برند های غیر قابل ثبت کدام اند؟

لیست برندهای غیر قابل ثبت

ثبت برند، یکی از اقدامات بسیار مهم برای افرادیست که قصد دارند به کسب و کار خود بصورت جدی تری نگاه کرده و آن را از طریق مسائل قانونی و حقوقی، پیگیری کنند. در این میان بسیاری از برند ها در هنگام ثبت، با عدم تایید مواجه شده و نمی توان آن را برای یک شرکت یا یک کسب و کار انتخاب کرد، از این رو باید با کلیاتی در باره برند هایی که غیر قابل ثبت می باشند، آشنا شویم. اینکه هر فردی قصد داشته باشد تا اولین اسمی که در ذهن خود دارد را بتوان ثبت کرد، امروزه امری انجام نشدنیست، چرا که ثبت برند نیز همانند بسیاری از امور، شامل قوانین خاص خود در کشور ایران و خارج از آن می باشد. در ادامه این مقاله از سایت آگاه ثبت، به این قوانین اشاره ای کلی خواهیم کرد تا در این مسیر با مشکلی مواجه نشوید و برند های غیر قابل ثبت را بشناسید.

خلاصه ای از واژه برند و برند های غیر قابل ثبت

برند بصورت خلاصه، شامل یک نماد،اسم و یا لوگویی می باشد که با هدف معرفی محصول و خدمات یک شرکت یا حوزه کاری، ثبت می شود. ثبت برند آنلاین در آگاه ثبت توسط کارشناسان حرفه ای و متخصص در سریع ترین زمان با قیمت مناسب، پیگیری شده و می توانید با ما در ارتباط باشید و همچنین از قوانین برند های غیر قابل ثبت مطلع شوید.

برند باید از قوانین اسم گذاری، طراحی و شرایطی که بصورت قانون برای ثبت آن درج شده است، پیروی کرده و یک نام، متناسب با حوزه فعالیت خود را انتخاب کنید که بیانگر هویت کاری شما باشد و سعی در ارتقای آن و تبلیغات برای گسترش تجارت خود داشته باشید.

لازم به ذکر است برای اطلاعات از هزینه ثبت برند به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

برند غیر قابل ثبت چیست؟

بسیاری از افراد هنگام ثبت یک برند دلخواه خود، با عدم پذیرش آن مواجه شده اند و سعی داشتند تا به علت آن بپردازند، در این امر بهتر است شما از تجربه ما استفاده کرده و به نکاتی که در این مقاله بررسی می کنیم، توجه کافی را داشته باشید تا یک برند مناسب و قابل ثبت را انتخاب کنید.

انواع برند های غیر قابل ثبت

در این بخش سعی کردیم تا مهمترین دلایلی که باعث می شود تا یک برند غیر قابل ثبت باشد را با شما بررسی کنیم:

1. برند های گمراه کننده

اگر شما در هنگام ثبت برند، یک لوگو، تصویر، آرم و یا واژه ای را انتخاب کنید که با محصول و یا خدماتی که ارائه می دهید تناقض داشته باشد و یا باعث گمراه شدن افراد شود، ثبت آن غیر ممکن می باشد.برای مثال اگر شما در حوزه لباس فعالیت می کنید و برند شما یک لوگو یا تصویر خوراکی داشته باشد، این امر با مشکلات زیادی برند شما را روبه رو خواهد کرد.

2. شبیه به هیچ برند دیگری نباشد

برند انتخابی شما نباید از نظر ظاهری و لوگو، شبیه به یک برند دیگر باشد تا باعث عدم تشیص و حتی ضرر و زیان به اعتبار یک برند دیگر شود.از این رو هنگام طراحی لوگو یا اسم مناسب، باید به این نکته نیز توجه داشته باشید.برای مثال برند کوکاکولا، یک لوگو با رنگ و نگارش مشخص دارد و هیچ برندی دیگر امکان ثبت شدن به این شکل را ندارد.

3-عدم مغایرت با قوانین جمهوری اسلامی

هر کشوری قوانین خاص خود را داشته و این امر در ثبت برند نیز، پا برجاست.از این رو بهتر است برای جلوگیری از عدم ثبت برند، قوانینی مانند: انتخاب نام شایسته و مناسب، عدم مغایرت با امنیت ملی کشور، موازین شرعی و اخلاق حسنه، نکاتیست که باید به آن دقت کرد.

4-برند هایی با اسم عام قابل قبول نمی باشند

برای مثال اگر شما در حوزه فناوری و تکنولوژی، قصد ثبت برند را دارید، نمی توانید از کلمه یا واژه کامپیوتر یا تکنولوژی استفاده کنید، چرا که یک کلمه بسیار عمومی و رایج می باشد.به جای آن از کلماتی مثل، تکنولایف و امثال آن می توانید استفاده کنید.

5-برند شما نباید شامل واژه های توصیفی باشد

عالی برند، بهترین برند و امثال این واژه ها، در اسم یا لوگوی انتخابی شما نباید درج شود، چرا که هم جنبه تبلیغی داشته و هم کیفیت ارائه خدمات شما را یک مشتری یا افراد جامعه از نوع برخورد و سبک کاری شما تشخیص می دهند.همچنین از جهات روانشناسی نیز استفاده از صفت در برند نیز در بازار های تجاری و مالی دنیا، امری طبیعی نمی باشد.

6-عدم استفاده از علائم کشور های مختلف

7-عدم استفاده از اسم معصومین و امامان یا پادشاهان در لوگو به هر نحوی

مشورت پیش از ثبت برند برای جلوگیری از برند های غیر قابل ثبت

استعلام برندهای غیر قابل ثبت

برند های غیر قابل ثبت بسیاری پس از ارسال و طی کردن مراحل حقوقی پیدا شده اند که به دلیل بی توجهی افراد به قوانین ثبت آن، باعث شده تا زمان و هزینه زیادی صرف کنند و در آخر مراحل کاری آن ها بدون نتیجه باقی بماند.از این رو بهتر است پیش از اقدام برای این کار، از طریق ارتباط با مشاوران آگاه ثبت، بتوانید در سریع ترین زمان، به خواسته خود با مشاوره رایگان برسید.

پیش از ثبت برند دلخواه خود باید استعلام آن گرفته شود، سپس مراحل قانونی را طی نمایید.برای این کار می توانید با آگاه ثبت در ارتباط باشید تا با مشاوره رایگان شما را راهنمایی کنیم.

با توجه به تغییراتی که در قوانین حقوقی کشور ایران رخ می دهد، ممکن است هر ساله یا چند سال یک بار یک قانون جدید برای ثبت این نوع از برند ها ارائه شود.

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…