ثبت شرکت مسئولیت محدود در تهران

ثبت شرکت مسئولیت محدود متداول‌ترین شیوه ثبت شرکت در ایران محسوب می‌شود. دلیل این امر این است که این نوع شرکت شرایط آسان‌تری برای ثبت نسبت به دیگر انواع شرکت‌ها دارد. به همین دلیل است که افراد زیادی نسبت به ثبت شرکت مسئولیت محدود در تهران تمایل پیدا می‌کنند. اما ثبت شرکت مسئولیت محدود مراحل خاص خود را دارد که قرار است در این مطلب با این مراحل و جزئیات انجام این کار بهتر آشنا شویم. فعالیت شرکتهای مسئولیت محدود به گونه‌ای است که دو یا بیش از دو نفر آن را تشکیل می‌دهند تا امور تجارتی و بازرگانی خود را به شیوه جامع‌تری دنبال کنند. در عین حال میزان سهام هر عضو شرکت بر اساس میزان سرمایه‌ او است.

نحوه ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تهران

مراحل ثبت شرکت مسئولیت محدود در تهران

اگر بخواهیم به صورت ساده‌تر این مسئله را بیان کنیم، باید بگوییم که شرکت مسئولیت محدود بیشتر از اعضایی تشکیل شده است که دارای رابطه نزدیک فامیلی یا دوستانه با یکدیگر هستند و یا همگی عضو یک خانواده هستند. در عین حال ضروری است که این نوع شرکت دست‌کم دو عضو اصلی داشته باشد. از سوی دیگر مسئولیت هر یک از اعضای شرکت بر اساس میزان سرمایه آورده شده توسط آنان تعیین می‌شود. ثبت شرکت مسئولیت محدود در تهران ضوابط و قوانین خود را دارد که باید به طور کامل رعایت شود تا همه مراحل ثبت شرکت به

مدارک ثبت شرکت مسئولیت محدود در تهران

ثبت شرکت مسئولیت محدود در تهران چه مدارکی دارد

مدارک ثبت شرکت مسئولیت محدود در تهران مورد نیاز است، به شرح زیر است:

  • کپی شناسنامه و کارت ملی همه اعضای شرکت
  • شماره تلفن همراه هر یک از اعضا که به اسم خودشان ثبت شده باشد
  • ارائه نشانی کامل و دقیق به همراه کد پستی محل شرکت
  • ارائه مدرک تحصیلی فقط در موارد خاص مانند شرکت مهندسی و یا موارد مندرج در قانون که نیاز به صدور مجوز بر اساس مدرک تحصیلی است
  • ارائه معرفی‌نامه نمایندگان شرکت، این مدرک در شرایطی ضروری است که سهامدار شرکت و دیگر اعضای هیأت مدیره شخص حقوقی باشند، در این صورت باید تصویر روزنامه رسمی مربوط به آگهی تأسیس یا آخرین تغییرات شرکت ضمیمه معرفی‌نامه باشد.
  • اساسنامه شرکت در دو نسخه که امضای همه سهامداران شرکت در آن درج شده باشد
  • ارائه تقاضانامه شرکت در دو نسخه که همه اعضا و سهامداران شرکت آن را امضا کرده باشند
  • ارائه صورتجلسه مجمع عمومی مؤسسان و اعضای هیئت مدیره شرکت که همه سهامداران آن را امضا کرده باشند
  • ارائه شرکت‌نامه شرکت در دو نسخه که به امضای همه سهامداران شرکت رسیده باشد.

مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود به صورت آنلاین در شیراز

  • تقاضانامه ثبت شرکت در استان فارس
  • شرکت‌نامه رسمی شرکت
  • اساسنامه شرکت
  • صورت‌جلسه مجمع عمومی موسسین و هیئت‌مدیره شرکت
  • فتوکپی شناسنامه و کارت ملی همه شرکا و مدیران شرکت
  • ارائه آگهی در روزنامه رسمی برای افراد حقوقی
  • ارائه تقویم‌نامه سرمایه غیر نقدی توسط شرکای شرکت ( در صورتی که تمام یا بخشی از سرمایه شرکت غیر نقدی باشد، شرکت برای اخذ مجوز معرفی خواهد شد)

نکات مهم درباره شرکت‌نامه مسئولیت محدود در تهران

بر اساس عرف معمول شرکت‌نامه ابتدا توسط موسسان شرکت به صورت عادی تنظیم و سپس به مرجع قانونی ارائه می‌شود تا این مرجع شرکت‌نامه رسمی را که در قسمت بالایی آن عبارتی با مضمون شرکت‌نامه رسمی درج شده است، به صاحبان شرکت ارائه می‌دهند تا به عنوان یکی از مدارک اصلی برای ثبت شرکت به نهادهای زیربط ارائه شود.

نکات اصلی درباره اساسنامه شرکتهای با مسئولیت محدود در تهران

اساسنامه شرکتهای مسئولیت محدود

درباره اساسنامه نیز باید اشاره شود که در این سند قوانین و نحوه فعالیت و میزان سرمایه شرکت به طور کامل و دقیق درج شده است. از سوی دیگر اساسنامه به گونه‌ای تنظیم می‌شود که در آن همه موارد مربوط به میزان اختیارات مدیران و وظایف و مسئولیت‌هایی که بر عهده آنان است، به طور دقیق نوشته شده باشد. از موارد مندرج دیگر در اساسنامه می‌توان به اکثریت مورد نیاز شرکا برای تصمیم‌گیری در زمینه مسائل مهم و کلان شرکت، میزان حق اعضای هیئت‌مدیره برای دادن رای، و مقداری که هر شریک می‌تواند از سود به دست آمده شرکت بهره ببرد، اشاره کرد.

نکته مهم: اگر مقداری از سرمایه شرکت به صورت غیرنقدی مانند اموال غیرمنقول باشد، مدرک دیگری به نام تقویم‌نامه ارائه شده از سوی کارشناس رسمی دادگستری نیز به مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت مسئولیت محدود اضافه می‌شود.

هزینه ثبت شرکت مسئولیت محدود در تهران

هزینه ثبت شرکت مسئولیت محدود در تهران

برای ثبت شرکت مسئولیت محدود در تهران هزینه چندانی مورد نیاز نیست، قیمت ثبت شرکت کمتر از دو میلیون تومان خواهد بود که شامل تهیه فرم‌های اداری مربوطه، کپی مدارک مور نیاز، هزینه مربوط به کارمزد ثبت شرکت و برخی هزینه‌های جانبی دیگر است. در عین حال با توجه به میزان فاصله محل سکونت خود تا اداره مربوطه، باید هزینه رفت و آمد را نیز به این هزینه اضافه کنید.

به طور کلی مواردی که باید برای آن در راستای ثبت شرکت مسئولیت محدود هزینه در نظر گرفته شود، به شرح زیر است:

  • هزینه پاکت پستی که از آن برای ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت استفاده می‌شود
  • هزینه پستی ارسال مدارک مربوطه
  • هزینه پوشه برای تحویل به کارشناس اداره ثبت
  • هزینه حق ثبت تاسیس بر اساس میزان سرمایه
  • هزینه مربوط به پرداخت روزنامه رسمی تاسیس
  • هزینه پرداخت روزنامه کثیرالانتشار تاسیس
  • هزینه مورد نیاز برای پلمپ دفاتر شرکت مسئولیت محدود

مدت زمان ثبت شرکت مسئولیت محدود در تهران

به طور کلی زمانی که برای ثبت شرکت مسئولیت محدود در تهران مورد نیاز است، حداقل 7 روز کاری و حداکثر 15 روز کاری خواهد بود، و مسائلی مانند تعداد اعضای شرکت، میزان سرمایه شرکت و تعداد شرکای آن تاثیری در زمان مورد نیاز برای ثبت شرکت نخواهد داشت. در عین حال شما باید این زمان را از لحظه‌ای محاسبه کنید که مدارک خود را تکمیل کرده‌اید و به اداره ثبت شرکت‌ها ارائه داده‌اید. وقتی شرکت شما به ثبت رسید، ده روز برای پرداخت هزینه روزنامه‌ها فرصت دارید، و پس از آن نیز به شما برای پرداخت هزینه پلمپ شرکت‌ها 20 روز زمان داده خواهد شد. در نهایت نیز دو ماه برای دریافت کد اقتصادی مربوط به فعالیت‌های شرکت زمان خواهید داشت.

آموزش ثبت شرکت مسئولیت محدود در تهران

راهنمای ثبت شرکت مسئولیت محدود در تهران

موارد مربوط به ثبت شرکت مسئولیت محدود، نحوه تنظیم و تکمیل مدارک و انجام مراحل مختلف این کار ممکن است برای برخی از افراد آسان نباشد. در واقع شما باید مراحل مربوط به انجام این کار را فرا بگیرید تا در این مسیر دچار مشکل اداری و یا حقوقی نشوید. در ابتدا باید مدارک مورد نیاز این کار را تهیه کنید. پس از آن وارد سایت اداره ثبت شرکت‌های تهران به آدرس شوید و در سامانه مربوط به پذیرش تاسیس شرکت، گزینه مسئولیت محدود را کلیک کنید. پس از آن باید فرم اولیه را که مربوط به مشخصات فرد متقاضی است، پر کنید و پس از آن نوبت به انتخاب 5 نام بر اساس اولویت مدنظر شما است.

تکمیل مشخصات شرکت و شرکا

سپس باید موارد مربوط به نحوه و مدت فعالیت شرکت، آدرس دقیق پستی، میزان سرمایه و نام و نوع مسئولیت اعضای هیئت‌مدیره را درج کنید. اگر شعبه‌های متعددی برای شرکت وجود دارد، ضروری است مشخصات آن شعبه‌ها نیز اعلام شود. پس از آن باید اساسنامه و شرکت‌نامه بارگذاری شود و در مرحله بعدی باید اداره ثبت اسم شرکت را از میان اسامی پیشنهادی انتخاب کند. سپس اوراق دریافت شده از سامانه را چاپ و امضا کنید و مدارک را در یک پاکت مخصوص که رنگ آن قرمز است، از طریق پست به اداره ثبت شرکت‌ها در تهران پست کنید و در مرحله آخر شماره ثبت شرکت خود را دریافت کنید. در صورت تمایل می‌توانید از کارشناسان ما در شرکت آگاه ثبت برای انجام کلیه این مراحل کمک بگیرید.

مشاوره رایگان ثبت شرکت مسئولیت محدود در تهران

این امکان وجود دارد که برخی افراد در زمینه یادگیری مراحل مختلف ثبت شرکت مسئولیت محدود در تهران، نیاز به مشاوره داشته باشند. شرکت آگاه ثبت در این زمینه با تمامی امکانات در دسترس خود در خدمت شما است تا مشاوره‌های لازم در این خصوص را به صورت کاملا رایگان به شما ارائه دهد. این مشاوره‌ها دقیق و منطبق بر آخرین تغییرات اعمال شده در زمینه قوانین مربوط به ثبت شرکت مسئولیت محدود در تهران است و شما می‌توانید نسبت به صحت این مشاوره‌ها و دقیق بودن آن‌ها اطمینان خاطر کامل داشته باشید.

جمع بندی

تاسیس و ثبت شرکت کمپانی و شرکت در قالب مسئولیت محدود داخل شهر تهران، شرایط، قوانین و مدارک خاصی را می طلبد. اطلاع از این موارد می تواند شرکت شما را در سریع ترین زمان در پایتخت ایران به صورت قانونی به ثبت برساند. بصورت کلی این فرایند از 2 روش قابل انجام است که یکی از آنها پیگیری توسط سامانه ثبت شرکت آگاه و دیگری پیگیری توسط خودتان بصورت شخصی می باشد.

شرایط ثبت شرکت مسئولیت محدود در تهران چیست؟

تهیه مدارک مورد نیاز، مشخص کردن شرکا، تهیه اساس نامه، شرکت نامه، پرداخت هزینه ها و پیگیری مراحل در سامانه رسمی از اصلی ترین شرایط می باشد.

آیا می توان بصورت آنلاین درخواست ثبت شرکت مسئولیت محدود را درج کرد؟

بله شما می توانید درخواست خود را از طریق سامانه آگاه ثبت بصورت اینترنتی ثبت نمایید تا پیگیری مراحل برای شما آغاز شود.

برای تاسیس انواع شرکت در شیراز فرم را ارسال کنید

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…