اقامت اتباع خارجی با ثبت شرکت

قوانین دریافت اقامت برای اتباع خارجی با ثبت شرکت

دریافت اقامت اتباع خارجی با ثبت شرکت در ایران موضوع مورد بحث ما در این مقاله از سامانه ثبت شرکت آگاه ثبت می باشد، پس اگر قصد دارید در این باره بیش تر بدانید ما را در این مقاله همراهی کنید.  لازم به ذکر است که برای دریافت اقامت اتباع خارجی و مراحل ثبت شرکت در ایران  رعایت برخی شروط لازم است و فرد باید آن ها را انجام بدهد تا بتواند مراحل کار را طی کند. ماده ۱ قانون ثبت شرکت می گوید که هر شرکتی که داخل ایران شکل می گیرد و فعالیت اصلی خود را در ایران انجام می دهد ایرانی محسوب می‌ شود.

دریافت اقامت اتباع خارجی با ثبت شرکت در ایران

دقت کنید هر شخص حقیقی و حقوقی که قصد داشته باشد داخل ایران یک شرکت ثبت کند باید یک سهامدار ایرانی با عنوان شخصیت حقوقی داشته باشد ‌. ماده ۴ آیین نامه اجرایی نیز برای حمایت و تشویق کسانی که در ایران شرکت می زنند اضافه می کند که اتباع خارجی برای مشارکت و سهم داشتن در شرکت هیچ محدودیتی ندارند.  سرمایه گذار می تواند به صورت صد در صد صاحب سهام یک شرکت باشد.

مزایای ثبت شرکت در ایران

شایان ذکر است که اتباع خارجی با ثبت شرکت در ایران می توانند از مزایای بسیار زیادی بهره مند شوند. اولین و مهم ترین مزیت این کار را که می دانید‌. آن ها می توانند صاحب کل سهام باشند.  اتباع خارجی می توانند با کشور های دیگر نیز همکاری کنند و دانش و فناوری را به دیگر کشور ها منتقل کنند. قطعا زمانی که یک فرد خارجی در ایران شرکت به ثبت می رساند می تواند تحت حمایت قانون قرار بگیرد و با خیال راحت به فعالیت خود ادامه بدهد. علاوه بر این ها آن فرد می تواند در سایر شهر ها نیز نمایندگی داشته باشد و با تبلیغاتی که انجام می دهد کسب و کار خود را به افراد زیادی از افراد معرفی کند و این گونه باعث رشد شرکت خود شود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت برای اتباع خارجی

شرایط و مدارک دریافت اقامت برای اتباع خارجی با ثبت شرکت

ماده ۵ نظامنامه ثبت شرکت برای چنین مواردی اضافه می کند که این افراد باید یک سری مدارک را به اداره ثبت شرکت تحویل بدهند.

  • اظهار نامه ثبت شرکت توسط اتباع خارجی
  • گواهی تایید شده از اساس نامه شرکت
  • مجوز از وزارت خانه و یا یک نهاد انقلابی
  • گواهی تایید شده از اختیار نامه نماینده عمدا شرکت ها در ایران
  • و غیره

خواندن مقاله ثبت شرکت در سامانه آگاه ثبت پیشنهاد می شود.

ثبت اظهار نامه شرکت به چه چیز هایی نیاز دارد

ارسال اظهارنامه برای دریافت اقامت برای اتباع خارجی با ثبت شرکت

باید خدمتتان عرض کنیم که برای ثبت اظهار نامه شرکت برای اتباع خارجی نیز یک سری مراحل خاص خود را دارد. ابتدا باید نام کامل شرکت را وارد شود. میزان سرمایه شرکت در آن زمان که تقاضای ثبت انجام شده است. باید مشخص شود که نوع شرکت چیست ( ثبت شرکت سهامی خاص ، ثبت شرکت سهامی عام ،  تضامنی، مختلط و غیره) . آدرس دقیق شرکت به همراه کد پستی ، اظهار نامه ثبت شرکت به زبان فارسی، یک نسخه از اختیار نامه نماینده فرد که همان مدیر شعبه است نیز لازم است.  فرد یا موکل او باید گواهی اسناد ثبت شرکت در ایران را تهیه کند و هم چنین باید یک تعهد نامه پر کند از این که هر سال آخرین بیلان شرکت را به دایره ثبت شرکت تحویل بدهد.

ارائه تصدیق نامه برای اتباع خارجی

برای تصدیق نامه باید طبق ماده ۱۸ نظامنامه ثبت شرکت پیش رفت. این ماده مشخص می کند که بعد از ثبت شرکت اداره ی ثبت باید یک گواهی مبتنی بر این که ثبت شرکت به فرد ارائه بدهد.  این گواهی شامل موارد زیر است.

  1. نام کامل شرکت و مشخص کردن نوع آن
  2. آدرس کامل شرکت به همراه پلاک و کد پستی
  3. مشخص کردن مقدار سرمایه ی شرکت در زمان به ثبت رساندن آن
  4. مشخص شود که شرکت قصد فعالیت در چه زمینه ی صنعتی، تجارتی و مالی را دارد.
  5. تاریخ ثبت باید مشخص شود.
  6. تابعیت شرکت
  7. امضای مدیر کل ثبت اسناد مملکتی

اگر فرد  قصد دارد در کوتاه ترین زمان ممکن تصدیق نامه خود را دریافت کند باید به سرعت این مدارک را تهیه کند و آن ها را به اداره ثبت شرکت تحویل دهد.

دریافت خدمات ثبت شرکت برای اتباع خارجی در آگاه ثبت

چگونگی دریافت اقامت برای اتباع خارجی با ثبت شرکت

دقت کنید که ثبت شرکت حتی برای ایرانی ها نیز یک سری ریز کاری ها دارد که حتما باید رعایت شوند حال تصور کنید که قرار است یک فرد خارجی شرکت خود را به ثبت برساند. در چنین مواقعی حضوری یک وکیل که کار ها را پیگیری کند لازم و ضروری است اگر کسی قصد دارد یک شرکت در ایران به ثبت برساند می تواند با تیم حرفه ای ما همکاری کند تا آن ها کار را به از صفر تا صد را انجام دهند. زمانی که کار را به بچه های تیم ما سپرده می شود دیگر لازم نیست کاری کنند تنها باید مدارک خود را به آن ها تحویل دهند تا آن ها تمام کار را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهند. خیلی از کاربران نیز از ما می پرسند که این کار چه قدر زمان می برد. باید به این نکته اشاره کنیم که گاهی اوقات یک سری مدارک کامل نیستند و این کار را به تعویق می اندازد در صورتی که فرد دیگری تمام مدارک خود را فورا تکمیل می کند و کار تو با سرعت بیش تری انجام می شود پس ما نمی توانیم یک زمان مشخص به کسی  اعلام کنیم

هزینه ی ثبت شرکت برای اتباع خارجی در ایران

اگر قصد دارید به طور دقیق هزینه ثبت شرکت در ایران را بدانید باید با مشاور های ما در سامانه آگاه ثبت تماس بگیرید. زیرا هزینه این کار به عوامل گوناگونی بستگی دارد و ما بدون در نظر گرفتن‌ آن ها نمی توانیم یک مبلغی را به کسی اعلام کنیم.  دقت کنید که حقیقی و یا حقوقی بودن شرکت در این هزینه ها موثر است و به طور کلی فرد باید هزینه ی ثبت اظهار نامه، هزینه ی کارت بازرگانی ،  هزینه ی ثبت آگهی های اول و دوم در روزنامه های رسمی،  حق الثبت و حق الزحمه ی وکیل را بپردازید پس همین حالا با مشاور های ما تماس بگیرید .

جمع بندی

اتباع خارجی می توانند با ثبت شرکت های تجاری و غیر تجاری در ایران از مزایای زیادی بهره مند شوند و صاحب کلیه سهام و اختیارات شرکت شوند. برای ثبت و تاسیس شرکتها برای اتباع خارجی، بهتر است اطلاعات کاملی در باره شرایط، مدارک، هزینه ها و مراحل داشته باشید که جهت این امر می توانید از طریق ارتباط با کارشناسان ما در آگاه ثبت، مشاوره رایگان ثبت شرکت را دریافت کنید.

سوالات متداول

منظور از ثبت شرکت برای اتباع خارجی در ایران چیست؟

ساکنین و افراد خارجی می توانند با گذراندن مراحل ساده شامل: تهیه مدارک، مجوز ها و پرداخت هزینه های لازم، شرکت تجاری خود را در ایران ثبت کنند.

آیا برای ثبت شرکت در ایران نیاز به اقامت می باشد؟

جهت اطلاع از شرایط دریافت اقامت و موارد مورد نیاز بسته به نوع شرکت، می توانید با مشاورین ما تماس بگیرید.

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…