Skip to content
آگاه ثبت » وبلاگ و مقالات » مقالات ثبت شرکت » ثبت شرکت در ارمنستان

ثبت شرکت در ارمنستان

 

صاحبان مشاغل و سرمایه گذارانی که خارج از کشور کار میکنند از سرعت اصلاحات اقتصادی، امنیت، آزادی و باز بودن ارمنستان میگویند. بسیاری ترجیح می دهند که به صورت حضوری از ارمنستان دیدن کرده و کسب و کار خود را به عنوان اولین قدم برای ورود به بازار ثبت کنند. یک وکیل آگاه محلی می تواند به شما کمک کند تا با اطمینان از رعایت قوانین ثبت شرکت در ارمنستان ، قوانین مالیاتی، نیروی کار، مهاجرت و سایر مقررات، خطرات را به حداقل برسانید، از دام ها جلوگیری کنید و از مزایای مالیاتی و سایر برنامه های کمکی دولتی استفاده کنید، به خصوص اگر ارمنی صحبت نمی کنید یا قصد دارید تجارت خود را از راه دور اداره کنید.

انواع ثبت شرکت در ارمنستان چیست؟

 

برای انتخاب فرم مناسب برای کسب و کار خود، ممکن است مجبور باشید تعدادی از عوامل مالیاتی و غیر مالیاتی مانند ثبت شرکت در ازمنستان با مسئولیت محدود، هزینه های راه اندازی و نگهداری، حریم خصوصی، تعداد سهامداران، ساختار مدیریت و گزینه های خروج را در نظر بگیرید.

تجارت بدون ثبت شرکت در ارمنستان

 

کارآفرین خصوصی  یا Private Entrepreneur فردی است که در اداره ثبت دولتی ثبت نام کرده و شناسه مالیاتی به او اختصاص داده شده است. کارآفرین خصوصی یک شرکت (نه یک شخص حقوقی جداگانه) نیست و مسئولیت او محدود به دارایی های سرمایه گذاری شده در تجارت نیست. به عبارت دیگر، دارایی‌های تجاری و شخصی او از هم تفکیک نشده است و ممکن است شخصاً مسئول هر گونه بدهی ناشی از فعالیت‌های تجاری باشد.

از جنبه مثبت، این شکل از کسب و کار ساده ترین و ارزان ترین راه اندازی و نگهداری است (بدون مالیات بر سود سهام، حسابداری ساده و غیره). این برای مشاغل کوچکتر که تحت مالکیت و اداره یک فرد واحد هستند، مناسب است.

ثبت شرکت در ارمنستان با مسئولیت محدود

 

این نوع رایج ترین ثبت شرکت در ارمنستان است. همانطور که از نام آن پیداست، مسئولیت محدودی را به سهامداران خود ارائه می دهد که شخصاً در قبال بدهی های شرکت مسئول نیستند. شرکت مسئولیت محدود در ارمنستان به دلیل راه اندازی و نگهداری آسان و ارزان، ساختار مدیریتی ساده و تشریفات کمتر شرکتی محبوب است. تعداد اعضا (سهامداران) محدود به 49 نفر است. همچنین می توانید یک شرکت مسئولیت اضافی ایجاد کنید که اساساً مشابه هم است. اما از این نظر متفاوت است که سهامداران شخصاً در قبال بدهی های شرکت تا حدی که در آن مشخص شده است مسئول هستند.

ثبت شرکت سهامی عام در ارمنستان

 

ثبت شرکت در ارمنستان به صورت سهامی برای مشاغل متوسط ​​و بزرگ با چند سهامدار مناسب تر است. این نهاد قوی تری است که حریم خصوصی بهتری را به سهامداران ارائه می دهد و گزینه های بیشتری برای ساختار سرمایه سهام و مدیریت شرکت دارد. در یک شرکت سهامی عام آزاد (OJSC) سهام می تواند آزادانه منتقل شود و سهامداران حق تقدمی برای خرید سهام ندارند.

ثبت شرکت در ارمنستان به صورت تضامینی

 

شرکت تضامنی در ارمنستان ممکن است به عنوان یک شخص حقوقی جداگانه به ثبت برسد یا به صورت توافقی بین شرکا ایجاد شود (مشارکت قراردادی). مشارکت ها عموماً مقررات کمتری دارند و انعطاف پذیری بیشتری ارائه می دهند. برخلاف انواع قبلی که در آن شرکت توسط یک مدیر واحد (مدیر ارشد اجرایی) مدیریت می شود، یک مشارکت ممکن است به طور فعال توسط چندین شریک مدیریت شود. شرکای عمومی شخصاً در قبال بدهی های شرکت مسئول هستند، در حالی که شرکای با مسئولیت محدود سرمایه گذارانی منفعل هستند که نمی توانند بیش از سرمایه خود ضرر کنند. مشارکت قراردادی مشمول ثبت نیست، اما باید به اداره مالیات ارمنستان از ایجاد آن اطلاع داده شود.

ثبت شرکت در ارمنستان به صورت تعاونی

 

ثبت شرکت تعاونی در ارمنستان انجمنی از کارگران است که هر یک از اعضای آن یک رای دارند و سود بر اساس سهم نیروی کار تقسیم می شود نه سرمایه. این یک شکل شرکتی منحصربه‌فرد است که برای کسب‌ وکارهای کوچک تر متعلق به کارمندان که ارزش نیروی کار را بیشتر از سرمایه دارند، مناسب تر است. مقررات ویژه ای برای تعاونی های کشاورزی اعمال می شود.

صندوق سرمایه گذاری خصوصی ارمنستان

صندوق سرمایه گذاری خصوصی صندوق سرمایه گذاری خصوصی در ارمنستان، نهادی است که برای سرمایه گذاری در املاک، اوراق بهادار و سایر دارایی ها استفاده می شود. یک صندوق سهام خصوصی توسط بانک مرکزی ارمنستان ثبت شده است و از مزایای مالیاتی قابل توجهی برخوردار است، مانند مالیات سالانه معادل تنها 0.01٪ از ارزش خالص دارایی های آن، توزیع سود بدون مالیات و غیره.

قوانین ثبت شرکت در ارمنستان

 

ثبت شرکت غیرقانونی در ارمنستان، یعنی فعالیت یک تجارت ثبت نشده، یک جرم مالیاتی و کیفری جدی در ارمنستان است. اگر مطمئن نیستید که آیا فعالیت های تجاری شما در ارمنستان نیاز به ثبت نام دارد یا خیر، باید به دنبال مشاوره حرفه ای باشید. برای استعلام و مشاوره رایگان همین حالا با موسسه حقوقی آگاه ثبت در ارتباط باشید.

استخدام در ارمنستان

اگر هدف اصلی از ثبت شرکت در ارمنستان استخدام کارمندان محلی است، می توانید به عنوان جایگزین، از خدمات کارفرما یا ثبت استفاده کنید. چنین راه حلی می تواند هزینه ها و خطرات انطباق را کاهش دهد. کارفرمای خدمات سوابق معمولاً شامل استخدام، استخدام، تنظیم حقوق و دستمزد محلی، ثبت مالیات، پرداخت حقوق، ارائه مزایای کارکنان و غیره است.

مراحل ثبت شرکت در ارمنستان

 

تاسیس شرکت در ارمنستان و اصلاحات شرکتی در اداره ثبت دولتی اشخاص حقوقی وزارت دادگستری ارمنستان ثبت شده است. شما مجبور نیستید شخصاً در اداره ثبت حضور پیدا کنید زیرا وکلا می توانند تشریفات (پرونده اسناد ثبت نام) را با وکالتنامه انجام دهند. معمولاً ثبت شرکت در ارمنستان با سفارش تمبر شرکتی و ثبت اظهارنامه در اداره مالیات انجام می شود.

مدت زمان ثبت شرکت در ارمنستان

 

ثبت شرکت آنلاین در ارمنستان با موسسه حقوقی آگاه ثبت در صورت پرداخت هزینه های خدمات سریع ممکن است کمتر از یک روز کاری طول بکشد. ثبت نام های خاص مربوط به دفاتر شعبه و غیرانتفاعی ممکن است بیشتر طول بکشد.

مدارک ثبت شرکت در ارمنستان

 

الزامات مدارک ممکن است مورد به مورد متفاوت باشد، اما به طور کلی، سهامداران و مدیران فردی ملزم به ارائه نسخه‌های اصلی یا قانونی (به عنوان مثال آپستیل یا قانونی بودن کنسولی) گذرنامه خود هستند. سهامداران و مدیران شرکت موظفند رونوشت قانونی اسناد شرکتی خود – گواهی ثبت و اساسنامه یا اسناد معادل آن را ارائه دهند. برای ترجمه به زبان ارمنی و تایید محضری، اصل یا کپی قانونی لازم است.

مقاله پیشنهادی سامانه آگاه ثبت : مدارک ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت در ارمنستان

 

هزینه های شرکت شامل هزینه های دولتی، هزینه های قانونی و سایر هزینه ها مانند هزینه های ترجمه، تمبر شرکت، پست و غیره است. برای اطلاعات دقیق از هزینه ثبت شرکت به بخش مربوطه مراجعه کنید و یا با کارشناسان آگاه ثبت در ارتباط باشید.

انتخاب نام پس از ثبت شرکت در ارمنستان

 

شرکت ثبت شده در ارمنستان باید دارای نام تجاری (نام شرکت) باشد که دارای حقوق انحصاری باشد. نام تجاری باید از یک کلمه یا عبارت متمایز (نام معمول یا خاص، نام ساختگی یا دنباله حروف) و شکل شرکتی شرکت (به عنوان مثال ACME LLC) تشکیل شود. نام تجاری را می توان تغییر داد اما نمی توان آن را به شخص دیگری اختصاص داد مگر اینکه شرکت سازماندهی مجدد کند.

قیمت ثبت شرکت در ارمنستان چقدر است؟

با توجه به نوع شرکت و خدمات انتخابی شما متفاوت است . برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

انواع ثبت شرکت در ارمنستان کدامند؟

در ارمنستان شرکت های مختلفی قابل ثبت هستن مثل محدودیت محدود،‌ سهامی، تضامینی، تعاونی و …

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *