Skip to content
آگاه ثبت » وبلاگ و مقالات » مقالات ثبت شرکت » ثبت شرکت سهامی خاص در یزد

ثبت شرکت سهامی خاص در یزد

ثبت شرکت سهامی خاص در یزد

شهر یزد به عنوانی یکی از شهرهای تاریخی و فرهنگی کشور، مکان مناسبی برای ثبت شرکت سهامی خاص محسوب می‌شود. به همین علت است که سرمایه‌داران بسیاری در سطح کشور علاقه دارند که در این زمینه در شهر یزد سرمایه‌گذاری و شرکت سهامی خاص خود را ثبت کنند. شهر یزد معادن بسیاری دارد که باعث شده است افراد بسیاری نسبت به ثبت شرکت و استخراج مواد معدنی مختلف از معادن این شهر پیش‌قدم شوند. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم مسائل مختلف مربوط به ثبت شرکت سهامی خاص در یزد را با شما در میان بگذاریم تا شما با استفاده از این اطلاعات، در زمینه تمایل خود برای ثبت شرکت در این شهر بهتر و با آگاهی بیشتری تصمیم بگیرید.

معرفی شرکتهای سهامی خاص

نکته مهمی که باید درباره ثبت شرکت سهامی خاص در یزد بدانید این است که این شرکت حداقل باید سه عضو اصلی داشته باشد که به طور معمول این سه عضو دارای رابطه دوستی یا فامیلی با یکدیگر هستند. از سوی دیگر هر فرد بر اساس سهام خریداری شده خود می‌تواند مسئولیت و وظیفه مخصوص خود را بر عهده بگیرد. بنابراین بسیاری از ساکنان شهر یزد به واسطه رابطه خویشاوندی با یکدیگر تمایل دارند که این نوع شرکت را برای خود به ثبت برسانند. اقدام به ثبت شرکت در این شهر نیازمند مدارک خاصی است که باید نسبت به تهیه آن اقدام کنید. در ادامه مدارک مورد نیاز برای این کار را بررسی می‌کنیم.

مدارک ثبت شرکت سهامی خاص در یزد

مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص در یزد

ثبت شرکت سهامی خاص در یزد مدارک خاصی را می‌طلبد که این مدارک باید به طور دقیق و کامل تهیه و در سایت مربوط به اداره ثبت شرکت‌ها بارگذاری شود،‌ و در صورت لزوم نیز به این اداره پست شود. مدارک ثبت شرکت سهامی خاص در یزد عبارتند از:

    • اساسنامه شرکت که باید به امضای کلیه سهامداران رسیده باشد.

    • اظهارنامه شرکت که باید همه سهامداران آن را امضا کرده باشند، در این مدرک باید توضیحات کامل درباره جزئیات و مسائل سهام شرکت ارائه شده باشد باشد و نقدی و غیرنقدی سهام نیز باید به طور دقیق در آن مشخص شده باشد.

    • ارائه مدرک مربوط به میزان سرمایه نقدی آورده شده به شرکت، این میزان بر اساس قانون نباید از 35 درصد کل سهام کمتر باشد.

    • ارائه مدرکی که نشان ‌دهد کل سرمایه به طور کامل پرداخت شده و در حساب بانکی متعلق به شرکت قرار داده شده است، این اقدام باید در شرایطی انجام شود که تمام سرمایه به صورت نقدی باشد.

    • ارائه مدرکی درباره سرمایه غیرنقدی شرکت، این مدرک باید در شرایطی ارائه شود که قسمتی از سرمایه شرکت به صورت غیرنقدی باشد. این مورد باید به طور جداگانه در اظهارنامه مشخص شده باشد.

    • مدرک مربوط به سهام ممتاز شرکت، در شرایطی که شرکت دارای این نوع سهام باشد، در چنین مواردی نوع امتیازات و علت آن باید به طور کامل و با تمامی جزئیات در اظهارنامه ارائه شده باشد.

    • ارائه مدارک مربوط به روند انتخاب مدیران و بازرس یا بازرسان شرکت

    • ارائه صورت‌جلسه شرکت که باید کلیه سهامداران آن را امضا کرده باشند.

    • ارائه مدرکی که نشان دهد همه مدیران و بازرسان شرکت مسئولیت خود را به صورت کتبی پذیرفته‌اند. به طوری که مشخص خواهد شد که تمامی مدیران و بازرسان شرکت به طور کامل مسئولیت و وظایف خود را می‌دانند.

    • کپی مدارک شناسایی همه اعضای شرکت شامل شناسنامه و کارت ملی

هزینه ثبت شرکت سهامی خاص در یزد

هزینه لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص در یزد

از آنجایی که تفاوتی در هزینه ثبت شرکت سهامی خاص در تمامی شهرهای کشور وجود ندارد و این مبلغ در همه شهرها و استان‌ها یکسان در نظر گرفته شده است، بنابراین در شهر یزد نیز همین هزینه باید در نظر گرفته شود. هزینه ثبت شرکت سهامی خاص در یزد بین دو میلیون و سیصد هزار تا دو میلیون و پانصد هزار تومان است که بخش عمده و مهم این هزینه بابت حق‌الوکاله یا به بیان دیگر کارمزد وکیل دادگستری در نظر گرفته شده است. در عین حال هزینه مربوطه صرف موارد دیگری از قبیل تهیه فرم و تکمیل آن، کپی مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت، هزینه‌های مربوط به ثبت شرکت از سوی اداره ثبت شرکت‌ها، و مسائل دیگر که بخشی از این مبلغ را در بر می‌گیرد، خواهد شد. البته فراموش نکنید که شما در مواردی مجبور به مراجعه به اداره ثبت شرکت‌ها خواهید بود که در این صورت هزینه این رفت و آمد را نیز باید به هزینه‌های مربوطه اضافه کنید.

مدت زمان ثبت شرکت سهامی خاص در یزد

زمانی که شما باید برای ثبت شرکت سهامی خاص در یزد در نظر بگیرید، بین ۱۵ تا ۳۰ روز کاری خواهد بود. در عین حال این زمان به طور صد درصد قطعی نیست و عوامل مختلفی وجود دارد که احتمالا بر روی این زمان تاثیر خواهد گذاشت و باعث کمتر یا بیشتر شدن این زمان خواهد شد. عواملی که می‌تواند بر روی این زمان تاثیر بگذارد، شامل وجود نقص در مدارک ارائه شده توسط شما خواهد بود. در واقع کوچکترین نقصی در این زمینه باعث خواهد شد فرآیند فعالیت شما برای ثبت شرکت سهامی خاص در یزد با مشکلات بسیاری مواجه شود و شما مجبور شوید که همه مراحل را از ابتدا طی کنید. پس توصیه می‌شود حتما دقت کافی را در زمینه تهیه مدارک در نظر بگیرید و مراقب باشید که نقصی در مدارک شما وجود نداشته باشد.

آموزش ثبت شرکت سهامی خاص در یزد

در قسمت ابتدای این مطلب به این نکته اشاره شد که شرکت سهامی خاص دست‌کم باید دارای سه عضو باشد. در عین حال مسائل دیگری نیز در این زمینه دخیل است، از جمله اینکه مدارک به چه نحوی باید تهیه شود و چگونه باید به اداره ثبت شرکت‌ها ارائه شود. در چنین مواردی ممکن است شما نیاز به این داشته باشید که موارد ضروری را در این خصوص یاد بگیرید. بنابراین بهتر است در این زمینه نسبت به آموزش دیدن نکات مختلف روند انجام ثبت شرکت سهامی خاص در یزد اقدام کنید. در صورتی که تمایل به انجام این کار دارید، می‌توانید از کارشناسان مجرب و متبحر سامانه اگاه ثبت در این زمینه کمگ گرفته تا در سریع ترین زمان شرکت شما تاسیس شود.

در عین حال ممکن است به دلایل مختلف، خود شخص نیازی به یادگیری این مسائل نبیند و بخواهد روند فعالیت در خصوص ثبت شرکت سهامی خاص در یزد را به افراد دیگر بسپارد. در این صورت نیز همکاران ما در شرکت آگاه ثبت آماده ارائه هر گونه خدمات مورد نیاز به شما خواهند بود. شما کافی است مدارک ضروری در این زمینه را به همکاران ما ارائه دهید تا آنان در اسرع وقت و به بهترین شکل ممکن کار را برای شما انجام دهند و نتیجه نهایی را به اطلاع شما برسانند. کارشناسان سامانه آگاه ثبت در تمامی مراحل انجام این کار، شما را در جریان جزئیات قرار خواهند داد تا خیال شما از هر جهت راحت باشد و بتوانید به فعالیت‌های روزمره دیگر خود برسید.

مشاوره رایگان ثبت شرکت سهامی خاص در یزد

احساس نیاز به دریافت مشاوره و راهنمایی درباهر روند فعالیت مرتبط با ثبت شرکت سهامی خاص در یزد یک امر بدیهی است، بنابراین اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که احساس می‌کنید در این زمینه نیاز به مشاوره با افراد یا شرکت‌های باتجربه در این زمینه دارید، می‌توانید به شرکت‌های فعال در این زمینه مراجعه کنید. کارشناسان شرکت آگاه ثبت در این زمینه نیز آماده ارائه خدمات به صورت کاملا رایگان خواهند بود. فقط کافی است به کارشناسان ما مراجعه و درخواست ارائه مشاوره کنید تا کارکنان این شرکت با توجه به امکاناتی که در اختیار دارند، بهترین مشاوره را به شما ارائه دهند.

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص در شهر یزد چیست ؟

تعیین حوزه فعالیت شرکت، انتخاب شرکا، تهیه مدارک مورد نیاز، پرداخت هزینه ها و پیگیری توسط اداره ثبت شرکتهای یزد یا سامانه آگاه، اصلی ترین شرایط تاسیس این شرکتها در یزد می باشند.

آیا امکان تاسیس شرکت بصورت آنلاین در یزد امکان پذیر است؟

بله شما می توانید با مراجعه به صفحه ثبت شرکت آنلاین در سامانه آگاه، درخواست ثبت و تاسیس شرکت سهامی خاص در شهر یزد را درج نمایید.

برای ثبت و تاسیس شرکت در یزد فرم زیر را ارسال کنید:

  • 11 + 6 =

[/et_pb_code][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *