Skip to content
آگاه ثبت » وبلاگ و مقالات » مقالات ثبت برند » همه چیز راجع به ثبت برند لوازم موسیقی

همه چیز راجع به ثبت برند لوازم موسیقی

ثبت برند لوازم موسیقی

یکی از هنرهایی که از دیرباز با بشر همراه بوده است، موسیقی است که همواره نقش مهمی را در زندگی انسان ها داشته و بسیاری دیگر از هنرهای ایجاد شده، برگرفته از موسیقی بوده است. از همین روست که ساخت ابزارهای متفاوت در موسیقی در سطوح مختلف نیز ایجاد شده است و در فرهنگ های مختلف، متناسب با نیازهای آن جامعه شکل گرفته است. بنابراین اگر در این حوزه فعالیت می کنید، لازم است که با شرایط ثبت برند لوازم موسیقی نیز آشنا شوید.

شرایط ثبت برند لوازم موسیقی

از سوی دیگر، تعداد کسانی که تمایل به استفاده از ابزار موسیقی و لوازم موسیقی را دارند، رو به افزایش است که این امر باعث می شود تا رقابتی نزدیک میان کسانی باشد که انواع سازها را می سازند و اقدام به تولید و عرضه لوازم موسیقی در بازارهای داخلی و بین المللی می کنند. برای حضور در چنین بازاری لازم است که اعتبار و اعتماد مشتریان خود را کسب کرده و با ارائه محصولاتی با کیفیت عالی که دارای عملکردی بهینه باشند، گوی سبقت را از دیگران بربایید.

این مهم تنها با ثبت برند ممکن می شود. زیرا هر قدر هم بتوانید برترین محصولات و لوازم موسیقی را به بازار عرضه کنید، به دلیل وجود افراد سودجو، ممکن است که از نام و شهرت شما سوء استفاده کرده و بازاری را که برای آن زحمت فراوانی کشیده اید و هزینه های بسیاری را داشته اید، از شما به سرقت ببرند.

برای آن که بتوانید از اعتبار ایجاد شده و شهرت کسب شده، به درستی محافظت کنید، باید بتوانید شرایط ثبت برند ابزار موسیقی را ایجاد کرده و مقدمات قانونی آن را پیش ببرید تا در صورت سرقت ایده های ناب شما، بتوانید اعتراض کرده و خسارات وارده را جبران نمایید. در این خصوص می توانید راهنمایی های لازم را از کارشناسان حقوقی و مجرب آگاه ثبت دریافت کنید.

روش ثبت برند لوازم موسیقی

آموزش ثبت برند لوازم موسیقی

شاید هر یک از ما در طول فعالیت های روزمره، با برندهای مختلفی روبرو می شویم که تنها با دیدن علامت تجاری آن محصول، به یاد خدمات و کیفیت آن می افتیم. این یک شناسنامه معتبر است که تولید کنندگان و ارائه دهندگان خدمات، برای خود انتخاب می کنند که می بایست منحصر به فرد بوده و برای معرفی بهتر و متمایز شدن محصول و خدمات در بازار ایجاد می شود.

این موضوع در خصوص لوازم موسیقی نیز مطرح است. در صورتی که تصمیم داشته باشید لوازم موسیقی را در بازارهای داخلی و یا خارجی عرضه کنید، باید علامت تجاری شما بر روی تمامی محصولات قابل رویت باشد. از همین روست که باید مطابق با شرایط ثبت برند لوازم موسیقی اقدام کرده و آن را در اداره مالکیت معنوی به ثبت برسانید.

نحوه طبقه بندی لوازم موسیقی

از آن جایی که تنوع در محصولات و ارائه خدمات در سطح گسترده ای صورت می گیرد، به جهت سازمان دهی بهتر آنها، برند ها به صورت طبقه بندی قرار می گیرند تا بتوانید مطابق با آن ها برای ثبت برند خود اقدام کنید. در این خصوص می توانید به سادگی با آگاه ثبت مشورت نمایید.

در خصوص اطلاع از شرایط ثبت برند لوازم موسیقی و طبقه بندی این برند، باید اشاره کنیم که تمامی ابزارآلات موسیقی در طبقه بندی پانزده واقع می شوند که اگر در این حوزه مشغول به تولید و فعالیت تجاری هستید، برای ثبت برند خود باید بر اساس آن اقدام کنید.

به خاطر داشته باشید که نکته مهم دیگر در این خصوص این است که پیش از هر اقدامی برای استعلام علامت تجاری و برند خود اقدام کنید. اگر در این باره اطلاعی ندارید، می توانید از طریق کارشناسان پایدار ثبت اقدام نمایید. توجه به این نکته مهم است که در صورت انتخاب نام و علامت تجاری که مشابهت داشته و پیش از این از سوی شخص حقیقی یا حقوقی دیگری انتخاب شده باشد، درخواست ثبت برند شما رد خواهد شد.

اگر بر روی برندی کار کرده و بازاریابی موفقی را برای آن داشته اید، برای حفظ بازار خود، بهتر است سریع تر و پیش از آن که شخص دیگری برای ثبت آن اقدام کند، برای شرایط ثبت برند لوازم موسیقی مدارک و مستندات لازم را آماده نمایید.

مدارک لازم برای ثبت برند لوازم موسیقی

چگونگی ثبت برند لوازم موسیقی

یکی از اولین اقداماتی که برای ثبت برند باید به آن بپردازید، تهیه مدارکی است که برای ثبت برند خود در اداره مالکیت معنوی به آن نیاز دارید. برند می تواند به صورت شخص حقیقی و یا حقوقی ثبت شود. اما در هر صورت، لازم است که مجوز فعالیت را برای تولید لوازم موسیقی، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کنید.

این مجوز در شرایط ثبت برند لوازم موسیقی موثر بوده و از الزامات آن است. توجه داشته باشید، در صورتی که مدارک از سوی کارشناسان کامل نبوده و یا رد شود، در خواست شما نیز رد خواهد شد. از همین رو بهتر است که این کار را با مشورت کامل با کارشناسان حقوقی انجام دهید.

ضمن آن که ثبت برند در حال حاضر تنها در سامانه اداره مالکیت معنوی بوده و مراجعه حضوری تنها زمانی است که علامت تجاری و مشخصات و مدارکی که در سامانه ثبت کرده اید تایید شده باشد. در این حالت می بایست با اصل مدارک و اظهارنامه ثبت برند، به اداره مالکیت معنوی مراجعه کرده و گواهی ثبت برند خود را دریافت کنید.

برای متقاضیان حقیقی، لازم است که کپی شناسنامه و کارت ملی ارائه شود و در صورت لاتین بودن علامت تجاری، لازم است که کارت بازرگانی را نیز ارائه نمایید. در کنار آن، مجوز دریافت شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجوز فعالیت و یا جواز کسب را نیز می بایست پیوست کنید.

همچنین از علامت تجاری خود در قالب طرح دو بعدی گرافیکی و در ابعاد 10*10 آماده و به اظهارنامه پیوست کنید. این در حالی است که برای متقاضیان حقوقی، علاوه بر موارد فوق، مدارک هویتی مدیرعامل شرکت، می بایست آگهی تاسیس و آخرین تغییرات به همراه مدارک شناسایی تمامی اعضای هیات مدیره آماده و پیوست گردد.

مشخصات علامت تجاری ابزار موسیقی

علامت تجاری ثبت ابزار موسیقی

لازم به ذکر است که علامت تجاری شما نبایستی مشابهتی با هیچ کالا و خدماتی داشته و مطابق با موازین شرعی و اخلاقی کشور ایران باشد. همچنین از هیچ علامت، نشان و نام دولتی استفاده ننماید. ضمن آن که این علامت نبایستی مخاطب را گمراه سازد و ذهن آن را به سوی کالا یا خدماتی شناخته شده در بازار ببرد.

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *