تغییر نام شرکت

نحوه تغییر نام شرکت

شرکت های مختلفی که در ایران یا خارج از کشور ثبت می شوند، ممکن است پس از گذشت مدت زمانی قصد تغییر نام شرکت تجاری خود را در انواع : سهامی خاص، عام، با مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی و … را داشته باشند. برای این کار راه حل خاص خود وجود دارد و باید از قوانین و مقرراتی که برای تغییر اسم یک شرکت وضع شده است، مطلع باشید. در این مقاله از وبلاگ موسسه حقوقی آگاه ثبت قصد دارید تا به بررسی کلیاتی در باره شرایط و قوانین تغییر نام شرکت، مدارک مورد نیاز و مراحلی که باید برای آن طی کرد، بپردازیم تا شما با دانشی بالا و اطلاعاتی مناسب، قدم در این مسیر گذاشته و در سریع ترین زمان و با بهترین قیمت، به هدف خود دسترسی پیدا کنید. این موضوع را می توانید بصورت کامل به کارشناسان ما نیز واگذار کنید.

مراحل تغییر نام شرکت

در گام اول برای تغییر دادن نام شرکت تجاری خود باید چند وجه را در نظر بگیرید. به عنوان مثال ابتدا باید از طریق مراجعه به سامانه مربوطه ، اقدام به استعلام گرفتن نام جدیدی که برای شرکت خود در نظر دارید، کنید تا یک اسم تکراری را انتخاب نکرده باشید. پس از آن باید اقدام به تشکیل دادن یک مجمع عمومی بصورت فوق العاده کنید تا موارد را در آن ذکر و بررسی کنید که از مهم ترین اقدامات در این جلسه، تنظیم صورت جلسه ای که توسط کلیه سهامداران شرکت امضا شده باشد، است. سازمان و اداره ثبت شرکت ها نیز وظیفه دارد تا این صورت جلسه را برای شما به ثبت رسانده و یک رسید به شما تحویل دهد. در گام بعدی باید آگهی رسمی تغییرات اسم شرکت را منتشر و در یک روزنامه رسمی کلیه تغییرات بوجود آمده را ثبت نمایید. در کلیه این مراحل، قوانین تغییر نام شرکت نباید نادیده گرفته شود که در ادامه به آن می پردازیم.

قوانین تغییر نام شرکت

شرایط برای تغییر نام شرکت چیست؟

در هنگام انتخاب کردن اسم جدید برای شرکت تجاری خود باید در نظر داشته باشید که یک سری از قوانین را نباید زیر پا گذاشت. به عنوان مثال: حتما باید یک نام خاص و یکتا انتخاب کنید که از قبل توسط شخص یا شرکتی ثبت نشده باشد. از استفاده کردن حروف انگلیسی، عربی پرهیز کنید و حتما اسم انتخابی شما باید در 3 بخش خلاصه شود. استفاده از کلمه هایی مثل: دولتی، ملیت، ملی، بین المللی در هنگام تغییر اسم شرکت ممنوع می باشد و نمی توان از اسم شخصیت های معروف تاریخی یا هنری استفاده کرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و راهنمایی بصورت رایگان در باره قوانین وضع شده هنگام تغییر نام شرکت خود می توانید بصورت 24 ساعته با مشاوران آگاه ثبت در تماس باشید.

مدارک مورد نیاز برای تغییر نام شرکت

 

  • ارائه صورتجلسه ای از تغییر اسم شرکت
  • تهیه آگهی ثبت و تاسیس و روزنامه رسمی
  • ارائه مدارک شناسایی مثل شناسنامه و کارت ملی
  • در صورت اعمال تغییرات در شرکت باید با ارائه یک تصویر آن را تحویل داد

مدت زمان مورد نیاز برای تغییر نام شرکت تجاری

 

بصورت خلاصه ابتدا با تشکیل مجمع باید بر اساس نظرات و رای گیری افراد، تصمیم گیری برای این موضوع آغاز شود که زمان زیادی نمی برد. در مرحله بعدی صورت جلسه این مجمع نوشته و تنظیم می شود و طی مدت زمان 72 ساعت باید مدارک مورد نیاز که در بالا ذکر شد به اداره ثبت شرکت ها ارسال شود. با پرداخت هزینه حق ثبت پس از 30 روز کاری با مراجعه به اداره ثبت شرکتها، در صورت وجود نواقص آن را برطرف کرده و آگهی تغییرات منتشر می شود. از نظر زمانی این پروسه می تواند بازه ای بین 35 تا 60 روز کاری زمان برده تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

هزینه تغییر نام شرکت در ایران

تغییر نام شرکت چقدر هزینه دارد؟

برای پرداخت هزینه های مورد نیاز می توانید به دو صورت عمل کنید: 1- کلیه امور را بصورت شخصی پیگیری کنید که نیاز به پرداخت هزینه حق ثبت در اداره ثبت دارید. 2- می توانید از طریق موسسه حقوقی آگاه ثبت امور خود مثل ثبت شرکت ، ثبت برند و … را به ما واگذار کرده که با بهترین قیمت و هزینه برای شما انجام می شود. برای دریافت نرخ دقیق هزینه های مورد نیاز می توانید بصورت 24 ساعته با ما در تماس باشید.

جمع بندی

تغییر اسم شرکت های تجاری، یکی از پر تکرار ترین چالش ها و مسائلیست که بعضا ما با آن مواجه می شویم و باید برای انجام آن از قوانین، هزینه ها و شرایطی که دارد آگاه باشیم. در وبلاگ آگاه ثبت قصد داشتیم تا بصورت کامل شما را با مهم ترین موضوعات آشنا کرده و بتوانید انواع شرکت های سهامی، مختلط، تعاونی، مسئولیت محدود و … را به راحتی تغییر اسم دهید و به ادامه امور خود بپردازید. در صورت واگذاری امور حقوقی خود به موسسه ما می توانید از مزایای قیمت اقتصادی، سرعت بالای انجام کار و نتیجه بهتر، بهره مند شوید.

هزینه های تغییر نام شرکت چقدر است؟

هزینه حق ثبت، وکیل، چاپ آگهی و … را باید جزو هزینه های مربوطه حساب کرد. با این حال می توانید از طریق تماس با آگاه ثبت، نرخ دقیق تعرفه ها را بدست بیاورید.

برای تغییر نام شرکت سهامی باید چکار کرد؟

با مطالعه این مطلب می توانید به مدارک مورد نیاز، قوانین تغییر نام و شرایط کلی مسلط شده و در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر می توانید بصورت رایگان با ما در ارتباط باشید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.


جهت مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…