ثبت شرکت در آلمان

طریقه ثبت شرکت در آلمان

ثبت شرکت در آلمان، به عنوان یکی از کشور های اروپایی پر طرفدار و با موقعیت تجاری، اقتصادی خوب با اهداف مختلفی صورت می گیرد. شرکت هایی که در آلمان ثبت می شوند با اهداف کسب در آمد، برند سازی، صادرات و واردات، دریافت اقامت دائم و بهره مندی از قدرت تکنولوژی آلمان در حوزه های مختلف، پا در این مسیر می گذراند. نحوه ثبت و چگونگی ثبت شرکت در آلمان به همراه مدارکی که برای آن مورد نیاز است، قیمت و هزینه ثبت شرکت در این کشور، همگی موارد مورد بحث ما در این مقاله از وبلاگ آگاه ثبت است. پس با ما همراه باشید تا با مواردی که شما را در این مسیر قرار می دهد، آشنا شوید. در صورت داشتن سوالات بیشتر می توانید با مشاورین و کارشناسان حرفه ای آگاه ثبت در ارتباط باشید.

ثبت شرکت در آلمان چیست؟

در جواب به این پرسش با یک مثال شروع می کنیم، فرض کنید شما می خواهید در این کشور در حوزه های مختلف مثل : مواد غذایی، خودرو، مواد دارویی و … بصورت قانونی فعالیت داشته باشید و از مزایای آن بهره مند شوید. در این حالت ثبت شرکت در کشور آلمان می تواند به فعالیت های شما جلوه ای قانونی واصولی بدهد تا از نظر حقوقی با مشکل و چالشی مواجه نشوید. افرادی که با این هدف به ما مراجعه می کنند می توانند بصورت شخصی یا از طریق موسسه حقوقی آگاه ثبت، اقدام به ثبت شرکت تجاری خود نمایند. هر کدام از این مراحل مزایای خاص خود را دارد که به آن می پردازیم.

مزایای ثبت شرکت در کشور آلمان

زمانی که شما شرکت خود را در کشور اروپایی آلمان ثبت کنید، می توانید از مزایای خاص آن استفاده کنید. بصورت خلاصه می توان به مواردی مانند:

  • قانونی و رسمی شدن فعالیت شما در حوزه تجاری در این کشور
  • قابلیت دریافت اقامت دائم
  • دریافت حق شهروندی و امکانات بسیار بالا
  • بدون نیاز به شراکت با فرد آلمانی
  • تاسیس و افتتاح حساب بانکی بین المللی
  • استفاده از مزایایی مثل وام و مالیات های مناسب
  • دریافت حق تحصیل برای خانواده

همچنین می توان با ورود به فعالیت صادرات و واردات به کشور های مختلف، علاوه بر کسب سود و سرمایه در حوزه های معرفی شرکت تجاری خود در سرتاسر دنیا نیز فعالیت کنید. در این زمان برندینگ و ثبت برند تجاری می تواند به شما کمک کند تا بهتر و سریع تر شناخته شوید.

 

امکان دریافت اقامت دائم با ثبت شرکت

اقامت در آلمان

یکی از مهم ترین دلایلی که افراد می خواهند شرکت خود را در این کشور ثبت کنند، دریافت اقامت با ثبت شرکت در آلمان می باشد. عده ای از افراد سودجو ممکن است از اطلاعات پایین مردم سواستفاده کرده و شما را با مشکلات بزرگی رو به رو کنند. از این رو ما در این بخش از آگاه ثبت بصورت خلاصه موارد لازم را برای شما بیان می کنیم. برای دریافت اقامت باید از نظر زبان آلمانی، حوزه فعالیت شرکت شما، هزینه و پرداخت قیمت آن، اطلاعات لازم را داشته باشید و از طریق یک موسسه حقوقی اقدام به این عمل کنید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در آلمان

ثبت شرکت در آلمان چه مدارکی لازم دارد

به منظور تاسیس شرکت تجاری در کشور آلمان باید همانند سایر کشور ها و شهر های دنیا، مدارک خاصی را تهیه کرد که به شرح زیر می باشد.

  • تهیه تصویر و عکس گذرنامه بصورت رنگی یا سیاه و سفید
  • تهیه یک فرم تقاضای اقامت به همراه گذرنامه
  • ارائه شناسنامه و کارت ملی
  • ارائه جزئیات و مشخصات شرکتی که قصد تاسیس آن را دارید
  • ارائه طرح و هدف از تاسیس شرکت در آلمان
  • ارائه مشخصات سرمایه گذاران

انواع شرکت های قابل ثبت در آلمان

ثبت شرکت بازرگانی در آلمان

شرکت های در کشور های مختلف اسم های مختلفی دارند که کشور Germany  نیز از این قاعده جدا نیست.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود: این نوع ثبت شرکت به عنوان یکی از پر طرفدار ترین و مهم ترین روش های تاسیس شرکت تجاری می باشد که با نام gmbh-private در کشور های اروپایی شناخته می شوند. هزینه ثبت شرکت در آلمان برای این نوع شرکتها مبلغ 25 هزار یورو می باشد که باید بصورت نقدی پرداخت شود.

شرکت با مشارکت محدود: شرکت های مشارکت محدود در کشور آلمان دو نوع شریک را می تواند در خود جای دهد که به عنوان شرکای ساکت و عمومی شناخته می شوند. شریک ساکت باید سهم خود را ارائه کرده و بر اساس میزان سهم، مسئولیت و وظیفه دارد. شریک عمومی نیز فاقد تعداد سهم می باشند اما مسئولیت کاملی دارند.

شرکت های سهامی خاص و عام : این گروه از شرکت ها که قصد تاسیس یک تجاری وشرکت بزرگ را دارند به حداقل میزان سرمایه ای برای آن احتیاج خواهند داشت. هزینه ثبت شرکت در آلمان از نوع سهامی حداقل 50 هزار یورو می باشد که نیاز مند سه عضو به عنوان ناظر و سه عضو به عنوان هیئت مدیره می باشند.

هزینه ثبت شرکت در آلمان

ثبت شرکت در آلمان چقدر هزینه دارد

همانطور که مطلع هستین، تاسیس شرکت های تجاری نیاز مند پرداخت هزینه در ازای موارد مختلفی می باشد. در کشور المان باید ابتدا نوع شرکت خود را انتخاب کرده و بر اساس هزینه محل شرکت، حقوق کارمندان، مالیات، قبوض آب، برق  و … می توان یک بر آیند تقریبی از هزینه آن را حساب کرد. با این حال برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین ما در ارتباط باشید.

جمع بندی

شرکت های تجاری با مسئولیت محدود، سهامی خاص، عام و …  همگی در کشور آلمان قابل ثبت می باشند، اما برای سریع تر و بهتر شدن مراحل حقوقی، بهتر است تا با یک وکیل موسسه حقوقی معتبر در ارتباط باشید. هزینه و قیمت، مدارک مورد نیاز و نحوه ثبت شرکت در آلمان همگی مواردی بود که در این مقاله قصد داشتیم به آن بپردازیم.

 

 

آیا برای ثبت شرکت در آلمان باید مدرک زبان آلمانی داشت؟

زمانی که شما قصد فعالیت بصورت جدی در این کشور را داشته باشید، نیازمند مدرک زبان می باشید.

آیا می توان اقامت دائم دریافت کرد؟

بر اساس نیاز کشور آلمان، حوزه فعالیت و سابقه کاری، امکان دریافت اقامت دائم از این روش وجود دارد.

بهترین و سریع ترین روش برای تاسیس شرکت چیست؟

استفاده از تجربه کارشناسان آگاه ثبت و وکلای ما، می تواند از نظر زمان و هزینه به نفع شما باشد.

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…