Skip to content
آگاه ثبت » وبلاگ و مقالات » مقالات ثبت برند » ثبت برند در تبریز

ثبت برند در تبریز

ثبت برند در تبریز آنلاین

وجود جاذبه های گردشگری متعدد و امکانات رفاهی بسیار در شهر تبریز، سبب رونق توریست در این منطقه شده است. افزایش گردشگران در این شهر و رشد تولیدات در سال های اخیر، صاحبان کسب و کارهای مختلف را به ثبت برند خودشان تشویق کرده است.

از این رو به دلیل رقابتی که در زمینه ثبت علائم تجاری و برندسازی در شهر تبریز ایجاد شده است، در این مقاله قصد داریم به مراحل قانونی و شرایط ثبت برند که قبلا کامل صحبت شده در تبریز پرداخته و اطلاعات مفیدی را در این زمینه به شما همراهان گرامی ارائه دهیم. پس همراه ما باشید.

ثبت قانونی برند در تبریز

قوانین ثبت برند در تبریز

ثبت برند به صورت قانونی، ثبت علامت تجاری به اسم یک یا چند نفر است که نام و نشان تجاری مورد نظر از نظر قانونی به رسمیت شناخته می شود.

مرجع رسمی ثبت برند در تبریز، مرکز مالکیت معنوی می باشد که زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، فعالیت می کند. همچنین این مرجع وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران است.

لازم به ذکر است که تمامی دستورالعمل های مربوط به این حوزه از طریق سازمان مذکور، اطلاع رسانی می شود. تمامی موسسات ثبت برند در تبریز، با نظارت این سازمان فعالیت می کنند. لازم به ذکر است که تمامی برندهای لاتین نیز تحت همین قوانین، به ثبت می رسند.

مدارک ثبت برند در تبریز

شرایط ثبت برند در تبریز

مدارک لازم برای ثبت برند در تبریز، برای اشخاص حقیقی و حقوقی در برخی موارد متفاوت می باشد.

مدارک مورد نیاز ثبت برند برای اشخاص حقیقی:

●ارائه شناسنامه و کارت ملی فرد متقاضی

●مجوز فعالیت اعم از جواز تاسیس، پروانه بهره برداری، پروانه ساخت، جواز کسب یا هر گونه گواهی فعالیت از نهادهای قانونی در استان آذربایجان شرقی

●برای ثبت برند لاتین در تبریز، ارائه کارت بازرگانی لازم می باشد.

مدارک مورد نیاز ثبت برند برای اشخاص حقوقی:

●ارائه کارت ملی و شناسنامه متقاضی

●روزنامه رسمی آخرین تغییرات شرکت یا تاسیس آن

●ارائه کارت بازرگانی برای ثبت برند لاتین در آذربایجان شرقی

●مجوز فعالیت که میتواند شامل جواز تاسیس، پروانه بهره برداری، پروانه ساخت، جواز کسب یا انواع گواهی های فعالیت از طرف نهادهای قانونی در تبریز باشد.

مراحل ثبت برند در تبریز

برای ثبت برند در تبریز، باید به وب سایت مرکز مالکیت معنوی مراجعه کرده و مراحل زیر را انجام دهید:

●مشخصات مالک برند در تبریز را وارد نموده و سپس اطلاعات مربوط به خود را تکمیل کنید.

●مدارک مورد نیاز برای ثبت برند در تبریز را بارگذاری کرده و هزینه ثبت برند را پرداخت نمایید.

●سپس شماره اظهارنامه برند خود را برای پیگیری های بعدی، به خاطر بسپارید.

پس از این که کارشناسان این مرکز، بررسی های لازم را انجام دادند و هیچ گونه کاستی یا اشتباهی در مدارک شما وجود نداشته باشد؛ از شما درخواست ارائه کپی برابر اصل مدارک می شود.

سپس آگهی شما در روزنامه رسمی، منتشر شده و در صورت نبود هیچ گونه ادعایی؛ گواهینامه ثبت برند شما صادر خواهد شد. همچنین اعتبار ثبت برند در تبریز، ده سال می باشد.

هزینه ثبت برند در تبریز:

عوامل مختلفی در تعیین میزان هزینه ثبت برند در تبریز، تاثیر دارند. از جمله، تعداد محصولات، مجوزهای لازم و طبقات درخواستی از مهمترین این عوامل هستند که هزینه ثبت برند در تبریز به این موارد بستگی دارد.

همچنین منظور از طبقات درخواستی، نوع خدمات و کالاهایی می باشد که هر یک از اشخاص حقیقی یا حقوقی برای برند خود در نظر می گیرند.

لازم به ذکر است که در این هزینه، تمامی واریزی های دولتی و قانونی نیز محاسبه شده و با افزایش یافتن طبقات برند؛ مبلغ دویست هزارتومان به ازای هر طبقه به مبلغ ثبت برند افزوده می شود.

نکته مهم دیگر این است که شما می توانید برای اطلاع از قیمت و هزینه ثبت برند، با کارشناسان ما در سامانه آگاه ثبت، تماس بگیرید.

ثبت برند در تبریز، در چه بازه زمانی صورت می گیرد؟

مدت زمان ثبت برند در تبریز

اگر میخواهید که روند ثبت لوگو در تبریز در مدت زمان کمتری انجام شود، باید استعلام نام برند صورت گیرد. از این طریق از ثبت نشدن لوگو و برندهای مشابه، مطمئن می شوید. زیرا در صورتیکه نام پیشنهادی شما برای برند تکراری باشد، مرکز مالکیت معنوی درخواستتان را عودت خواهد داد.

به طور کلی از زمان ارسال اظهارنامه به این مرکز، صدور آگهی تقاضا در مدت زمان ۳۰ الی ۴۵ روز صورت می گیرد.

سپس آگهی اول در روزنامه رسمی کشور منتشر شده و در صورت نبود هیچ گونه شکایت و ادعایی در زمینه برند مورد نظر، پس از چهار هفته گواهی ثبت برند صادر می شود.

پس از تمامی این مراحل، با انتشار آگهی دوم فرآیند ثبت برند در تبریز به پایان می رسد.

پس به طورکلی، ثبت برند در تبریز در مدت زمان ۳ ماهه انجام می شود.

نتیجه گیری

به طور کلی، برند به اسم، کلمه، لوگو، طرح و… گفته می شود که در چهارچوب های قوانین معنوی بوده و از اشخاص و گروه های تجاری و غیر تجاری حمایت می کند.

پس صاحبان کسب و کار برای جلوگیری از سوء استفاده دیگران از برندشان و ادعای جبران خسارت ضرر و زیان در برابر آنها، لازم است تا برند خود را به ثبت برسانند.

همانطور که بیان نمودیم، ثبت برند مزایای بسیاری برای افراد داشته و نشان دهنده اعتبار، سابقه فعالیت، اصالت و کیفیت، شعار کسب و کار آنها می باشد.

بنابراین تبریزی های عزیز برای فروش و عرضه خدمات و کالاهای خود به انتخاب و ثبت برند نیاز دارند تا بتوانند خود را به توریست های مختلف معرفی کنند. زیرا برند و نشان کالا، همیشه در ذهن مصرف کنندگان باقی می ماند.

در این مقاله از وبلاگ موسسه حقوقی آگاه ثبت و سامانه ثبت شرکت، سعی نمودیم به ثبت برند در تبریز، مراحل و مدارک مورد نیاز و نکات مربوط به آن پرداخته و راهنمایی های لازم را در اختیار شما همراهان گرامی، قرار دهیم.

سوالات متداول

هزینه ثبت برند در تبریز چقدر است؟

نرخ و هزینه ثبت نشان تجاری بر اساس تعداد طبقات برند، نوع برند و تعرفه های سامانه مالکیت معنوی و چاپ آگهی های لازم حساب می شود. شما می توانید برای دریافت قیمت دقیق با ما در تماس باشید.

آیا ثبت برند در شهر تبریز نیاز به داشتن شرکت تجاری دارد؟

خیر ! شما می توانید بدون داشتن یک شرکت، اقدام به ثبت علامت تجاری خود برای حفظ حق و حقوق و مالکیت معنوی محصولاتتان کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *