه تصویر روزنامه رسمی آگهی تأسیس یا آخرین تغییرات شرکت نیز در این مورد ضروری است
  • دو نسخه اساسنامه شرکت که همه سهامداران شرکت آن را امضا کرده باشند.
  • دو نسخه تقاضانامه شرکت که توسط همه اعضا و سهامداران شرکت امضا شده باشد.
  • صورتجلسه مجمع عمومی مؤسسان و اعضای هیئت مدیره شرکت که به امضای همه سهامداران رسیده باشد.
  • دو نسخه از شرکت‌نامه شرکت که همه سهامداران شرکت آن را امضا کرده باشند.

برخی نکات ضروری در مورد شرکت‌نامه شرکت مسئولین محدود

به طور معمول اول موسسان شرکت، نسبت به تنظیم شرکت‌نامه به صورت دستی اقدام می‌کنند و سپس آن را به مراجع قانونی می‌دهند تا مرجع قانونی پس از بررسی کامل این مدرک، آن را به صورت رسمی در یک برگه که در بالای آن از عنوان شرکت‌نامه استفاده شده است، به مالکان شرکت برگردانند و صاحبان شرکت نیز مدرک مزبور را به دیگر مدارک اضافه کنند و به اداره ثبت شرکت‌ها پست کنند.

نکاتی بسیار مهم درباره اساسنامه

نکته بسیار مهمی درباره تنظیم اساسنامه شرکت وجود دارد و آن این است که مدرک مزبور شرایط اداره شرکت، نحوه فعالیت و میزان سرمایه آن را در بر دارد، این موارد باید با تمامی جزئیات تنظیم شود. از طرف دیگر اساسنامه به گونه‌ای تنظیم می‌شود که نیاز است تمامی موارد مرتبط با مقدار اختیارات مدیران شرکت و وظایف و مسئولیت‌های آنان، به کامل و دقیق تعیین شده باشد. صرف نظر از این موارد، برخی نکات دیگر نیز باید در اساسنامه وجود شده باشد، مانند تعداد افراد مورد نیاز افراد شرکت برای رسمیت جلسه و رای دادن آن‌ها درباره مسائل مهم، میزان حقی که هر یک از اعضای هیئت‌مدیره به منظور رای دادن در مورد مسائل مختلف شرکت دارند، و میزان سودی که هر یک از شرکا می‌تواند از آن بهره‌برداری کند.

ذکر این نکته بسیار ضروری است که در صورتی که قسمتی از سرمایه شرکت جزء اموال غیرنقدی مانند زمین یا ملک باشد، نیاز است که یک مدرک دیگر به نام تقویم‌نامه که توسط کارشناس رسمی دادگستری صادر شده است، ضمیمه مدارک دیگر برای ثبت شرکت مسئولیت محدود در یزد شود.

هزینه ثبت شرکت مسئولیت محدود در یزد

هزینه ثبت کردن شرکت مسئولیت محدود در یزد کمتر از دو میلیون تومان خواهد بود که این هزینه‌ها به دلیل امور مختلفی مانند حق ثبت شرکت، پاکت پستی، فرم‌های اداری که باید تکمیل شوند، کپی از مدارک، و سایر هزینه‌ها، در نظر گرفته شده است. در عین حال شما باید مسئله هزینه رفت و آمد خود به اداره ثبت شرکت‌ها را نیز در نظر داشته باشید و بدانید که این مورد نیز به هزینه‌های شما افزوده خواهد شد.

اما به طور کلی موارد مطرح شده در زیر موارد مربوط به هزینه‌های برای ثبت شرکت مسئولیت محدود در یزد را بهتر تشریح می‌کند:

  • پاکت پستی مخصوص ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت‌ها
  • هزینه مورد نیاز برای ارسال مدارک مربوطه از طریق اداره پست
  • هزینه پوشه‌ای که قرار است مدارک در آن برای تحویل به کارشناس اداره ثبت قرار داده شود
  • هزینه مربوط به حق ثبت تاسیس مطابق با مقدار سرمایه شرکت
  • هزینه روزنامه رسمی تاسیس شرکت
  • هزینه پرداخت برای انتشار آگهی در روزنامه کثیرالانتشار
  • هزینه ضروری مربوط به پلمپ دفاتر شرکت مسئولیت محدود

مدت زمان ثبت شرکت مسئولیت محدود در یزد

اساسا بین 7 تا 15 روز کاری به منظور ثبت شرکت مسئولیت محدود در یزد زمان نیاز است. مدت مورد نیاز برای ثبت شرکت هیچ ارتباطی به تعداد اعضای شرکت، مقدار سرمایه تعیین‌شده برای شرکت و تعداد شرکا ندارد و این وارد در آن تاثیرگذار نخواهد بود. در عین حال شما باید این زمان از وقتی محاسبه کنید که همه مدارک را تکمیل و به اداره ثبت شرکت‌ها ارائه کرده‌اید. پس از آن که فعالیت مربوط به ثبت شرکت از سوی اداره مربوطه به طور کامل انجام شد، شما باید ظرف مدت ده روز هزینه روزنامه‌ها را پرداخت کنید، پس از آن باید طی 20 روز نسبت به پرداخت هزینه پلمپ شرکت‌ها اقدام کنید و در نهایت 60 روز نیز برای دریافت کد اقتصادی شرکت زمان خواهید داشت.

آموزش ثبت شرکت مسئولیت محدود در یزد

در صورتی که شما از روند کار ثبت شرکت مسئولیت محدود در یزد آگاهی کامل نداشته باشید، ضروری است این مسئله را به طور کامل آموزش ببینید تا مشکلی در روند انجام کار به ویژه در مواردی از جمله شیوه تکمیل مدارک و پیش بردن مراحل مختلف کار برای شما ایجاد نشود. پس از آن می‌توانید نسبت به انجام مراحل آن اقدام کنید. مراحل انجام این کار به این صورت است که در مرحله اول باید مدارک مورد نیاز را تهیه کنید، پس از آن در سایت اداره ثبت شرکت‌ها که آدرس آن http://irsherkat.ssaa.ir است، بر روی گزینه مسئولیت محدود کلیک کنید. در مرحله بعدی فرم اولیه مربوط به مشخصات فرد متقاضی را تکمیل و در ادامه 5 نام را به ترتیب اولویت انتخاب کنید.

پس از آن نوبت این است که موارد مربوط به نوع و مدت فعالیت شرکت، آدرس دقیق پستی، میزان سرمایه و نام و نوع مسئولیت اعضای هیئت‌مدیره را به طور کامل و دقیق ثبت کنید. پس از آن باید شعبه‌های دیگر شرکت را معرفی و مدارک مربوط به اساسنامه و شرکت‌نامه را بارگذاری کنید. پس از آن اداره ثبت از میان 5 اسم منتخب شما نام شرکت را انتخاب می‌کند. در مرحله بعدی شما باید اوراق اداری را چاپ و امضا کنید و مدارک را در پاکت مخصوص قرمز رنگ به اداره ثبت شرکت‌ها در یزد پست کنید. اگر تمایل داشتید می‌توانید در این زمینه از کارشناسان ما در شرکت آگاه ثبت کمک بگیرید.

ثبت شرکت مسئولیت محدود در یزد بصورت آنلاین

سامانه ثبت شرکت آگاه ثبت به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند به شما درباره نحوه تکمیل فرم‌ها یا ارتباط با کارشناسان و موارد دیگر یاری برساند. به بیان دیگر شما این امکان را دارید که از کارشناسان ما برای ثبت شرکت مسئولیت محدود در یزد کمک بگیرید. بنابراین نیاز شما به به انجام کارهای اداری وقت‌گیر و خسته کننده به طور کامل رفع خواهد شد. همچنین به منظور ثبت و تاسیس این نوع شرکت در شهر یزد می توانید از صفحه ثبت شرکت آنلاین در سامانه آگاه، اقدام نمایید.

مشاوره رایگان ثبت شرکت مسئولیت محدود در یزد

این احتمال وجود دارد که شما نسبت به فرا گرفتن مراحل مختلف مربوط به ثبت شرکت مسئولیت محدود در یزد به مشاوره با افراد مجرب احساس نیاز پیدا کنید. بنابراین کارکنان شرکت آگاه ثبت آمادگی دارند در این زمینه به شما کمک کنند. کارشناسان ما از تمامی امکانات مورد نیاز برای این منظور به طور کامل برخوردار هستند و در عین حال تمام مشاوره‌های مورد نیاز برای این کار را به طور کاملا رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند. از سوی دیگر مشاوره‌ها منطبق با آخرین تغییرات ایجاد شده در قوانین ثبت شرکت‌ها در یزد ارائه خواهد شد.

مزایای تاسیس شرکتهای مسئولیت محدود در شهر یزد چیست؟

با تاسیس این شرکتها، مزایایی همچون : دریافت وام، امکان شرکت در منقاصات تجاری، صادرات، واردات، فعالیت قانونی، اعطای نمایندگی و افزایش شعبه های شرکت را می توانید دریافت کنید.

هزینه مشاوره تاسیس و ثبت این شرکت در سامانه شما چقدر است؟

سامانه آگاه ثبت، بابت مشاوره هیچ هزینه ای دریافت نمی کند و می توانید این فرآیند را بصورت رایگان پیگیری نمایید.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را ارسال کنید:

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…