سوالات متداول تغییر کد کارگاه بیمه شده به همراه پاسخ

 

تغییر کد کارگاه بیمه شده یکی از موضوعاتی است که سوالات فراوانی در حوزه آن وجود دارد ولی مقاله جامعی درباره آن در سرتاسر فضای اینترنت یافت نمی‌شود. به همین خاطر مشغول نوشتن این مقاله شدیم، تا سوالات متداول تغییر کد کارگاه بیمه شده را یکجا جمع آوری کرده و پاسخ هرکدام را در اختیار شما قرار دهیم. لازم به ذکر است که آگاه ثبت، تنها گردآورنده این سوالات و پاسخ‌های تغییر کد کارگاه بیمه شده می‌باشد.

 

سوالات نحوه تغییر کد کارگاهی بیمه شده

در این بخش از مقاله، سوالات مکرر پرسیده شده در زمینه تغییر دادن کد کارگاهی بیمه شده را برای شما مطرح کرده ایم که تمامی آنها دارای پاسخ می‌باشند؛ شما با کمی جست وجو می‌توانید پاسخ سوالات خود را بیابید. موفق باشید.

 

 

آیا در صورت تغییر کد کارگاه می توان تغییر در پایه حقوق ارسالی کارگران انجام داد؟

اینجانب کارفرمای یک شرکت خصوصی هستم، یک کارگاه تولیدی داشتم با یک کد کارگاهی و چند نفر پرسنل کارگری که در لیست بیمه به دلیل عدم اطلاع، پایه حقوق کارگران را بالاتر از قرارداد فیمابین و بالاتر از پایه حقوق رد میکردم.

حال از تهران به شهرستانی دیگر با کد کارگاهی جدید (اما همان نام شرکتم) منتقل شده ام و کد کارگاهی جدید دریافت کردم.

پرسنل تماماً در کد کارگاهی قبلی ترک کار خورده اند و در لیست جدید میبایست شروع بکار زده شوند.

سوال:

آیا امکان دارد در لیست جدید که با کد کارگاهی جدید میباشد، برای کارگرانم طبق قرارداد فیمابین و قانون کار، پایه حقوق رد کنم؟

 

پاسخ سوال مرتبط با تغییر کد کارگاه بیمه شده

متاسفانه انجام اینکار به سادگی امکانپذیر نمیباشد. اگر دربازه زمانی و طی قراردادی به پرسنل خود حقوق و مزایایی بالاتر از حداقل قانون کار پرداخت نموده اید و اکنون میخواهد کمترو حداقل اداره کار پرداخت کنید رعایت موارد ذیل الزامی است.

  1. کارگر دارای قرارداد کار داشته باشد و مزد قبلی درآن مشخص باشد.
  2. قرارداد خاتمه یافته باشد
  3. باکارگر تسویه کامل صورت گرفته باشد.( یعنی ازبابت قراردادقبلی که بالاتر از حداقل میگرفته کلیه مطالبات آن پرداخت و تسویه شده باشد) مانند سنوات – ذخیره مرخصی – عیدی – حقوق و ….

دراینصورت میتوان طی یک قرارداد جدید و با رعایت ماده 7 – 10 – 25 از قانون کار مزدی کمتراز قراردادقبلی تعیین نمود.

درغیراینصورت و درصورتیکه شرایط بالا را نداشته باشید مجاز بانجام کار نخواهید بود. در صورت راهنمایی بیشتر راجع به مسائل حقوقی و ثبت شرکت و ثبت برند با آگاه ثبت تماس بگیرید.

 

 

برای ثبت کد کارگاهی و ردیف پیمان جدید در پرتال سازمانی تامین اجتماعی چیکار باید کرد؟

بابت پرسنل انبار شرکت کد کارگاهی جدید دریافت کردم و ردیف پیمان هم تعریف کردم اما وقتی در پرتال سازمانی در سایت تامین اجتماعی می خواهم لیست بیمه را ثبت کنم قبول نمی کند لطفا بفرمایید به چه صورت می تونم لیست جدیدم را ارسال کنم؟

 

پاسخ سوال مرتبط با تغییر کد کارگاه بیمه شده

در صورتیکه قادر به ثبت نمی باشید می بایست به شعبه مربوطه مراجعه نموده و شعبه مجددا رمز ورود جدید ارائه خواهد نمود.

 

سوالات متداول تغییر کد کارگاه بیمه شده به همراه پاسخ

 

آیا می توان کد کارگاه حقوقی را به کد کارگاه حقیقی تغییر داد؟

یمه مجموعه ای را در غالب شرکت با روزنامه رسمی و شماره ثبت و غیره رد کرده ایم حال می خواهیم به علت مسائل مالیاتی این بیمه قطع و بنام شخص رد شود شرایط به چه صورت است؟

 

پاسخ سوال مرتبط با تغییر کد کارگاه بیمه شده

شما بیمه یک مجموعه رو که در یک شرکت کار میکنند رو نمیتونید به اسم یک شخص رد کنید.

 

 

در صورت تغییر کد کارگاه شرایط دریافت بیمه بیکاری چگونه است ؟

من چند سال سابقه مستمر بیمه در یک شرکت را دارم، ماه گذشته از این شرکت خارج و در یک شرکت دیگر متعلق به همان کارفرما مشغول به کار شدم که کد کارگاه متفاوتی دارد.

حال بعد از یک ماه شرکت اعلام عدم نیاز و تعدیل کرده، با توجه به اینکه سابقه بیمه من پیوسته بوده و قطع نشده اما در آخرین ماه کد کارگاه بیمه کننده با ماه های قبل تفاوت دارد آیا به من بیمه بیکاری تعلق می گیرد؟

 

پاسخ سوال مرتبط با تغییر کد کارگاه بیمه شده

باید در آخرین کارگاه یکسال سابقه داشته باشید. البته تأیید آن با اداره کار می باشد.

 

 

در صورت داشتن 40 ماه سابقه بیمه در 3 کارگاه مختلف شرایط دریافت بیمه بیکاری چگونه است؟

بنده حدود 40 ماه در یک شرکت ساختمانی مشغول به کار هستم که بیمه بنده در این مدت در سه شماره کارگاه و با نام های متفاوت پرداخت شده است ، کارگاه اول 14 ماه در یک شعبه …. کارگاه دوم 19 ماه و کارگاه سوم 7 ماه که هر دو در شعبه دیگری پرداخت شده است ( البته نام افراد کارفرما طرف قرارداد بیمه در سه کارگاه متفاوت می باشند) و دیگر نیازی به بنده ندارند و بنده هم هیچ گونه قراردادی با آنها ندارنم .

برای گرفتن بیمه بیکاری در صورتی که نخواهم مشکلی برای کارفرما پیش بیاید می توانم اقدام نماییم ؟

لطفا برای راهنمایی بنده  ، حق بیمه 7 ماه در کارگاه آخر و نداشتن قرارداد رو مد نظر داشته باشین

 

پاسخ سوال مرتبط با تغییر کد کارگاه بیمه شده

احتمالا شرکت تان یک شرکت پیمانکاری است . بله می توانید ولی باید نامه عدم نیاز به شما بدهند و شما باید در اداره کار برای بازگشت به کار درخواست دهید و کارفرما باید جوابگو باشد . اگر اداره کار رای به بازگشت شما به اداره کار نداد می توانید از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنید . چون کارفرمایتان یکی بوده است مجموع قراداد هایتان در نظر گرفته می شود و عدم تمدید قرارداد 7 ماهه ملاک قرار داده نمی شود .

 

 

شرایط دریافت بیمه بیکاری مجدد چگونه است؟

آیا اگر بعد یکي دوسال سابقه یک بار بیمه بیکاری بگیریم . حتما بايد ده سال از گرفتن بیمه بیکاری گذشته باشه تا مجددا بهمون تعلق بگیره؟ یا در شرکت جدید بعد دو سه سال بیمه مجدد باز بیمه بیکاری تعلق میگیره؟

 

پاسخ سوال مرتبط با تغییر کد کارگاه بیمه شده

شما باید حداقل یکسال در آخرین کارگاه پرداخت حق بیمه بصورت مداوم داشته باشید
تا بیمه بیکاری به شما تعلق بگیرد.

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…