Skip to content
آگاه ثبت » وبلاگ و مقالات » مقالات ثبت شرکت » ثبت شرکت مخابراتی

ثبت شرکت مخابراتی

ثبت شرکت مخابراتی

نحوه ثبت شرکت مخابراتی

بعضی از افراد با هدف نصب ، پشتیبانی از سرویس های خدماتی مثل ایرانسل و.. ، توسعه شبکه های مخابراتی و چنچنین فعالیت هایی در این زمینه ها برای ثبت شرکت مخابراتی اقدام میکنند اما از شرایط ، قوانین ، مدارک مورد نیاز و… برای ثبت شرکت مخابراتی اطلاعی ندارند و ناآگاهانه برای ثبت شرکت مخابراتی شروع به اقدام میکنند که در ادامه با مشکلاتیی روبرو میشوند.

شاید شما فردی متخصص در زمینه کارهای مخابراتی باشید و برای افزایش کسب درآمد یا کارآفرینی در این حوزه نیاز به یک شرکت داشته باشید، در اینجا شما را با آنچه که برای ثبت شرکت مخابراتی باید بداانید آشنا میکنیم.

قبل از ثبت شرکت مخابراتی باید با قوانین ، شرایط ، مدارک مورد نیاز و مراحل ثیت شرکت آشنا باشید تا بتوانید با مسیری شفاف و به بهترین نحو مجوزشرکت مخابراتی خود را دریافت کنید.

مدارک موردنیاز ثبت شرکت مخابراتی:

ثبت شرکت مخابراتی چه مدارکی لازم دارد

برای ثبت شرکت مخابراتی نیاز به مدارکی دارید که عبارتند از:

  • فرم درخواست نامه ثبت شرکت مخابرات باید توسط شما پر شود.
  • نسخه های تقاضانامه و شرکتنامه برای شرکت مخابرات باید تهیه کنید.
  • از آخرین روزنامه رسمی آگهی تاسیس شرکت مخابرات یک کپی باید داشته باشید.
  • باید از طرف هیات مدیره اشخاص حقوقی سهامداران که دلالت بر غیر دولتی بودن شرکت
  • مخابرات دارد تاییدیه دریافت کنید. هزینه ثبت شرکت به قسمت حسابداری اداره ثبت شرکت ها برای تسویه حساب باید پرداخت شود.
  • دو نسخه اساسنامه شرکت مخابرات باید با مهر شرکت مهر شود و توسط تمامی اعضای سهامدار امضا شود.
  • دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی هیات مدیره و موسسین که توسط مدیران منتخب مجمع و سهامدارن و بازرسین امضا میشود باید تهیه شود.
  • باید از کارت ملی و شناسنامه های اعضای هیات مدیره، بازرسین و همه سهامدارن کپی برابربا اصل گرفته شود.
  • نمایندگان شرکت باید معرفی نامه داشته باشند و توسط شما معرفی شوند.

قوانین ثبت شرکتهای مخابراتی

شرکت های مخابراتی چه قوانینی دارند؟

اگر قصد فعالیت در شرکت های مخابراتی را دارید باید با قوانین چنین شرکت هایی آشنا باشید. در اینجا شما را با قوانین ثبت شرکت مخابراتی آشنا میکنیم . این قوانین به شرح ذیل می باشند که تمامی موسسات شرکت های مخابراتی ملزم به رعایت آن می باشند:

  1. توسه و بهره برداری از شبکه های عمومی مخابرات و نیز شبکه های اختصاصی که توسط شرکت مخابراتی شما و با سرمایه شرکت تشکیل می شود، به صورت انحصاری در اختیار خود شرکت مخابرات ایران است.
  2. قوانین مربوط به تاسیس شبکه های اختصاصی ، مدت زمان استفاده و موارد فنی و مالی را شرکت مخابرات تصویب میکند و برای اجرایی کردن این موارد نیاز به تصویب وزیر تلگراف و تلفن کشور دارید.
  3. بخشی از سود شرکت که جهت توسعه برای سرمایه گذاری استفاده می شود، از پرداخت مالیات بر درآمد معاف است.
  4. هزینه هایی که متقاضیان برای راه اندازی شبکه های مخابراتی یا اختصاصی و استفاده از آنها پرداخت میکنند باید توسط شرکت مخابرات تعیین شود و همینطور این هزینه ها به شرکت مخابرات پرداخت میشود.
  5. میزان عوارض شهری که باید شرکت مخابراتی شما پرداخت کند را وزرای کشور و تلگراف و تلفن تعیین میکنند.
  6. شرکت مخابراتی شما میتواند برای سرمایه گذاری روی توسعه شرکت ، با شرکت ها و موسسه های دیگر به شکل سهامی مشارکت کند.
  7. شرکت شما میتواند  با درنظرگرفتن قوانین مرتبط  برای دریافت وام از موسسه های داخلی و خارجی اقدام نماید اما در صورتی که توسط مجمع عمومی تصویب شود .
  8. همینطور شرکت مخابراتی شما میتواند در صورت تصویب هیئت وزیران بخشی از فعالیت های خود را برون سپاری کند.

شرایط ثبت شرکت مخابراتی

  • حداقل میزان سرمایه موردنیاز برای ثبت شرکت مخابراتی یا هر شرکت دیگر 5 میلیون ریال است .
  • برای ثبت شرکت مخابراتی یا هر شرکت دیگر حداقل باید دارای 5 شریک ، 5 هیئت مدیره ، یک بازرس اصلی و یک بازرس علی البدل نیاز است.
  • برای ثبت شرکت مخابراتی باید فارغ التحصیل رشته مخابرات باشید در غیر این صورت قادر به ثبت شرکت در این زمینه نخواهید بود.

مراحل ثبت شرکت مخابراتی

برای ثبت شرکت مخابراتی یا هرنوع شرکت دیگری باید مراحلی را طی کنیم. برای ثبت شرکت مخابراتی در ابتدا باید افرادی که قصد سرمایه گذاری در این حوزه را دارند به عنوان شریک پیدا کنیم و به نسبت میزان مسئولیتی که هر شخص بر عهده میگیرد به او سهام داده شود.

بنابراین مهم است که در مورد شرکت های مخابراتی تحقیق کنید و بررسی کنید که نحوه تقسیم بدی مسئولیت ها در شرکت به چه صورت بوده ، چون یکی از مهمترین موارد قبل از ثبت شرکت مخابراتی یا هر شرکت دیگری این است که برانید نحوه تقسیم بندی مسئولیت های شرکت چگونه است و تحقیق در این مورد بسیار ضروری است.

آشنایی با فعالیت های شرکت مخابراتی

وظایف شرکتهای مخابراتی چیست؟

قبل از اینکه برای ثبت شرکت مخابراتی اقدام کنید بهتر است که با فعالیت های این شرکت آشنا باشید تا بتوانید متخصصین برای این نوع فعالیت ها استخدام کنید. در پایین به چندتا از فعالیت های شرکت مخابراتی اشاره کرده ایم.

  • نصب و نگه داری
  • پشتیبانی سرویس ها و تجهیزات مخابراتی
  • واردات و صادرات تجهیزات مخابراتی
  • سرمایه گذاری در شرکت های دیگر
  • ایجاد و اعطای نمایندگی به افراد

انواع شرکت های قابل ثبت و تاسیس مخابراتی

شرکتهای مخابراتی چیست

قبل از ثبت شرکت مخابراتی خود باید بدانید که شما چه نوع شرکتی میخواهید ثبت کنید: ثبت شرکت سهامی عام ، ثبت شرکت سهامی خاص ، ثبت شرکت با مسئولیت محدود ، شرکت تضامنی و…

لیست کامل انواع شرکتها را در اینجا می توانید مطالعه نمایید.

تهیه مدارک مورد نیاز و مراجعه به سامانه ثبت شرکت ها:

پس از تهیه مدارک مورد نیاز ثبت شرکت به سامانه ثبت شرکت ها به آدرس http://irsherkat.ssaa.ir مراجعه کنید و مدارک خود را جهت ثبت شرکت در سامانه بارگذاری کنید.

پس از درج مدارک در سامانه باید نامی برای ثبت شرکت خود انتخاب کنید که اولویت با نام هایی است که دارای ویژگی های زیر باشد:

  • خارجی نباشد
  • قبلا ثبت نشده باشد.
  • نام شرکت باید دارای معنی و مفهوم باشد.
  • با فرهنگ انقلاب اسلامی مطابقت داشته باشد.

نکته : برای پیگیری ثبت شرکت مخابراتی خود می توانید کلیه امور اداری و حقوقی را به سامانه ثبت شرکت آگاه واگذار کنید. برای این کار کافیست تا با ما در ارتباط باشید.

ارسال مدارک تقاضای ثبت شرکت از طریق پست

پس از پذیرش اینترنتی از طریق سامانه و اخذ تاًییدیه ی پذیرش، باید نسخ اصلی صورت جلسات تنظیمی و ضمائم آن ها را امضا و از طریق باجه های پست به صورت سفارشی به آدرس ذکر شده در تاًییدیه ی پذیرش ارسال فرمایید. پس از ارسال این موارد با سه مورد روبرو میشوید: 1- شرکت شما توسط اداره ثبت شرکت ها رد میشود . 2- توسط اداره ثبت منقضی میشود یعنی به دلیل نقض یه سری از مدارک باید تصحیح شود. 3- مجوز ارائه میشود و شرکت شما در سامانه ثبت شرکت ها، ثبت میشود.

حضور در اداره ثبت شرکت

پس از اینکه شرکت شما با مندرجات آن در سامانه ثبت شرکت ها ثبت گردید باید به اداره ثبت بروید و برای ثبت نهایی شرکت خود مدارکی را خود و نمایندگانشرکت امضا کنید.

درج آگهی در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران

آخرین مرحله ای که برای ثبت نهایی شرکت مخابراتی خود باید انجام دهید این است که آگهی ثبت شرکت را در روزنامه رسمی منتشر کنید و در طی یک ماه اول تشکیل هر شرکت، خلاصه شرکت نامه و منضمات آن طبق آیین نامه وزارت دادگستری اعلان خواهد شد.

جمع بندی

تاسیس و ثبت شرکت های مخابراتی در ایران با توجه به توسعه و رشد تکنولوژی و ارتباطات در دنیا، گزینه ای عاقلانه و پر درآمد می باشد. به منظور تاسیس و فعالیت در این زمینه بهتر است تا با دریافت مشاوره رایگان خدمات ثبت شرکت از سامانه آگاه ثبت، مراحل را با تیم با تجربه ما آغاز کنید تا نتیجه نهایی را با بالاترین کیفیت و در سریع ترین زمان کسب کنید.

ثبت شرکت مخابراتی در ایران چه هزینه هایی دارد؟

هزینه ثبت شرکت های مخابراتی بستگی به نوع شرکت ( سهامی و …)، نحوه انجام مراحل، پیگیری توسط وکیل یا موسسه و مدت زمان مورد نظر شما دارد.

آیا می توان به تنهایی اقدام به تاسیس شرکتهای مخابراتی کرد؟

به دلیل نیاز به دریافت مجوز های لازم برای تاسیس این نوع شرکتها، انجام مراحل به تنهایی روندی طاقت فرسا و بسیار سخت می باشد.

کافیست فرم را ارسال کنید تا با شما تماس بگیریم!

  • 7 + 6 =

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *