Skip to content
آگاه ثبت » وبلاگ و مقالات » مقالات ثبت برند » ثبت برند دکوراسیون داخلی و همه چیز راجع به آن

ثبت برند دکوراسیون داخلی و همه چیز راجع به آن

ثبت برند دکوراسیون داخلی

ثبت برند دکوراسیون داخلی و یا به اصطلاح فنی تر، ثبت برند دکوراسیون داخلی از جدیدترین و مدرن ترین انواع ثبت شرکت در دوایر اجرای ثبت است. دکوراسیون داخلی در قرن بیستم و بخصوص دو دهه گذشته یک مسیر پر رونق را تجربه کرده است و به نظر می رسد تعداد شرکت های ثبت شده در این عرصه تا کنون نتوانسته اند نیاز جوامع به خلق دکوراسیون های خارق العاده را رفع کنند.

شرایط ثبت شرکت دکوراسیون داخلی

به همین علت ثبت چنین شرکت هایی کار چندان دشواری نبوده و مورد حمایت بخش های خصوصی و غیر خصوصی واقع شده است. در این مقاله شما را با جزییات ثبت برند دکوراسیون داخلی بیشتر آشنا می کنیم.

انواع ثبت برند دکوراسیون داخلی

در قوانین ایران نمی توان به صورت واقعی از واژه دکوراسیون داخلی نام برد. چنین شرکتی در ایران تحت عنوان طراحی داخلی شناخته می شود. شرکت هایی که در این زمینه به ثبت می رسند اصولا دارای یکی از قالب های شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود هستند.

هر چند قالب های دیگری در قانون تجارت ایران برای ثبت شرکت معرفی شده است، اما رویه چند دهه گذشته بر ثبت شرکت هایی با قالب های ذکر شده تاکید داشته است.

بنابراین می توان در این زمینه دو نوع شرکت با نام های ذیل را متصور شد. این نام ها عبارتند از:

  • شرکت طراحی داخلی سهامی خاص
  • شرکت طراحی داخلی با مسئولیت محدود

مدارک لازم برای ثبت برند طراحی داخلی

مدارک ثبت برند دکوراسیون داخلی

در صورتی که قصد تشکیل یک شرکت دکوراسیون داخلی با یک برند متمایز و متفاوت از سایر برندها را دارید باید مدارک ذیل را جهت تشکیل پرونده ارائه کنید. تفاوتی ندارد که شرکت مورد نظر شما یک شرکت در قالب سهامی خاص است یا یک شرکت با مسئولیت محدود! تمامی مدارک مورد نیاز بجز مورد آخر که ویژه شرکت های سهامی خاص است برابر هستند. این موارد عبارتند از:

  1. کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی کلیه شرکاء شرکت
  2. گواهی عدم سو پیشینه کیفری موثر اعضا
  3. دو جلد از اساسنامه رسمی شرکت
  4. دو نسخه از تقاضانامه رسمی و کتبی شرکت
  5. تهیه دو نسخه از شراکت نامه شرکت
  6. تهیه دو نسخه از صورت جلسه مجمع عمومی موسسین شرکت
  7. دو نسخه تعهدنامه اعضا شرکت در خصوص عدم اشتغال به مشاغل دولتی یا فعالیتی که مانع ثبت برند و شرکت است.
  8. اصل وکالتنامه در صورتی که امور ثبت شرکت به وکالت انجام می گیرد.
  9. ارائه گواهی سپرده گذاری 35 درصد از سرمایه شرکا در قالب سرمایه شرکت در بانک ( این گزینه صرفا به شرکت های سهامی خاص تعلق دارد. )

برای اطلاع از جزئیات مدارک لازم کلیک کنید.

مراحل ثبت برند دکوارسیون داخلی

پس از تهیه تمامی مدارک فوق باید آن ها را به سازمان مربوطه ارسال کنید. 5 نام نیز برای شرکت خود انتخاب کرده و آن ها را به ترتیب اولویت یادداشت نمایید تا در خصوص آن ها تصمیم گیری به عمل آید.

در صورتی که کامل بودن این مدارک توسط کارشناس اداره ثبت تایید شود یک متن پیش نویس برای آگهی این خبر در روزنامه کثیر الانتشار تهیه می کند. پس از تشکیل شرکت مورد نظر، مسئولین مربوطه باید به تعیین حوزه مالیاتی و تشکیل پرونده دارایی، تهیه دفاتر قانونی و پلمپ دفاتر و اخذ کد اقتصادی اقدام کنند.

مراحل ثبت برند دکوراسیون داخلی

طرح دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی دارای اجزای مختلفی است. نمی توان انتظار داشت یک شرکت در تمامی زمینه های موجود فعالیت کند. برندی که مد نظر شماست و یا به عبارت بهتر، طرح کسب و کار شما، محدوده فعالیت شرکت را تعیین می کند. این فعالیت باید در اساسنامه شرکت دکوراسیون داخلی قید شود و هر گونه تجاوز در این زمینه نیز ممنوع است.

طرح کسب و کار دکوراسیون داخلی نیز همانند بسیاری دیگر از طرح ها از قوانین عمومی پیروی می کند. به عنوان مثال طرح شما نباید با موازین اخلاقی جمهوری اسلامی ایران منافات داشته باشد و یا اینکه ثبت برند به زبان لاتین برای شرکت هایی که کارت بازرگانی ندارند ممنوع است.

استفاده از طرح های خارجی در طراحی داخلی ساختمان های ایرانی مشکلی ندارد، اما نباید به اجرای فرهنگ غربی و مخالفت با موازین نظام منجر گردد؛ همچنین امکان استفاده از اسامی یا لوگوهایی که منجر به اشتباه خریدار گردد یا توسط دیگران ثبت شده است نیز ممنوع خواهد بود.

چگونه دفتر دکوراسیون داخلی بزنیم؟

یک دفتر دکوراسیون داخلی باید توسط افراد ماهر و کسانی که حرفی در این عرصه دارند تاسیس شود. این دفتر ممکن است توسط افرادی خارج از شرکت ها و به عنوان توزیع کننده اداره شود و یا اینکه یک دفتر وابسته به شرکت و برند شما باشد.

در هر صورت دفتر دکوراسیون داخلی نباید بدون مجوز در این زمینه فعالیت کند و از طرف دیگر باید با شرکت هایی در ارتباط باشد که مجوز طراحی داخلی ساختمان های ویلایی، آپارتمانی، تجاری، اداری و … را داشته باشد.

اگر قصد دارید در این زمینه یک دفتر مستقل داشته باشید که بدون وابستگی به سایر شرکت ها فعالیت کند و صرفا زیرمجموعه واحد مورد نظر شما باشد باید برند خود در این زمینه را ثبت کنید. ثبت شرکت در این زمینه نیز از مجموعه قواعد عمومی و برخی از قواعد اختصاصی پیروی می کند.

ثبت برند دکوراسیون داخلی سهامی خاص

قوانین عمومی ثبت شرکت سهامی خاص در این زمینه نیز اجرا می گردد. طبق قواعد موجود در این زمینه:

  • سن اعضا باید 25 سال یا بیشتر باشد.
  • باید سه نفر به عنوان هیئت مدیره و دو نفر به عنوان عضور علل بدل در قالب بازرسین اصلی یا غیر اصلی انتخاب شوند.
  • حداقل سرمایه شرکت باید یک صد میلیون ریال باشد.
  • باید در همان ابتدای کار 35 درصد از سرمایه شرکا در قالب سرمایه شرکت مورد نظر در بانک سپرده گذاری شود.

ثبت برند دکوراسیون داخلی با مسئولیت محدود

شرکت هایی که دارای وصف مسئولیت محدود هستند، اعتبار کمتری نسبت به شرکت های سهامی خاص دارند، با این حال یکی از شیوه های متداول در ایران جهت ثبت شرکت است. قوانین عمومی در خصوص ثبت این شرکت ها عبارت است:

  • سن اعضا باید 25 سال یا بیشتر از آن باشد.
  • حداقل اعضای تشکیل دهنده شرکت باید دو نفر باشد.
  • حداقل سرمایه شرکت در بدو کار یک صد میلیون ریال است.
  • سرمایه شرکت وجهه نقدی نداشته و می تواند به صورت تعهد در پرداخت باشد.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.


جهت مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *