Skip to content
آگاه ثبت » وبلاگ و مقالات » مقالات ثبت شرکت » ثبت شرکت در اردبیل

ثبت شرکت در اردبیل

نحوه ثبت شرکت در اردبیل

استان اردبیل دارای جاذبه های تاریخی و گردشگری فراوانی بوده و همین امر موجب شده است که گردشگران زیادی هر ساله به این منطقه سفر کنند. همچنین هتل های متعدد و شهروندان خوب این استان، سبب تشویق سرمایه گذاران ایرانی و خارجی شده است. شرایط ثبت شرکت در اردبیل آسان شده و در مدت زمان کمی صورت می پذیرد. تمامی این عوامل، موجب آرامش خاطر صاحبان مشاغل گوناگون شده است و افراد زیادی تشویق به ثبت شرکت در این استان شده اند.

در این مقاله از سامانه  آگاه ثبت، قصد داریم به نحوه ثبت شرکت در اردبیل و بیان تمامی مراحل و مدارک مورد نیاز آن بپردازیم. همراه ما باشید.

شرایط ثبت شرکت در استان اردبیل

پیگیری ثبت شرکت در اردبیل

یکی از مهمترین مواردی که باید در زمان ثبت شرکت در اردبیل مورد توجه قرار دهید، این است که نوع شرکت خود را به طور صحیح انتخاب کنید.

 در ایران، ۷ نوع شرکت داریم که فقط دو نوع آن متقاضیان بیشتری دارند. ثبت شرکت سهامی خاص و ثبت شرکت با مسئولیت محدود ، از بیشترین میزان تقاضا برای ثبت برخوردارند.

همچنین باید به شرایط تاسیس هر یک از شرکت ها در اردبیل دقت کنید و به یاد داشته باشید که هر یک از شرکت ها، دارای شرایط متفاوتی هستند.

در ادامه به بیان شرایط دو شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود می پردازیم.

ثبت شرکت در اردبیل سهامی خاص

●لازم است تا حداقل ۳ نفر را به عنوان هیئت مدیره و ۲ نفر را به عنوان بازرس، معرفی نمایید.

●حداقل میزان ۱۰۰ هزارتومان به عنوان سرمایه اولیه شرکت در نظر بگیرید.

●همچنین بایستی حداقل ۳۲ درصد سرمایه اولیه را در حساب بانکی به نام شرکت، قرار دهید.

ثبت شرکت در اردبیل با مسئولیت محدود

●برای شرکت با مسئولیت محدود، بایستی حداقل ۲ نفر را به عنوان شریک معرفی کنید.

●علاوه بر این، حداقل ۱۰۰ هزار تومان را به عنوان سهم الشرکه در نظر بگیرید.

مدارک برای ثبت شرکت در اردبیل

ثبت شرکت در اردبیل چه مدارکی لازم دارد

اطلاع یافتن از مدارک لازم برای ثبت شرکت در این شهر، سبب می شود تا بتوانید در کمترین زمان ممکن کارهای خود را انجام دهید.

●اساسنامه شرکت که در واقع چارچوب شرکت شما می باشد.

●اظهارنامه شرکت

●ارائه مدارک شناسایی و هویتی اعضای اصلی شرکت

●شماره تلفن و آدرس

●همچنین بر اساس موضوع فعالیت شرکت، شما به ارائه مجوزهای مربوطه نیز ملزم خواهید بود.

در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتر در باره مدارک ثبت شرکت در اردبیل داشتید، می توانید با کارشناسان ما در آگاه ثبت تماس بگیرید.

نکات مهم ثبت شرکت در اردبیل

در زمان ثبت شرکت در استان اردبیل، لازم است تا به نکاتی توجه کنید تا نتیجه نهایی برای شما رضایت بخش باشد. از جمله این نکات، شامل موارد ذیل می شود:

●تجربه و تخصص خود را مدنظر قرار دهید. شما با تاسیس و ثبت شرکت، قصد دارید که سرمایه خود را افزایش دهید. پس به موضوع کاری خود دقت نموده و تخصص، مهارت و تجربه خود را مورد توجه قرار دهید تا بتوانید با ثبت شرکت، سود کسب کرده و سرمایه خود را افزایش دهید.

●به نیاز جامعه توجه کنید. برای اینکه در فعالیت خود موفق شوید و درآمد خوبی از طریق تاسیس شرکت به دست آورید، با مشتری های زیادی سمت شما جذب شوند.

پس به نیاز جامعه توجه کرده و موضوعی را برای فعالیت خود انتخاب کنید که می دانید نتیجه رضایت بخشی خواهد داشت.

●با کارشناس و متخصص در این زمینه کمک بگیرید. درست است که در این مقاله ما به شرایط ثبت شرکت و نکات مربوط به آن پرداختیم، ولی لازم است که از مشورت و تجربه متخصصان در این موضوع نیز استفاده کنید تا به موفقیت دست یابید.

هزینه ثبت شرکت در اردبیل

ثبت شرکت در اردبیل چقدر هزینه دارد

هزینه ثبت شرکت در اردبیل، دارای قیمت ثابتی نبوده و بر اساس فاکتورهای مختلفی تعیین می شود. از جمله این فاکتورها، میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

●اجاره دفتر و تجهیزات: اجاره، خرید دفتر شرکت، تجهیزات مورد نیاز، متراژ محل، کیفیت تجهیزات خریداری شده و ‌… متفاوت می باشد.

●حق الثبت: مبلغ حق الثبت بر اساس میزان سرمایه شما تعیین می شود ولی مبلغ زیادی نبوده و جای نگرانی نیست.

●هزینه های جزئی اداره: خرید تمبر، خرید پوشه، گیره و… نیز مبالغ جزئی هستند که پرداخت خواهید کرد.

●روزنامه: بایستی در دو نوبت اقدام به درج آگهی در روزنامه کنید که یکی روزنامه رسمی و دیگری روزنامه کثیرالانتشار می باشد. هزینه های انتشار این آگهی ها به اندازه کادر و فونت آگهی، رنگ فونت، نوع روزنامه و… بستگی دارد.

●کارمزد شرکت های ثبتی در اردبیل: برای راه اندازی شرکت، به شرکت های خدماتی نیازمندید که البته این کار، مستلزم پرداخت هزینه می باشد‌.

آیا برای ثبت شرکت در اردبیل ، حتما باید در این استان برای آن اقدام کنیم؟

خیر، زیرا ۹۵ درصد فرآیند و مراحل ثبت شرکت به صورت آنلاین بوده و شما می توانید در هر جایی نسبت به ثبت شرکت در استان اردبیل اقدام کنید. فقط باید برای تحویل گرفتن اوراق و اسناد تجاری خود به صورت حضوری به اداره ثبت استان اردبیل، مراجعه کنید. با مراجعه به صفحه ثبت شرکت آنلاین ما در آگاه ثبت می توانید بصورت اینترنتی و غیر حضوری مراحل آن را پیگیری نمایید.

آدرس اداره ثبت شرکت های استان اردبیل

اداره ثبت شرکت های استان اردبیل در خیابان دادگستری، جنب دادگستری قدیم، اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل واقع می باشد.

نتیجه گیری

همانطور که بیان کردیم، ثبت شرکت در اردبیل مانند سایر مناطق کشور، دربردارنده مراحل قانونی بسیاری است که باید تمامی آنها، طی شود. همچنین بر اساس نوع شرکت، مدارک متعددی نیز برای ثبت شرکت نیاز است.

در این مقاله سعی نمودیم کلیه مراحل ثبت شرکت در استان اردبیل و اطلاعات کافی در این زمینه را به شما ارائه دهیم. ولی توصیه می کنیم که تنها به مطالب فوق اکتفا نکرده و از متخصصان و کارشناسان با تجربه در این مورد نیز استفاده کنید تا بتوانید به موفقیت دست یابید.

سوالات متداول

مزایای ثبت شرکت در اردبیل چیست؟

قانونی شدن روند کسب و کار شرکت شما در شهر اردبیل، امکان دریافت وام، اشتغال زایی، صادرات، واردات، دریافت مجوز های لازم و کسب درآمد از مهم ترین مزایای ثبت شرکت در این شهر است.

آسان ترین روش برای ثبت شرکت در اردبیل چیست؟

شما می توانید با مراجعه به صفحه ثبت شرکت آگاه ثبت، بصورت اینترنتی و آنلاین درخواست خود را ثبت کنید تا با شما تماس بگیریم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *