Skip to content
آگاه ثبت » وبلاگ و مقالات » تغییرات شرکت » تغییر آدرس شرکت

تغییر آدرس شرکت

تغییر آدرس شرکت

همان طوری که می دانید شرکت هایی که در حوزه های تجاری و یا غیر تجاری فعالیت می کنند باید به صورت رسمی ثبت شوند. شرکت های ثبت شده در صورتی که بعد از مدتی بنا به دلایل مختلف مجبور به تغییر آدرس شوند باید این تغییر را به اداره ثبت اعلام کنند و اطلاعات شرکت مذکور بروز شود. از آنجایی که نباید به راحتی از کنار ثبت تغییر آدرس گذشت ما نیز این متن را آماده کرده و در اختیارتان قرار داده ایم تا در صورت نیاز و در مواقع لزوم بدانید که باید چه کاری انجام دهید.

مراحل و طریقه تغییر آدرس شرکت

آموزش تغییر آدرس شرکت

مراحل تغییر آدرس شرکت به شرح ذیل می باشد:

  • در اولین قدم برای تغییر آدرس باید یک مجمع عمومی فوق العاده تشکیل شود و تمامی و یا اکثریت شرکا باید در آن حضور به هم رسانند.
  • در مرحله دوم باید بر اساس تشریفات و اساسنامه، شرکا به مجمع دعوت شوند.
  • در قدم بعدی، صورتجلسه امضا و به سازمان ثبت اسناد ارائه خواهد شد.
  • دریافت تاییدیه برای اعمال تغییرات در این مرحله الزامی است.
  • قبل از تغییر آدرس شرکت باید پیش آگهی دریافت شود.
  • در گام بعدی باید به سازمان ثبت اسناد مراجعه کرده و پیش نویس آگهی تکمیل شود.
  • هزینه ثبت نیز بعد از تمام مراحل بالا باید پرداخت شود.
  • بعد از پیش نویس، آگهی تغییر آدرس بعد از مدت زمان یک هفته منتشر می شود.
  • در نهایت نیز باید مدارک به اداره ثبت ارسال شود.

هزینه تغییر آدرس شرکت

هزینه تغییر آدرس شرکت چقدر است

هر گونه تغییری که در شرکت ها به وقوع می پیوندد باید ثبت شده و برای آن نیز هزینه ای پرداخت گردد. از آنجایی که تغییر آدرس شرکت نیز یکی از تغییراتی که باید برای ثبت آن اقدام کرد، پرداخت هزینه لازم و ضروری به نظر می رسد.

اما برای آنکه بتوانید تغییر آدرس را به صورت رسمی ثبت کنید باید مدارکی که در این متن به آن اشاره کردیم را آماده کرده و در اختیار اداره ثبت شرکت ها قرار دهید. به صورت کلی اگر مدارکی که آماده کرده اید کامل بوده و هیچ نقصی در آنها وجود نداشته باشد و به عبارت دیگر به تایید این اداره برسد شما باید برای ثبت آدرس جدید شرکت هزینه ای را پرداخت کنید. معمولا برای چاپ آگهی تغییرات در روزنامه های کثیرالانتشار و یا روزنامه رسمی باید مبلغی را پرداخت کنید که این هزینه تحت تاثیر فاکتورهای مختلف بوده و می تواند متفاوت باشد.

مدارک لازم جهت تغییر آدرس شرکت

مدارکی که برای تغییر آدرس شرکت به مورد نیاز است شامل موارد زیر هستند:

  • ارائه اساسنامه شرکت
  • ارائه کپی از شناسنامه اعضای شرکت
  • ارائه یک کپی از کارت ملی اعضای شرکت
  • ارائه صورت جلسه تنظیم شده
  • ارائه کدپستی محل جدیدی که شرکت به آن نقل مکان کرده است
  • ارائه اظهارنامه که در آن سهم کلیه اعضا مشخص شده است

شرایط تغییر آدرس شرکت

معمولا بعد از آنکه شرکت ثبت می شود باید در طی مدت 2 ماه، یک فضای مناسب برای فعالیت شرکت معرفی گردد. توجه داشته باشید که برای دریافت کد اقتصادی و همچنین تشکیل پرونده دارایی نیاز دارید تا یک سند مالکیت یا اجاره نامه از محلی که شرکت در آن واقع است را در اختیار اداره دارایی قرار دهید.

به همین دلیل باید هر گونه تغییر آدرس به اداره ثبت اطلاع داده شود. از آنجایی که تمام نامه ها به آدرس ثبت شده شرکت ارسال می شود در نتیجه اعلام تغییر آدرس شرکت از اهمیت فوق العاده زیادی برخوردار است.

تغییر آدرس شرکت با مسئولیت محدود

برای شرکت های مسئولیت محدود نیز تغییر آدرس روال خاص خود را دارد. در این شرکت ها به هنگام تغییر آدرس و کدپستی شرکت باید یک مجمع عمومی تشکیل شده و در نهایت نیز صورتجلسه تنظیم شده توسط کلیه شرکا امضا شود.

اگر تعداد افرادی که در شرکت سهامدار هستند زیاد باشد می توان یک هیئت نظارت تعیین کرد. اعضای هیئت باید در صورتجلسه عنوان شده و در نهایت نیز امضای این افراد در آن درج گردد. توجه داشته باشید که نهایتا تا یک ماه بعد از تاریخی که مجمع برگزار شده است صورتجلسه تنظیم شده باید به اداره ثبت شرکت ها تحویل داده شود.

تغییر آدرس شرکت سهامی خاص

همان طوری که اشاره کردیم اگر تغییر در آدرس و یا کد پستی یک شرکت به وجود آید مراتب امر باید اطلاع داده شود. اگر یک  شرکت سهامی خاص به هر دلیلی مجبور شود آدرس خود را تغییر دهد باید مراحلی که در ادامه ذکر خواهیم کرد را رعایت کند.

اولین کاری که برای تغییر آدرس شرکت های سهامی خاص باید صورت گیرد، تشکیل یک مجمع عمومی فوق العاده است. در این مجمع در مورد تغییر آدرس تصمیم گیری خواهد شد. البته برای آنکه کارها راحت تر و سریع تر انجام شود می توان در اساسنامه قید کرد که زحمت تغییر آدرس را هیئت مدیره شرکت به عهده گیرد.

برای آنکه مجبور نباشید مرتبا برای اصلاح آدرس در اساسنامه اقدام کنید بهتر است از همان ابتدا، شهری که شرکت مورد نظر در آن قرار دارد را ذکر کنید و آدرس دقیق شرکت را قید ننماید.

نمونه نامه تغییر آدرس شرکت

نمونه نامه تغییر آدرس در واقع یک صورتجلسه است که با سرچ در گوگل حتما مشاهده خواهید کرد. این نکته را مورد توجه قرار دهید که تغییر آدرس شرکت های تجاری با یکدیگر تفاوت هایی دارید و همین موضوع سبب می شود که صورتجلسه آماده شده نیز متفاوت باشد.

در نمونه نامه صورتجلسه شرکت های سهامی خاص که قصد دارند آدرس خود را تغییر دهند اطلاعات متفاوتی مانند نام شرکت، شماره ثبت، نام تمامی اعضا از جمله رئیس جلسه، ناظر رئیس، منشی جلسه باید ذکر گردد.

در نمونه نامه صورت جلسه شرکت هایی با مسئولیت محدود مواردی مانند نام شرکت، شماره ثبت شرکت، شناسه ملی و نام تمامی سهام داران با میزان سهمی که دارند باید آورده شد.

سامانه ثبت تغییر آدرس شرکت

شرکت هایی که مجبورند آدرس خود را تغییر دهند باید یک درخواست در سامانه ثبت شرکت ها به ثبت برسانند. افراد با مراجعه به این وب سایت  می توانند درخواست خود را مبنی بر تغییر آدرس به ثبت برسانند. بعد از ثبت درخواست، مدارکی که در این متن به آن اشاره کردیم باید در این سامانه بارگذاری شده و اطلاعات مورد نظر باید وارد گردد. در وارد کردن اطلاعات دقت به خرج دهید تا هیچ اشتباهی صورت نگیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *