ثبت شرکت در ترکیه

 

یکی از روش های دریافت اقامت در کشور ترکیه، ثبت شرکت در آن می باشد و افراد زیادی قصد آگاهی از شرایط و مدارک مورد نیاز برای این امر را دارند. در این بخش از وبلاگ آگاه ثبت، قصد داریم به این موضوع بپردازیم و شرایط کامل آن را بررسی کنیم و پیش از آن لازم است تا با پیش زمینه ای از کشور ترکیه و بازار شرکت های تجاری آن، آشنا شویم.

ثبت شرکت در ترکیه در حوزه تجاری، گردشگری، صنعتی و مهندسی امکان پذیر بوده که هر کدام مزیت های و شرایط خاص خود را می طلبد و باید متناسب با آن، آماده شد. به منظور فعالیت بصورت قانونی در آن کشور، اولین اقدام ثبت شرکت می باشد و بهتر است تا بصورت تخصصی با آن آشنا شوید تا بدون هیچ مشکلی بتوانید اقدامات مورد نیاز را انجام دهید.

مزایای ثبت شرکت در ترکیه

 

بصورت کلی هر فرد حقیقی یا حقوقی، با ثبت شرکت می تواند بصورت قانونی و رسمی، فعالیت خود را در یک کشور از پیش بگیرد و تحت لوای قانون فعالیت کند. با ثبت شرکت در ترکیه نیز مزیت های خاصی به افراد تعلق می گیرد که به تعدادی از آنها می پردازیم.

یکی از مهم ترین آنها دریافت اقامت بصورت یک ساله در این کشور می باشد که پس از تاسیس شرکت تجاری، بصورت شخصی یا با مشارکت افراد ترکیه ای، به شما تعلق می گیرد. از طرف دیگر به علت قرار داشتن در موقعیت اروپا، امکان افتتاح حساب های بین المللی و مبادلات ارزی بصورت دلار، یورو و … وجود دارد که این قابلیت باعث می شود بتوانید در حوزه بین المللی اقدام به صادرات و واردات کنید.

  • دریافت وام با نرخ بهره پایین
  • دریافت اقامت دائم در صورت داشتن شرایط خاص
  • پایین بودن نرخ مالیات در این کشور
  • سرعت بالای مراحل اداری برای ثبت شرکت

موارد بالا نیز، بخش دیگری از مزایای ثبت شرکت در کشور ترکیه می باشد که نیاز به بررسی دارد.

انواع ثبت شرکت در کشور ترکیه

 

همانند کشور ایران و با استناد به مقالات وبلاگ آگاه ثبت، که در ارتباط با انواع، شرایط و مدارک مورد نیاز ثبت شرکت های تجاری، به آن پرداخته شده است، در کشور ترکیه نیز انواع مختلفی از ثبت امکان پذیر است. شرکت هایی مانند:

هر کدام از این شرکت ها مزیت های خاص خود را دارد که می توانید برای اطلاعات بیشتر و دقیق تر، با کارشناسان ما در آگاه ثبت بصورت تلفنی یا از طریق وبسایت، در ارتباط باشید. لازم به ذکر است که برای ثبت شرکت در کشور ترکیه و دریافت اقامت، مدارکی مورد نیاز می باشد که به شرح زیر است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت سریع شرکت در ترکیه

 

به منظوری قانونی شدن و اصولی بودن فعالیت های یک شرکت، کشور های مختلف اروپایی قوانین خاص خود را دارند که برای کشور ترکیه مدارک زیر مورد نیاز می باشد:

  • ارائه اصل پاسپورت بین المللی تمامی افرادی که قصد تاسیس شرکت را دارند
  • اعتبار بالای 6 ماه پاسپورت به همراه ترجمه آن
  • تعیین محل مناسب برای تاسیس شرکت به همراه آدرس دقیق
  • تهیه 2 عکس سه در چهار
  • انتخاب یک شخص به عنوان مدیر عامل شرکت
  • مشخص کردن میزان سهم هر فرد در شرکت
  • مشخص کردن حوزه فعالیت شرکت

پس از تهیه این مدارک شاید با این سوال مواجه شوید که چه مقدار هزینه برای این امر مورد نیاز می باشد؟

هزینه ثبت شرکت در ترکیه

 

بسته به نوع شرکت که می تواند از نوع: سهامی خاص، عام، با مسئولیت محدود و … باشد، میانگین قیمت ثبت متفاوت می باشد و می تواند بین 700 تا 1000 دلار تعیین شود، اما نباید فقط به این امر پسنده کرد. چرا که تاسیس یک شرکت تجاری هزینه های خود را در کشور ترکیه دارد.

برای مثال: تعیین محلی مناسب برای تاسیس شرکت، هزینه کرایه یا خرید آن واحد، هزینه نگهداری، آب، برق و گاز، پارامتر های مهمی می باشد که باید به آن ها توجه کرد. با این حال به دلیل مزایا و قابلیت هایی که پس از ثبت شرکت در اختیار شما قرار می گیرد، این امر بسیاری اقتصادی و توجیه پذیر می باشد، به شرط اینکه مسیر درست و مطئمنی را طی کنید.

برای اطلاع کامل از لیست قیمت و هزینه ثبت شرکت کلیک کنید.

ثبت برند تجاری در ترکیه

واژه برند و برند سازی، احتمالا در حوزه کاری شما آشنا باشد و باید بدانید که اگر یک کسب و کار موفق را بتوانید مدیرت و راه اندازی کنید، با ثبت برند در ترکیه ، می توانید ارزش بازار خود را بسیار افزایش داده و از آن به کسب سود برسید. برند سازی موضوع بسیار گسترده ای می باشد که خارج از بحث ما است، اما پیشنهاد می کنیم به مقالات مرتبط با ثبت برند مراجعه کنید.

جمع بندی

به منظور پیگیری فعالیت های تجاری در کشوری اروپایی با هزینه های نسبتا پایین، ثبت شرکت در ترکیه یکی از اقدامات بسیار مهم و تاثیر گذار می باشد که می توان آن را بررسی کرد. هر کشوری طبیعتا مزیت ها و معایب خاص خود را دارد که پیش از هر اقدامی باید آن ها را بصورت دقیق بررسی کرد تا یک نتیجه مطلوب را دریافت کرد.

هزینه ها، مدارک وشرایط ثبت شرکت در کشور ترکیه، موضوعی بود که سعی کردیم به آن بپردازیم و با این حال شما می توانید بصورت رایگان از طریق تماس تلفنی یا فرم های آگاه ثبت، اطلاعات مورد نیاز خود را بدست بیاورید.

ترکیه اصلاحاتی را با هدف تسهیل در انجام تجارت به منظور بهبود محیط سرمایه گذاری، حذف تشریفات اداری در راه اندازی کسب و کار و به حداقل رساندن هزینه ها و رویه ها آغاز کرده است. برای این منظور، تأسیس یک شرکت در حال حاضر فقط در ادارات ثبت تجارت واقع در اتاق‌های بازرگانی انجام می‌شود و به‌گونه‌ای طراحی شده است که یک «فروشگاه یک‌جا» باشد. فرآیند در همان روز تکمیل می شود.

بصورت موقت با ثبت شرکت، اقامت یک ساله دریافت می شود و پس از طی کردن مراحلی، می توانید بصورت دائم آن را تبدیل کنید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاه های دیگران
مدیریت سایت 2 سال پیش:

کاربر عزیز ما ابتدا بدون داشتن مکان برای شما شرکت را ثبت میکنیم سپس بایستی یک محل معتبر اداری برای شرکت اجاره کنید.

مهناز 2 سال پیش:

برای ثبت کردن شرکت در ترکیه حتما باید اول مکانی اونجا داشته باشیم؟

ثبت شرکت در قطر و هر آنچه باید بدانید | مدارک لازم | هزینه ها | مراحل | آگاه ثبت 2 سال پیش:

[…] برای ثبت شرکت در ادامه شرح داده شده است. همچنین اگر قصد ثبت شرکت در ترکیه ، ثبت شرکت در عمان و یا هر کشور دیگر را دارید برای کسب […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…