ثبت برند در ترکیه

نحوه ثبت برند در ترکیه

علامت تجاری محصولاتی را که یک شرکت تولید یا به بازار عرضه می کند یا خدمات ارائه می دهد را از دیگران متمایز می کند. بنابراین علامت تجاری یک منبع استراتژیک برای یک شرکت است. این فقط تمایز را از سایر علائم تجاری فراهم نمی کند. علائم تجاری همچنین یک کانال ارتباطی برای مشتریان ایجاد می کند. این کانال ارتباطی دارایی مهم تری نسبت به دارایی های فعال و غیرفعال شرکت است. بنابراین، مالکان باید علائم تجاری را ثبت، استفاده، مدیریت و دفاع کنند. حال اگر قصد ثبت برند در کشور ترکیه را دارید با ما همراه باشید.

نام و نام خانوادگی، کلمات، حروف، اعداد، دستگاه ها قابل ثبت است. آگاه ثبت به صورت رایگان خدماتی را برای ثبت برند، پیگیری و محافظت از برند و علائم تجاری در ترکیه را مشتریان ارائه می دهد.

مراحل ثبت برند و علامت تجاری در ترکیه

طریقه ثبت برند در ترکیه

یک فرآیند کوتاه پس از درخواست علامت تجاری وجود دارد:

  • بررسی علامت تجاری توسط اداره (1-3 ماه)
  • انتشار در بولتن رسمی علائم تجاری. ( 2 ماه )
  • گواهی ثبت برند ( 2 ماه )
  • روند ثبت نام معمولی برند در ترکیه بین 4 تا 7 ماه طول می کشد.

توجه داشته باشید که محافظت از علامت تجاری شما با برنامه شروع می شود. با آگاه ثبت در سریعترین زمان به صورت غیر حضوری میتوانید این مراحل را طی کنید.

طبقه بندی ثبت برند در ترکیه

ثبت برند در ترکیه بر اساس طبقه بندی Nice صورت میگیرد. هنگام درخواست برای علامت تجاری، کالاها یا خدمات ویژه ممکن است در کلاس مربوطه گنجانده شوند.

درخواست ثبت برند در ترکیه باید در کلاس های واقعی ثبت شود. موضوع بسیار مهمی است. ما در آگاه ثبت طبقه بندی را قبل از تشکیل پرونده تجزیه و تحلیل می کنیم.

شرایط ثبت برند در ترکیه

  • لوگو یا نام علامت تجاری
  • اطلاعات متقاضی (نام، آدرس، شماره تلفن و آدرس ایمیل.)
  • کالاها و خدمات در مورد علامت تجاری (می توانید طبقه بندی را به صورت رایگان از ما بخواهید.)
  • رسید پرداخت موارد لازم.

وکالتنامه (PoA) برای ثبت برند در ترکیه

قوانین ثبت برند در ترکیه

PoA برای ثبت برند یا علامت تجاری در ترکیه لازم نیست. زیرا، وکلای گواهی شده علامت تجاری می توانند علامت تجاری را بدون PoA طبق قانون مالکیت صنعتی شماره 6769 اعمال کنند.

اما، در صورت لزوم، دفتر ممکن است درخواست ارائه PoA اصلی را که صلاحیت وکیل را اثبات می کند، ارائه دهد.

نظارت بر ثبت برند در ترکیه

پس از ثبت علامت تجاری در باید تحت کنترل باشد. زیرا ممکن است برند مشابهی وجود داشته باشد که توسط افراد یا شرکت های دیگر اعمال شود.

خدمات نظارت بر علائم تجاری ما برنامه هایی را که مشابه علامت تجاری ثبت شده شما هستند شناسایی می کند. بنابراین، ممکن است فرصتی برای مسدود کردن برنامه مشابه با یک مخالف داشته باشید. قبل از هرکاری برای اطمینان با ورود به سایت استعلام برند بگیرید.

هر ساله نزدیک به 170000 درخواست علامت تجاری در ترکیه وجود دارد.

تمدید علامت تجاری در ترکیه

اگر علامت تجاری یا برند در ترکیه به ثبت برسد، به مدت 10 سال اعتبار دارد. زمان تمدید 6 ماه قبل از پایان مهلت ثبت نام شروع می شود. بنابراین، زمان تمدید باید با دقت توسط وکیل علامت تجاری دنبال شود. تمدید علامت تجاری باید به موقع انجام شود.

تمدید برند در ترکیه روش آسانی دارد است. ثبت علامت تجاری هر 10 سال یکبار قابل تمدید است.

نکات مهم در نحوه ثبت برند در ترکیه

پس از درخواست علامت تجاری در ترکیه، دفتر علامت تجاری را بررسی می کند.

قانون مالکیت صنعتی شماره 6769 ماده 5/1: «در صورت وجود احتمال سردرگمی از سوی عموم، از جمله احتمال ارتباط با علامت تجاری قبلی، به دلیل وجود اعتراض، درخواست ثبت علامت تجاری رد می شود. به هویت یا شباهت به علامت تجاری مشابه و هویت یا شباهت کالاها یا خدمات تحت پوشش.»

اداره ممکن است درخواست علامت تجاری را رد کند. اما این امکان وجود دارد که متقاضی در مدت دو ماه به تصمیم رد دفتر پاسخ دهد. بنابراین، آگاه ثبت پرونده را تجزیه و تحلیل می کند و پاسخی در برابر امتناع آماده می کند.

هزینه ثبت برند در ترکیه چقدر است؟

هزینه ثبت برند با توجه به نوع و طبقه بندی میتواند متفاوت باشد. شما میتوانید به راحتی استعلام هزینه ها را از آگاه ثبت بگیرید و یا به صفحه هزینه ثبت برند مراجعه کنید.

ثبت آنلاین برند در ترکیه امکان پذیر است؟

بله شما میتوانید بدون حضور در کشور ترکیه با ارسال مدارک ثبت برند در ترکیه به موسسه آگاه ثبت امور ثبتی خودتان را انجام دهید.

 

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…