ثبت شرکت در عمان

چجوری ثبت شرکت در عمان کنیم

پیش از بررسی ثبت شرکت در عمان، مراحل و شرایط، مدارک مورد نیاز و هزینه ثبت شرکت در این کشور، باید اعلام کنیم، آگاه ثبت با تجربه ثبت تعدادی بالا از شرکت های تجاری در این منطقه، صفر تا صد مراحل را مطلع بوده و می توانید از تجربه کارشناسان ما در مقالات و یا با تماس تلفنی، استفاده نمایید. کشور عمان یکی از با ارزش ترین پول های جهان را دارا می باشد و با واحد پولی ریال خود، به عنوان یک منطقه مرفه و اقتصادی در آسیا و خاورمیانه شناخته می شود.

ثبت شرکت در این کشور دارای شرایط و مزایای خاصی می باشد که هر کسی نمی تواند از آن بهره مند شود. فقط افرادی در این کشور می توانند به بهترین نتیجه دست یابند که با یک برنامه ریزی منطقی و اصولی، با روشی قانونی اقدام به سرمایه گذاری و تاسیس شرکت تجاری خود، در حوزه کاری که در آن تخصص دارند، پیگیری های لازم را انجام دهند.

ثبت شرکت در عمان چیست؟

ثبت شرکت در کشور عمان

همانطور که اطلاع دارید، شرکت های تجاری را در انواع مختفی تقسیم بندی می کنند و شما می توانید بر اساس شرایط خود، یکی از آنها را انتخاب کرده و برای ثبت آن اقدام نمایید. ثبت شرکت یعنی شما اقداماتی را برنامه ریزی و پیگیری می کنید که نتیجه ی آن، قانونی شدن فعالیت و کسب و کارتان در هر حوزه و زمینه ی تجاری می باشد. این اقدام برای شما مزایا و امکانات خاصی را در پی خواهد داشت که در ادامه، به بررسی مزایای ثبت شرکت در عمان اشاره خواهیم کرد. پس تا اینجا اقداماتی که به منظور رسمی شدن فعالیت شرکتتان در این کشور باید انجام شود را ثبت شرکت در عمان می گویند.

شرایط اقتصادی برای ثبت شرکت در عمان

شرکت تجاری در عمان

کشور عمان در جنوب خلیج فارس و پایین کشور عزیزمان ایران قرار دارد که از نظر موقعیت جغرافیایی فاصله ای بسیار کم تا شهر بندر عباس و شهر های جنوبی ایران دارد. این کشور در اکثر فصول سال دمایی گرم و مرطوب داشته و همانند شهر های جنوبی ایران آب و هوایی شرجی دارد.

کشور عمان از قدیم رابطه اقتصادی، تجاری و سیاسی خوبی با کشور ایران داشته و بسیاری از آنها با ایرانی ها رابطه ای خوب و مطلوب دارند. این کشور به رفاه، اقتصاد، محیط زیست و حفظ ارزش پول بسیار توجه می کند و در زمینه های بهداشتی، اولویت های بالایی برای خود در نظر دارد.

امنیت سرمایه گذاری با ثبت شرکت در عمان

ثبت شرکت در عمان به دلیل ارتباط مستقیمی که با سرمایه گذاری دارد، با حفظ ارزش پول همراه خواهد بود و کسب سود یا ضرر و زیان، بر اساس برنامه ریزی شما و حوزه ای که در آن فعالیت می کنید، خواهد داشت. همچنین به دلیل ثبات نظامی و رابطه سیاسی مناسب با سایر کشور ها، عمان از نظر حوادثی مثل جنگ و بی نظمی، به دور می باشد. لازم به ذکر است به دلیل تمرکز زیاد در آمد این کشور بر روی نفت، ثبت شرکت در این حوزه می تواند بسیار مناسب و هوشمندانه باشد.

شرکت های مناسب برای ثبت شرکت در عمان

علاوه بر نفت که یکی از اصلی ترین روش های کسب در آمد در این کشور می باشد، رفته رفته با گذشت زمان و سیاست گذاری های اقتصادی، تصمیمات جدیدی اتخاذ شده است. ورود به صنعت کشاوری، ریسندگی، شیلات، حوزه فلز های کاربردی، لباس، پرورش ماهی و دام، فعالیت در حوزه آب، مسیر های جدیدی می باشند که این کشور در پیش و روی خود خواهد دید. همانطور که پیش تر بررسی کردیم، ثبت شرکت در عمان مزایا و ویژگی های خاصی دارد که وقت بررسی آن رسیده است.

مزایای ثبت شرکت در عمان

ثبت شرکت در عمان چه مزیتی دارد

شرکت های تجاری که در عمان قصد تاسیس وثبت را دارند، از مزایای زیر بهره مند می شوند.

یکی از آنها استفاده از تابعیت کشور عمان می باشد که بر اساس شرایط خاص، می توانید خانواده یا فرزند خود را نیز با خود همراه داشته باشید. موضوع بعدی قادر بودن به فعالیت در حوزه صادرات و واردات محصولات یا خدماتی خاص از طریق مرز های آبی یا هوایی می باشد که خود قابلیت بسیار کاربردی و مناسبی می باشد. فعالیت در بازار جهانی با حفظ ارزش پول، دریافت اقامت، کارت بازرگانی و مهمترین ویژگی یعنی عدم پرداخت مالیات، از مزایای ثبت شرکت در این کشور می باشد.

  • منطقه های تجاری آزاد
  • نیروی کار با هزینه مناسب و استاندارد
  • رشد اقتصادی مثبت

از سایر مواردی می باشد که باید در نظر داشته باشید.

ارزش ملی ریال عمان

ریال عمان چقدر است

از دلایلی که باعث ثبات مالی و حفظ ارزش ملی پول این کشور می شود، مورد تائید بودن برای کشور های مختلف دنیا می باشد. همچنین به دلیل سیاست گذاری های اقتصادی مناسب، نرخ تورم و فساد در حوزه اقتصاد در پایین ترین حد ممکن قرار دارد. از طرفی کشور عمان به عنوان یکی از اعضای GCC یا شورای همکاری خلیج فارس شناخته می شود. نبود تورم و بهره مندی از ذخایر ارزی بسیار زیاد از سایر دلایل ارزش ملی پول عمان می باشند.

عدم پرداخت مالیات با ثبت شرکت در عمان

یکی از مهم ترین و بارزترین ویژگی هایی که باعث می شود افراد از سر تا سر دنیا اقدام به ثبت شرکت در این کشور کنند، عدم پرداخت مالیات می باشد. این یعنی کافیست تا با سرمایه گذاری و تاسیس شرکت تجاری خود در یک حوزه که به آن تسلط کافی را دارید، بتوانید در آمد خود را به سرعت افزایش دهید. این مدت زمان بصورت میانگین چیزی حدود 10 سال در نظر گرفته شده است.

مراحل ثبت شرکت در عمان

ثبت شرکت در عمان چه مراحلی دارد

بصورت کلی برای تاسیس شرکت تجاری در این کشور، باید یک حساب بصورت شخصی در بانک های این کشور باز کرده و در کنار آن نیز یک حساب را برای شرکت خود در نظر بگیرید. در این مراحل امضایی که می کنید، بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد. مراحلی که باید برای تاسیس بگذرانید بصورت شخصی و یا توسط یک موسسه حقوقی مانند آگاه ثبت، امکان پذیر می باشد. بسته به نوع شرکت که در انواع: سهامی خاص، عام، با مسئولیت محدود، تعاونی طبقه بندی می شوند، مراحل ثبتی می تواند متفاوت باشد.

انواع ثبت شرکت در عمان

شرکتهایی که در این کشور قابل تاسیس می باشند در انواع مختلفی دسته بندی می شوند. یکی از پارامتر هایی که باعث دسته بندی این شرکتها می باشد، مناطق آزاد آن است. کشور عمان دارای مناطق آزادی با نام صلاله، ریسوت، المزیونه، مسندم و صحار می باشد. این مناطق روز به روز در حال رشد و توسعه می باشند که برای دریافت اطلاعات بیشتر در این باره می توانید با آگاه ثبت در تماس باشید.

قوانین ثبت شرکت در عمان

ثبت شرکت در عمان چه قوانینی دارد

زمانی که شرکتها قصد تاسیس و ثبت در این کشور را دارند، باید در نظر داشته باشند که از نظر سهامی، 70 درصد از سهام برای فرد ایرانی و 30 درصد آن برای طرف عمانی در نظر گرفته می شود. این قانون به منظور دخالت در امور مدیریتی و سایر موارد شرکت نمی باشد. از سایر قوانین، نیاز به دریافت گواهی تجاری از وزارت بازرگانی می باشد که نباید آن را نادیده گرفت.

ثبت شرکت در عمان با مسئولیت محدود

یکی از مرسوم ترین روش های سرمایه گذاری و فعالیت تجاری در این کشور، ثبت شرکت با مسئولیت محدود می باشد که بر اساس ریال عمان، طبق آخرین نرخ 150 هزار ریال عمان هزینه ثبت شرکت به این صورت می باشد. برای این روش باید 2 نفر به عنوان شریک که یکی از آنها شهروند کشور عمان بوده و دیگری می تواند شخص ایرانی باشد که قصد تاسیس را دارد، اقدام کرد. تقسیم سهام به صورت 30 و 70 بین این دو فرد صورت می گیرد.

ثبت شرکت با سهامی عام در کشور عمان

این نوع روش ثبت شرکت نیز به صورت انتقال و خرید و فروش سهام بین افراد صورت می گیرد که نیاز مند دریافت مجوز های لازم از وزارت تجارت این کشور می باشد.

ثبت شرکت سهامی خاص در عمان

این گروه از شرکتها نیز برای ثبت به سرمایه 50 هزار ریال عمان بصورت حداقلی نیاز داشته حضور 3 نفر ضروری می باشد. قانون تقسیم 70 30 نیز در این نوع شرکتها صدق می کند.

هزینه ثبت شرکت در عمان چقدر است؟

ثبت شرکت در عمان چقدر هزینه دارد

بر اساس نوع شرکتی که قصد تاسیس آن را دارید و تفاوت نرخ ریال ایران با ریال عمان، هزینه ها از 50 هزار ریال عمان شروع شده به بالا می باشد. با این حال برای اطلاع از نرخ و قیمت دقیق ثبت شرکت، بهتر است تا بصورت رایگان با مشاوران و کارشناسان آگاه ثبت در ارتباط باشید و به صفحه هزینه ثبت شرکت مراجعه کنید.

مدارک لازم برای ثبت شرکت در عمان

ثبت شرکت در عمان چه مدارکی لازم دارد

  • به منظور تاسیس شرکت در عمان باید ابتدا مدارک شناسایی خود مانند کارت ملی، شناسنامه را بصورت عربی یا انگلیسی ترجمه کرده و گواهی سوء پیشینه کیفری را از پلیس +10 دریافت نمایید.
  • ارائه صورت حساب مالی و گردش حساب در بازه زمانی 6 ماهه
  • داشتن پاسپورت با اعتبار یک سال و ارائه اسکن آن
  • تهیه عکس 3 در چهار بصورت رنگی

جمع بندی

ثبت شرکت در عمان، به عنوان یکی از بهترین کشور های آسیا و خاورمیانه قابلیت ها و مزایای بسیار زیادی را برای افراد و سرمایه گذاران داخلی یا خارجی فراهم می کند. مدارک مورد نیاز و هزینه ثبت، دو مورد از مهم ترین نکاتیست که باید به آن دقت کنید و برای آگاهی از آخرین اخبار و قوانین این کشور می توانید از طریق شماره تلفن های ثبت شده یا فرم تماس و ارسال ایمیل، با ما در ارتباط باشید. کارشناسان آگاه ثبت بصورت تخصصی و حرفه ای برای راهنمایی شما حضور خواهند داشت.

ثبت شرکت در عمان چیست؟

فعالیت هایی که برای قانونی شدن صادرات، واردات و فعالیت های تجاری شرکت شما در این کشور باید انجام شود را ثبت شرکت در عمان می گویند.

سریع ترین روش برای تاسیس و ثبت شرکت در عمان چیست؟

استفاده از موسسه حقوقی آگاه ثبت برای پیگیری امور اداری و حقوقی شما می تواند سریع ترین روش برای تاسیس شرکت در این کشور اقتصادی باشد.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاه های دیگران
مدیریت سایت 2 سال پیش:

ثبت ثبت شرکت در عمان، از عمان اقدام میشود. همزمان با ثبت شرکت امور اقامت هم توسط وکیل ما انجام خواهد شد.

قاسمیان 2 سال پیش:

برای ثبت کردن شرکت در عمان باید از ایران اقدام شود یا حتما اول باید اقامت عمان گرفت؟

ثبت شرکت در قطر و هر آنچه باید بدانید | مدارک لازم | هزینه ها | مراحل | آگاه ثبت 2 سال پیش:

[…] شرح داده شده است. همچنین اگر قصد ثبت شرکت در ترکیه ، ثبت شرکت در عمان و یا هر کشور دیگر را دارید برای کسب اطلاعات بیشتر به […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…