Skip to content
آگاه ثبت » وبلاگ و مقالات » مقالات ثبت برند » ثبت برند رستوران

ثبت برند رستوران

طریقه ثبت برند رستوران

اگر در حال مطالعه این مقاله می باشید، حتما به دنبال شرایط ثبت برند رستوران، مزایا، مدارک مورد نیاز و هزینه آن می باشید. کسب و کار های مختلفی در کشور ایران، در حوزه رستوران و تهیه غذا فعالیت می کنند که تعدادی از آن ها به دلیل ثبت برند و کیفیت بالا، بسیار شناخته شده می باشند. ثبت نشان تجاری رستوران، تا این حد تاثیر گذار می باشد که افراد با مشاهده نشان تجاری شما، طعم غذایی که ارائه می دهید را حس می کنند.

از این رو نمی توان از کنار این موضوع به سادگی گذشت و باید از مدت زمان ثبت برند تجاری رستوران، اقدامات لازم و مراحل مورد نیاز آن آگاهی کافی را داشته باشیم. آگاه ثبت با سابقه ثبت شرکت و برند های مختلف، می تواند شما را بصورت رایگان، راهنمایی کرده و در صورت نیاز مراحل را با ما پیگیری نمایید.

برند رستوران چیست؟

زمانی که شما یک سرویس، محصول یا خدمات را ارائه می دهید، سعی می کنید تا از طریقی با مردم در ارتباط باشید و شما را بشناسند. ثبت برند رستوران باعث می شود تا شما با یک نشان تجاری منحصر به فرد و انتشار آن بر روی، تابلو های تبلیغاتی، ظروف غذایی، کیسه های نایلون، باکس های پیک موتوری، یا در حد وسیع تر مانند: تبلیغات تلویزیونی، استادیوم ها و … در بین عموم مردم و فعالین اقتصادی جایگاه ویژه ای بدست بیاورید.

توسعه و رشد یک برند نیازمند صرف هزینه و زمان می باشد و باید به این نکته توجه داشته باشید که در صورت ثبت برند رستوران و مطرح کردن آن، می توانید با مبالغ چشمگیری آن را به فروش بگذارید.

مزایایی که با ثبت نشان تجاری رستوران بدست می آوریم

ثبت برند رستوران چه مزیتی دارد

هر عمل و اقدامی که در زمینه ثبت برند یا شرکت انجام می دهیم، مزیت های خاص خود را به همراه دارد و ثبت برند رستوران نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. زمانی که شما نشان تجاری رستورانتان را ثبت می کنید، می توانید با ارائه خدمات مناسب و کیفیت بالای غذا، خود را معروف کرده و بتوانید نمایندگی های زیادی در سر تا سر ایران تاسیس کنید.

همچنین می توانید بصورت رسمی و قانونی برند خود را به فروش گذاشته و از آن کسب در آمد کنید. برند های تجاری با مطرح کردن خود، می توانند مشتریانی وفادار و با کیفیت را بدست بیاورند و در شرایط رقابتی بازار، پشتوانه خوبی را همراه خود داشته باشند. داشتن حق انحصاری و رقابت سالم با سایر رستوران ها از دیگر قابلیت ها ومزایای این امر می باشد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند رستوران

ثبت برند رستوران چه مدارکی میخواهد

ثبت نشان تجاری یا ثبت شرکت، همگی نیاز به طی کردن مراحل و ارائه مدارک قانونی دارد تا بتوانید در سطح یک کشور و جامعه خود را مطرح کنید. از مدارکی که می توان به آن اشاره کرد:

  • ارائه کارت ملی به همراه شناسنامه
  • شماره تماس تلفن همراه و ثابت به همراه آدرس منزل و کد پستی
  • تهیه یک ایمیل معتبر
  • تهیه یک برند معتبر و غیر تکراری
  • دریافت مجوز های لازم مانند : مجوز کسب و کار، تاسیس، بهره برداری
  • کارت بازرگانی برای افراد حقیقی
  • تهیه روزنامه تاسیس شرکت برای اشخاص حقوقی

مراحل ثبت برند رستوران در ایران

ثبت برند رستوران چه مراحلی دارد

زمانی که شما مدارک مورد نیاز ثبت نشان تجاری رستوران را تهیه کردید، باید با ورود به وبسایت اداره مالکیت معنوی، اظهار نامه خود را ثبت کنید. از زمان ثبت اظهار نامه در وبسایت اداره مالکیت معنوی با بررسی کارشناسان، تائید یا عدم تائید برند رستوران شما اعلام می شود.

اگر نشان تجاری شما مورد تائید کارشناسان باشد، شما باید مدارک خود را ارسال کنید و از طریق روزنامه رسمی، اگهی مربوطه را منتشر نمایید. پس از گذشت 30 روز کاری شما باید برای پرداخت هزینه ثبت برند رستوران یا حق الثبت، اقدام نمایید.

نکات مهم، پیش از ثبت نشان تجاری

ثبت برند بین المللی رستوران

بصورت کلی یک سری از نکات و موارد وجود دارد که پیش از ثبت نشان تجاری یا برند رستوران خود باید به آن توجه داشته باشید و رستوران نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. به عنوان مثال شما باید توجه داشته باشید که برندی که مدنظر دارید، از پیش انتخاب نشده باشد و حتما استعلام برند خود را بگیرید. این کار را می توانید از طریق وبسایت ما انجام دهید تا در ادامه مراحل با مشکل زمان و هزینه رو به رو نشوید.

داشتن جواز کسب و کار  به همراه پروانه بهداشت، یکی از اقداماتیست که پیش از هر کاری باید آن را انجام داده باشید. تا پیش از قانونی نشدن ثبت برند شما، بهتر است از نشان تجاری بر روی تابلوی مغازه یا رستورانتان استفاده نکنید.

جمع بندی

هزینه ثبت برند رستوران، مزایا، مدارک مورد نیاز و مدت زمانی که نیاز است تا این نشان تجاری بصورت قانونی تائید شود، همگی موضوعاتی بود که سعی داشتیم در وبلاگ آگاه ثبت به آن بپردازیم. بهترین و سریع ترین روش برای ثبت نشان تجاری، استفاده از تخصص و دانش افرادی می باشد که در این حوزه فعالیت داشته و تمامی مراحل را از صفر تا صد، بلد می باشند. در صورت نیاز به هرگونه مشاوره و یا راهنمایی بیشتر می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید و از مشاوره رایگان آگاه ثبت بهره مند شوید.

برند های ثبت شده زمانی حدود 10 سال اعتبار دارد که می توانید آنهارا نیز تمدید کنید.

برای برآورد هزینه ثبت نشان تجاری در حوزه رستوران می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. با این حال هزینه صدور روزنامه، حق ثبت، مکاتبات اداری را باید در نظر بگیرید.

با مراجعه به صفحه خرید برند آگاه ثبت، می توانید برند های موجود را مشاهده نمایید. بصورت کلی این قابلیت امکان پذیر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *