Skip to content
آگاه ثبت » وبلاگ و مقالات » مقالات آموزشی کارت بازرگانی » ترخیص کالا بدون نیاز به کارت بازرگانی و شرایط آن

ترخیص کالا بدون نیاز به کارت بازرگانی و شرایط آن

ترخیص کالا

 

 

در این مقاله که درباره ی ترخیص کالا برای شما آماده شده، ما به بیان نکاتی در زمینه ی واردات و صادرات کالا بدون نیاز به کارت بازرگانی و شرایط واردات و صادرات با کارت بازرگانی را به صورت کامل برای شما شرح داده ایم تا انتخاب کنید که، برای ترخیص ، کارت بازرگانی بگیرید یا نگیرید.

 

کارت بازگانی جهت امور ترخیص و واردات کالا

کارت بازرگانی: از مدارک مهم مورد نیاز تاجران فعال حوزه در واردات و صادرات می باشد که اخذ آن برای ترخیص کالا شرایط خاصی دارد.

کارت بازرگانی برای آن دسته از افراد حقیقی یا حقوقی که می‌خواهند به کار تجارت در سطح جهان یعنی صادرات یا واردات کالا و خدمات به کشور انجام دهند و یا کالایی را از گمرک ترخیص کنند، الزامی است. البته افراد پس از اخذ کارت بازرگانی به مدت یک سال می‌توانند اقدام به واردات یا صادر کردن کلیه اقلام مجاز و اقلامی که قانون صادرات یا واردات آن‌ها را ممنوع نکرده است، بپردازند. بعد از گذشت یک سال از تاریخ صدور کارت، می‌بایست با ارائه مدارک لازم جهت اخذ تمدید کارت بازرگانی مراجعه کنند.

همچنین می توانید برای اطلاعات تکمیلی در زمینه اخذ کارت بازرگانی هوشمند، مقاله ی اخذ کارت بازرگانی هوشمند که در جهت گرفتن کارت بازرگانی نوشته شده است، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

آیا ترخیص کالا بدون کارت بازرگانی امکان پذیر است؟

ترخیص کالا بدون داشتن کارت بازرگانی: برای کسانی که برای اولین بار اقدام به تجارت کرده اند و یا کارت بازرگانی ندارند، یکی از بهترین و ساده ترین روشها، استفاده از کارت بازرگانی شرکت های ترخیص کالا صادراتی و وارداتی است. بدین صورت که کالاها به نام دارنده کارت بازرگانی وارد و یا خارج می شوند و تمامی عوارضات و مالیات ها نیز به نام صاحب کارت بازرگانی صادر می شود و با این کار می توان کالا را به راحتی ترخیص کرد.

 

کارت بازرگانی حقوقی یکی از انواع کارت بازرگانی است که مخصوص اشخاص حقوقی است و تفاوتهایی با نوع حقیقی آن دارد؛ مقاله کارت بازرگانی حقوقی به تمامی نکات دریافت و مزایای کارت بازرگانی حقوقی اشاره شده که مطالعه آن را به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم.

 

کارت بازرگانی برای ترخیص

کارت بازرگانی کارتی است که توسط اتاق بازرگانی و وزارت صنایع و معادن صادر می گردد و به تائید وزارت بازرگانی می رسد که اعتبار آن از یک سال تا پنج سال می باشد. دارندگان این کارت طبق قانون، اجازه تجارت را دارند. لازم به ذکراست در هر زمانی امکان ابطال کارت بازرگانی به صورت اختیاری و در برخی موارد به صورت اجباری وجود دارد. ترخیص کالا دارای مراحلی است که بایستی به ترتیب و دقت بالایی انجام شوند و قطعا نیاز به تجربه تجاری دارد که اگر شما در این راه تازه کار هستید، به شما پیشنهاد میکنیم از یک فرد متخصص جهت این کار سوال کنید.

لازم به ذکر است که شما می توانید از مشاوره رایگان متخصصان موسسه حقوقی آگاه ثبت به صورت رایگان بهره مند شوید.

 

 

واردات کالا

 

 

کارت بازرگانی برای ترخیص چه کالاهاییست؟

واردات محصولات حیوانی، محصولات نباتی، فرآورده های روغن های حیوانی یا نباتی، محصولات صنایع غذایی، محصولات معدنی، محصولات پلاستیکی، پوست حیوانات، چوب و مصنوعات چوبی، خمیر چوب و کاغذ، پارچه و فرآورده های نساجی، کفش و کلاه، مصنوعات سنگ و گچ و سیمان، فلزات و سنگ های گرانبها، چدن، آلومینیوم، سرب، ماشین آلات وسایل نقلیه، لوازم عکاسی، مبل، مواد شیمیایی، واحد های تولیدی، مواد اولیه واحد های تولیدی، نیاز به کارت بازرگانی دارد.

پیشنهاد آگاه ثبت مطالعه مراحل اخذ کارت بازرگانی ارزان جهت شروع فعالیت بازرگانی در کمترین زمان ممکن می‌باشد.

 

اجاره کارت بازرگانی برای ترخیص

در صادرات یا واردات کالاها داشتن کارت بازرگانی، اجباری و ضروری است. اگر بنا به دلایلی دارای کارت بازرگانی نیستید و می خواهید به واردات یا صادرات بپردازید می توانید کارت بازرگانی اجاره کنید و با استفاده از کارت بازرگانی دیگران اقدام به تجارت نمایید.

 

بهترین روش ترخیص کالا چیست؟

یکی از بهترین روشهای ترخیص، استفاده از کارت بازرگانی شرکت های ترخیص کار گمرک، برای صادرات و واردات کالا می باشد. مخصوصا برای کسانی که برای اولین بار اقدام به تجارت کرده اند که بدین روش، کالاهای وارداتی به نام دارنده کارت بازرگانی وارد می شوند و تمامی عوارضات و مالیات ها نیز به نام او صادر می شود.

 

لازم به ذکر است که شما می توانید از مشاوره رایگان متخصصان موسسه حقوقی آگاه ثبت به صورت رایگان بهره مند شوید.

 

ترخیص کالا

ترخیص کالا به منظور ارائه کالاها و اجناس به گمرک و آزادسازی آنها برای وارد کننده یا صادر کننده انجام می شود. در این صورت کالا از حالت قاچاق خارج شده و جنبه قانونی پیدا می کند. در فرآیند ترخیص کالا چندین مرحله طی می شود که از جمله آماده سازی، ثبت اسناد واردات یا صادرات کالا به شکل فیزیکی یا الکترونیک، محاسبه وجوهی همچون سود بازرگانی، حقوق گمرکی، مالیات، ماخذ تعرفه گمرکی و تسهیلات ارائه شده توسط دولت به واردکنندگان و صادر کنندگان کالا و … صورت می گیرد.

در اکثر کشورها کارگزاران گمرک و حق العمل کاران، در زیر مجموعه فعالیت فورواردری و یا هدایت کالا فعالیت می کنند. خطوط کشتی رانی، وارد کنندگان و صادر کنندگان و تجارت های مستقل بطور عمده کارفرمایان حق العملکار گمرکی به شمار می روند و کشور ایران هم از این قائده مستثنی نمی باشد.

 

اهمیت ترخیص کالا

در زمانی که فرآیند ترخیص کالا صورت می گیرد، یکی از موارد ضروری، تعیین ارزش کالاهای ترخیص شده می باشد. ارزش کالاها از جمله اطلاعاتی است که یک ترخیص کار گمرک و یک تاجر با سابقه باید به آن توجه داشته باشند. در تمامی گمرکات، در مرزهای کشور ارزش کالاها با قیمت های متفاوتی تعیین می شوند که با مراجعه به سامانه TSC می توانید این ارزش ها را مشاهده کنید.

 

شرایط لازم جهت ترخیص کالا

برای ترخیص کالا  از گمرک باید مجوزهای لازم و کارت حق العمل کاری و کارت بازرگانی که توسط سازمان گمرک ایران صادر می شود، دریافت شود.

 

هزینه کارت بازرگانی مقاله ایست که جهت اطلاع شما متقاضیان گرامی از تعرفه های کارت بازرگانی نوشته شده است. برای اطلاع از هزینه های دریافت، مقاله مورد نظر را مطالعه نمایید.

 

مراحل ترخیص کالا در گمرک

  1. تکمیل اسناد
  2. ورود اطلاعات از طریق سیستم
  3. پرینت اظهارنامه
  4. دریافت کوتاژ و تعیین مسیر

مسیر سبز: صندوق

مسیر زرد: بررسی اسناد توسط کارشناس و اخذ مجوزهای لازم

مسیر قرمز: ارزیابی و اخذ مجوزهای لازم و بررسی اسناد توسط کارشناس

  1. ارزیابی کالا
  2. اخذ مجوزهای لازم
  3. کارشناس سرویس (مجازی)
  4. 10% کرایه حمل خطوط خارجی
  5. صندوق
  6. انبارداری و نگهداری
  7. درب خروج
  8. خروج کالا

 

 

هزینه ترخیص کالا از گمرک

هزینه ترخیص کالا می تواند شامل هزینه انبارداری و نگهداری، باربری، تخلیه، تعرفه آزمایشگاه، بارگیری، بدرقه کالا ، کارشناسی کالا و غیره… باشد؛ که از صاحب کالا ( یا نماینده آن ) در هنگام ترخیص، دریافت می گردد.

هزینه های گمرکی ذکر شده بصورت مجزا از حقوق ورودی وصول می گردد. حقوق ورود کالا جهت ترخیص کالا 5% ارزش گمرکی که به اضافه سود بازرگانی است که سازمان گمرک ایران مسئولیت وصول آن را به عهده دارد و جهت رویه واردات قطعی کالا وصول می نماید.

 

در پایان این مقاله، از شما دعوت می کنم که در صورت تمایل اینجا کلیک کنید و از خدمات مشاوره رایگان موسسه حقوقی آگاه ثبت در زمینه اخذ کارت بازرگانی آنلاین برخوردار شوید تا هرچه زودتر به امور ترخیص و واردات صادرات کالا بپردازید تا اقتصاد کشور عزیزمان رونق یابد و ما به نوبه ی خود سهمی در آن داشته باشیم.

منبع: دانشنامه ویکی پدیا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *