ثبت تغییرات شرکت در تهران

نحوه ثبت تغییرات شرکت در تهران

از آنجایی که پایتخت ایران به عنوان شلوغ ترین و پیشرفته ترین شهر آن شناخته می شود، بسیاری از کسب و کار های فعال در حوزه های مختلف، زیر بنای خود را در این شهر ساخته و شرکت های تجاری بسیاری در آن فعال هستند. ثبت تغییرات شرکت در تهران به عنوان پر تقاضا ترین اقدامات حقوقی شناخته می شود که گاها بر اثر وقوع حوادثی مثل: انحلال شرکت ، تغییر هیئت مدیره، تغییر اسم، ایجاد شعب مختلف و … به وجود می آید. در این مقاله از وبسایت موسسه حقوقی آگاه ثبت می خواهیم در ارتباط با شرایط و مدارک مورد نیاز تغییرات شرکت در تهران صحبت کرده و به موارد کافی اشاره کنیم.

مدارک برای ثبت تغییرات شرکت در تهران

 

برای این کار نیازی به تهیه اصل مدارک شناسایی نمی باشد و ارائه کپی یا تصاویر آنها به موسسه حقوقی ما نیز کافی است. برای شرکتهایی که قصد تغییر نام خود، موضوع فعالیت، تاسیس شعبه های جدید را دارند، مدارک زیر کفایت می کند.

  • تصویر آگهی تاسیس شرکت
  • تصویر شناسنامه کارت ملی

در شرکت با مسئولیت محدود نیازی به این موارد نیست و هنگام ورود یک صورت جلسه تنظیم شده ویک سهم الشرکه به فرد جدید تعلق گرفته و در صورت جلسه دوم یک سمت به عنوان عضو هیئت مدیره، یا مدیر عامل و … دریافت می کند. در صورت جلسه سوم نیز شخصی که سهام خود را واگذار کرده از شرکت خارج می شود.

  • آگهی تاسیس
  • شناسنامه و کارت ملی شخص جدید

نقل و انتقال سهام برای شرکت های سهامی خاص تهران در هنگام ثبت تغییرات شرکت برای این کار صورت جلسه تنظیم شده باید به اداره دارایی مراجعه شود و مالیات نقل و انتقال آن تعداد  سهام پرداخت و یک برگه یا همان رسید دریافت شود.

شرایط تغییرات شرکت با توجه به نوع تغییرات مورد نظر تعیین می شود. به عنوان مثال ورود و خروج یک فرد به شرکت مسئولیت محدود یا سهامی را نمی توان در یک صورت جلسه تنظیم کرد. برای اطلاعات بیشتر در باره این شرایط می توانید با ما در تماس باشید.

ثبت تغییرات شرکت در تهران چیست؟

 

پس از ثبت شرکت سهامی خاص و ثبت شرکت سهامی عام، ثبت شرکت مسئولیت محدود، تعاونی، تضامنی و … که در پایتخت ایران تاسیس شدند، گاها نیاز به اعمال تغییرات خاصی در آن دارند که می تواند شامل: نام، مدارک، شعب و .. باشد. به کلیه این اقداماتی که می تواند توسط یک موسسه حقوقی برای شما انجام گیرد، ثبت تغییر یک شرکت گفته می شود. این پروسه نیاز به تهیه مدارک مورد نیاز و اطلاع از قوانین وشرایط خاص خود دارد که می توانید این اطلاعات را از طریق ارتباط رایگان با کارشناسان آگاه ثبت بدست بیاورید.

مدت زمان ثبت تغییرات شرکت در تهران

 

از نظر بازه زمانی اگر قصد دارید تا اطلاعات دقیقی داشته باشید، بستگی دارد که پیگیری امور را به چه شرکت یا موسسه ای واگذار می کنید. کارشناسان ما در آگاه ثبت در بازه زمانی یک الی دو هفته کاری کلیه مراحل مربوط به ثبت تغییرات شرکت شما را در تهران انجام داده و به ثبت می رساند.

جمع بندی

شرکت های تجاری در انواع مختلف، پس از ثبت در شهر تهران ممکن است نیاز به اعمال تغییراتی در آن باشند. برای هر گونه تغییر، قوانین، شرایط و مدارک خاصی مورد نیاز است که در این مقاله قصد داشتیم تا به آنها بپردازیم. با این حال اگر نیاز به راهنمایی یا مشاوره بیشتر دارید می توانید بصورت رایگان با موسسه ما در ارتباط باشید.

آیا خروج یک فرد از شرکت ثبت شده در تهران نیاز به ثبت تغییرات دارد؟

در صورت جایگزین کردن یک فرد جدید به جای شخص قبلی، باید صورت جلسه و موارد حقوقی بصورت دقیق رعایت شود که نیاز به اعمال تغییرات می باشد.

هزینه مورد نیاز برای این کار چقدر است؟

بصورت حدودی در سال 1401 هزینه ثبت تغییرات شرکت در تهران بازه ای بین 700 الی 1 میلیون تومان می باشد که بستگی به نوع تغییر نیز دارد و می تواند متغییر باشد.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…